Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler kombination (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pwiese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg købte for et stykke tiden siden 2 Dali Blue 8008.
Det er, efter min mening, en dejlig højttaler. Dog synes jeg at den mangler tryk på bassen når jeg ser film.

Da jeg købte dem var det planen at den skulle indgå i et 5.1 surround setup, men da jeg er flyttet har jeg desværre ikke plads længere. Dvs. jeg har ikke plads til en subwoofer.

Derfor ville jeg høre jer hvad i tror "jeg "får mest" ud af. Enten beholde mine 8008 eller købe nogle reol højttalere og en subwoofer. Ps. prisklassen for sub + 2 reol skal ca. ligge i samme område som de 8008 kan sælges for. Jeg har dog ikke noget i mod at købe brugt.

Rummet det skal anvendes i er på ca. 16 m2 og højttalerne skal drives af en H/K avr7000.

De skal fungere både til musik og film.

Jeg vil meget gerne både have meninger en hvilken kombination der er bedst, samt evt. hvilke højttalere jeg skal gå efter.

På forhånd tak
Til top Vis pwiese's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pwiese

pwiese
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Faldt over:

B&W ASW-1000, + B&W DM601S3 til en god pris.

Hvordan vil det spille sammenlignet med de to 8008?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at du har skruet nok op for de 8008'ere? Efter min overbevisning skulle de gerne kunne spille 16 kvm rigeligt op. Er du sikker på at du har sat dem rigtig til? Modfase kan gøre at bassen forsvinder fuldstændigt næsten.

Hvis intet af dette er et problem, så kunne et par buttkickers evt. være en mulighed!

Mvh Morten.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

pwiese
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

For at være ærlig har jeg bare sat dem til receiveren og så er det det.  Dog står "hardware" bass knappen til normal.

Det er ikke fordi jeg ikke synes der er bass, det er der bestemt, men i film kan de ikke levere de samme lydoplevelser som mine gamle logitech højttalere kunne. Når der er noget der springer i luften må man godt kunne mærke det og ikke kun høre det. Det er lidt surt da et komplet logitech 5.1 sæt koster 2500 kr.

De er langt bedre til musik, men film delen er også vigtig for mig.

Hvad mener du med modfase? Og hvad er en buttkicker? :)

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror heller ikke på at Logtech leverer bedre bass en et sæt 8008, så fejlen må være et andet sted. Har du på din receiver husket at sætte sub til NO så LFE signalet bliver sendt til 8008'erne.
Og er du sikker på det er DD og DTS lydsporene du lytter til og ikke bare det almindelige stereo spor på filmene, for det gør også en stor forskel.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et par 8008, men har ikke set så mange film endnu eftersom min forstærker er f**ked lige pt. Det er nemlig kun den ene højttaler, som fungerer optimalt. Dog hører jeg stadig meget musik og der er skam en del bass, men uden man drukner i det. Jeg har prøvet at hente diverse bass-tests til dem og når de spiller, så kan man næsten høre sandet i væggene, der risler ned, så de kan skam godt. :)

Ellers kan du vel altid supplere med en sub til dem hvis du mener at der ikke er tiltrækkeligt bass i dem.
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

pwiese
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Det skal lige siges til Logitechs forsvar at der er en 188W RMS 10" subwoofer i saettet, saa jo den har ingen problemer med at lave mere bass.

Men ja lytter til DTS og den er sat til ingen subwoofer. Kan ikke lige se hvad der skulle vaere sat forkert op?

Ved musik er der ingen problemer, her er bassen god og velkontrolleret. Den mangler dog noget power ved film.

Hvis jeg koeber en subwoofer og et par stander hoejttalere, vil jeg saa stadig kunne faa den gode musik lyd som 8008 har. Samt en mere kraftfuld bass?

pwiese
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Kan der evt. være noget galt med forstærkeren? Og hvordan får jeg det undersøgt?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Som jeg skrev tidligere er det nok en god idé at du tjekker opsætningen på receiveren og evt melder tilbage her.

Du kan også prøve at flytte lidt rundt på dine højttalere, placeringen kan have stor betydning for bassen, men da det ikke lyder som om du mangler bas når du hører musik er det nok ikke problemet.

Det er en dårlig idé at skifte til små højttalere med sub. For det første er det svært at få til at spille ordentligt og du får ikke noget godt i den prisklasse.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes