| Forfatter |
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underligt firmaet han købte ht'erne fra er gået i betalingsstandsning hva?
|
| Til top |
|
| |
Wvack Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
EFFEKT
Fulde 500 Watt pr højtaler i RMS måling (ikke PMPO)
Impedance er 8 Ohm
Sensitivity 89dB +/-2dB
Frekvens respons 35 hz ~ 20 Khz
Crossover effekten er 900hz ~3500hz.
Hvad er crossover effekten? __________________ "Knowing is not enough, We must apply."
"Willing is not enough, We must do."
Bruce Lee
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sidste idiot er ikke født endnu... Gad vide om ikke der er en eller anden tåbe der springer på??
Det kunne faktisk være sjovt, hvis man vitterligt fodrede denne højtaler med 500 watt RMS... Man skulle nok ikke stå foran højtaleren, da der ville være fare for at få en løsreven membran i hovedet!!
Tænk at der stadig laves sådan noget skrammel!!! Hvorfor?? Tror folk vitterligt, at det er genvejen til super lyd og kæmpe lydtryk??? Selv små standerhøjtalere i hæderlig kvalitet, kan sikkert levere en mere overbevisende bas. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu det er godt at han flere gange fortæller at den er lavet af så eksotisk et materiale som krydsfiner!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første, så er det en salgs annonce. Som sådan reklamerer man for sit produkt. Det sælger ikke udstyr hvis man skriver "Ja, jeg sælger højttalerne fordi de faktisk er noget dårligere end det sæt jeg har købt til at afløse dem, og de spiller heller ikke særligt godt".
Måske en tand overdrevet at skrive de spiller op med højttalere til 5-6k, men ellers har jeg ikke noget problem med noget af det han skriver.
Manden der stiller et spørgsmål i auktionen og vil vide "Er det rigtigt at de dyre højttalere ikke bruger krydsfiner, hvis det er så vil jeg ikke købe alligvel" er en torsk IMO. Forventer han at sælger skal lave hans research for ham? I en bil auktion får man næppe svar hvis man skriver "Er det rigtigt at denne bil har dyre service eftersyn og risikerer rustskader efter 8 år?" Rent bortset fra det har han budt under 1400,- for et sæt højttalere, hvad forventes der egenligt af så billige højttalere?
Er det en generel tendens på HiFi4all at man skal trække salgsannoncer frem fra andre sites for at nedgøre dem? En lidt kedelig elitær holdning IMO.
L.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
| Er det en generel tendens på HiFi4all at man skal trække salgsannoncer frem fra andre sites for at nedgøre dem? En lidt kedelig elitær holdning IMO. |
|
|
 enig __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
|
For det første, så er det en salgs annonce. Som sådan reklamerer man for sit produkt. Det sælger ikke udstyr hvis man skriver "Ja, jeg sælger højttalerne fordi de faktisk er noget dårligere end det sæt jeg har købt til at afløse dem, og de spiller heller ikke særligt godt".
Måske en tand overdrevet at skrive de spiller op med højttalere til 5-6k, men ellers har jeg ikke noget problem med noget af det han skriver.
Manden der stiller et spørgsmål i auktionen og vil vide "Er det rigtigt at de dyre højttalere ikke bruger krydsfiner, hvis det er så vil jeg ikke købe alligvel" er en torsk IMO. Forventer han at sælger skal lave hans research for ham? I en bil auktion får man næppe svar hvis man skriver "Er det rigtigt at denne bil har dyre service eftersyn og risikerer rustskader efter 8 år?" Rent bortset fra det har han budt under 1400,- for et sæt højttalere, hvad forventes der egenligt af så billige højttalere?
Er det en generel tendens på HiFi4all at man skal trække salgsannoncer frem fra andre sites for at nedgøre dem? En lidt kedelig elitær holdning IMO.
L.
|
|
|
Nu er der jo forskel på at reklamere for et produkt og så ren salgsgas, jeg vil mene at denne annonce hører til i sidste kategori.
Nu er det jo ikke brugte højttalere, men nye. Han skriver at han gerne selv ville beholde et par, men det må han ikke fordi de er for store!
Hvis han havde lavet en annonce, hvor han havde skrevet at her var der en mulighed for at få nogle højttalere der virkelig kunne spille op til fest for ikke alt for mange penge, eller lignende, så ville jeg synes det var en helt fin annonce. Men han begynder selv at sammenligne med dyrere højttalere og prøver at få det til at lyde som om disse højttalere er et godt og billigt alternativ til højttalere i 5-12K klassen.
Jeg mener bestemt ikke det er en elitær holdning at kommentere den slags annoncer. Det eneste problem er, at størstedelen af brugerne her inde nok ikke ville falde for sådan en annonce alligevel, så det hjælper måske ikke nogen, på den anden side skader det heller ikke hans muligheder for at sælge sine flotte krydsfiner kasser. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
|
|
|
|
Reklame != Løgn Det er rent faktisk muligt at lave en salgsannonce uden at fortælle om ting som ikke bunder vi virkeligheden. Selvfølgelig behøves man ikke nedgøre sit eget produkt.
Lestat skrev:
|
|
|
Dvs du har ikke et problem med at han skriver tekniske specifikationer som ikke holder vand med virkeligheden ?
Lestat skrev:
|
|
|
Han er en torsk fordi han byder på en vare før han undersøger hvad han byder på. Har han spørgsmål må han spørge om det først til sælger, og så skal sælge svare i overenstemmelse med virkeligheden. Tilgengæld har manden ikke megen mulighed for, at lave den store research på dette "produkt", så derfor er det fint han henvender sig til sælger.
Lestat skrev:
|
|
|
Det er en generel tendens, at der er brugere på sitet, som prøver at hjælpe de mindre vidende på området. Jeg syntes det er kanon at sådanne annoncer som består af en stor fed løgn, bliver pillet fra hinanden så folk reelt bliver klar over hvad de byder på. Jeg mener ikke at det er iorden at udnytte at nogle folk som mangler viden på området, men gerne vil have ordentlig lyd. Det er ikke tilfældigt at sådanne "skodprodukter" bliver solgt på sider, hvor der er mange af ovenstående folk.
|
| Til top |
|
| |
SA freak Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske ikke....men det må vel kræves af en sælger at han står ved sine oplysninger og ikke pumper annoncen men desværre er ordet frit i de fleste salgsannoncer!!
Det er tydeligt at han markedsfører sine kasser uden den store tekniske indsigt men håber på naive købere.Det ser man også når Aldi sælger "HighEnd" surround anlæg + hovedtelefoner.
Sælger bruger desuden capslock når han svarer på indlæg på QXL fordi han er nødt til at forsvare sig også i de eksempler hvor han har solgt bryllupskort 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jammen vi har da vist rigeligt med tråde om koda højtallerne (hvis man kan kalde dem det) kostede de ik 1200 kr det sæt der ?
og jo jeg synes det er noget svineri !! en ting er at prøve at sælge, men det der er bondefangeri !
de eneste der kan finde på at købe sådan noget l**t og avisdrenge i 8b på brian skolen der tror de gør et godt køb..
at sige de har en vejl pris på 10-12 k  og disse endda er bedre end højttalere i den prisklasse.. hvad tænker sådan et fjols på
Jeg har nu gennemsøgt "mere eller mindre" nettet for information om
disse højttalere. Jeg har ikke på nogen som helst måde kunne finde
information der kunne understøtte at disse højttalere skulle præsentere
en vejl. pris fra 10.000,- til 12.000,- pr sæt. - tvært imod. Er blevet
advaret mod at krydsfiner absolut ikke bliver brugt i modeller i den
dyre ende.
Er der på nogen måde du kan bekræfte andet hører jeg MEGET gerne for
det. Ellers regner jeg med denne auktion for anuleret for min side
p.g.a urigtige oplysninger.
og hvordan kan en privat stå frem og sige der er garanti på. men kun hos mig ?
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
|
L.
|
|
|
Synes nu deter godt at trække det frem og nedgøre det, for det er sku da for åndsvagt. Han skriver jo åbentlyst oplysninger om disse højtalere, som ikke passer. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm, er det bare mig der mener at man også selv har et ansvar for at undersøge en vare inden man køber den.
Pris og kvalitet hænger jo som regel sammen, og en køb nu pris på 2495,- for et sæt store højttalere kan kun betyde en ting i min verden... (hint:bras)
Jeg har selv købt aktive PC-højttalere i hvidt plastik der påstod at kunne levere 500W - Det har jeg moret mig meget over
Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke skal lyve når man sætter ting til salg, men naiviteten må vel også have en grænse ved køberen, eller hvad?
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
hmmm, er det bare mig der mener at man også selv har et ansvar for at undersøge en vare inden man køber den.
Pris og kvalitet hænger jo som regel sammen, og en køb nu pris på
2495,- for et sæt store højttalere kan kun betyde en ting i min
verden... (hint:bras)
Jeg har selv købt aktive PC-højttalere i hvidt plastik der påstod at kunne levere 500W - Det har jeg moret mig meget over
Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke skal lyve når man sætter
ting til salg, men naiviteten må vel også have en grænse ved køberen,
eller hvad? |
|
|
det var da en underlig holdning at ha 
en gennemsnits borger ser 2500 som en stor investering når det kommer
til højttalere, og vil forvente at få noget kvalitet for det.. bare
fordi de ik nørder så meget rundt i det som andre så er det ok at
plukke dem ? i forevejen er vi ik mange hifi folk, og hvis vi kan
omvende lidt flere ved at kalde en skovl for en skovl, så er jeg
bedøvende ligeglad med om en småsvindler får lidt færre penge ind på
sin konto !!!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> live21
som jeg skrev: "Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke skal lyve når man sætter ting til salg"
Du har ret i at mange ser 2500 som en større investering, men det store spg. er jo så om de skal handle et sted hvor de ubeset får højttalerne - altså QXL. Hvis man udelukkende går efter pris, er man et let offer. Det er der mange der har fundet ud af på QXL - hvor man kan købe alverdens bras. (bevares, man kan da også købe gode ting, men disse koster måske også lidt mere)
Har man ikke den fornødne viden bør man så ikke i stedet opsøge nogle folk der har denne viden? I dette tilfælde en hifibutik.
Min pointe var at man også selv har et ansvar for ikke at lade sig snyde
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
>> live21
som jeg skrev: "Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke skal lyve når man sætter ting til salg"
Du har ret i at mange ser 2500 som en større investering, men det store spg. er jo så om de skal handle et sted hvor de ubeset får højttalerne - altså QXL. Hvis man udelukkende går efter pris, er man et let offer. Det er der mange der har fundet ud af på QXL - hvor man kan købe alverdens bras. (bevares, man kan da også købe gode ting, men disse koster måske også lidt mere)
Har man ikke den fornødne viden bør man så ikke i stedet opsøge nogle folk der har denne viden? I dette tilfælde en hifibutik.
Min pointe var at man også selv har et ansvar for ikke at lade sig snyde |
|
|
Du har fuldstændig ret i at folk også selv har et ansvar. Det er svært at snyde folk der er kritiske.
Men der er en del "oplysninger" i denne annonce som det måske er svært for almindelige mennesker at forholde sig kritisk til, man må jo så bare håbe at det overdrevne sprogbrug skræmmer dem væk. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
>> live21
Du har ret i at mange ser 2500 som en større investering, men det
store spg. er jo så om de skal handle et sted hvor de ubeset får
højttalerne - altså QXL. Hvis man udelukkende går efter pris, er man et
let offer. Det er der mange der har fundet ud af på QXL - hvor man kan
købe alverdens bras. (bevares, man kan da også købe gode ting, men
disse koster måske også lidt mere)
Min pointe var at man også selv har et ansvar for ikke at lade sig snyde |
|
|
problemet er vel at for 2500 kommer man absolut ingen steder i en hifibutik når der skal ses på højttalere..
selvfølgelig er der grænser for hvor naiv man bør være.. men tror denne
her tekst vil virke tillokkende i manges øjne.. vil ik anse folk der
hopper på den for at være naive.. ligesom jeg ik vil anse mig selv som
værende naiv hvis jeg køber en stuvsuger over nettet og den ik holder
det lovede af to grunde
jeg ved ik hvad en god bør koste og jeg ved ik hvilke specs den skal
ha.. sådan har de fleste det os med hifi, for dem er en øjttaler en
højttaler, men nu har de så bestemt at bruge et for dem stort beløb og
så løber de ind i sådan en der
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm:
CERWIN-VEGA CLSC-10 højttaler koster 1299,- stk og der for du da en støjende højttaler også. Ved ikke om den er bedre, men det er da et eks. på en larmehøjttaler i en autoriseret butik.
Jeg forstår ikke din argumentation med støvsugeren - Hvis jeg ikke ved en skid om støvsugere ville jeg ikke købe den på nettet. Hvis jeg gjorde det alligevel og jeg ikke følte den levede op til mine forventninger ville jeg levere den tilbage, velvidende at jeg selv havde et delansvar i denne sag.
Som nævnt før; Jeg vil ikke forsvare sælgeren, da jeg synes det er noget svineri at tage røven på uvidende folk.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det må jo så være hvordan man anskuer verden.. at du mener du vil ha et delansvar for et produkt der ikke overholder hvad sælger lover kan jeg på ingen måde se det rimelige i.. ville faktisk blive p***esur
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|