Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gallo Acoustics Reference 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 04:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke umiddelbart vild med det futuristiske design, men Gallo Reference 3 har fået voldsomme mængder af meget positive anmeldelser og har derfor fanget min interesse, og er røget på min korte liste sammen med bl.a. Von Schweikert VR-2.

Jeg har dog et spørgsmål om deres bas-formåen... Højtalerne er opgivet til 34Hz - 50kHz +/- 3dB, men hvis man køber deres særlige basforstærker (som ligner en almindelig prof. forstærker) til, så opnår de i stedet 22Hz - 50kHz +/- 3dB. De skriver noget med at den styrer basenhedernes sekundære voice coils direkte, men kan det virkelig passe at man ikke kan komme derned frekvensmæssigt uden at købe den forstærker? Er det ikke nok bare at kaste nogle kraftige watt efter skidtet?

Eller måske bruge noget Ice sammen med et aktivt filter eller.....(?)
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Ingen?

simonthule
Branchemedlem
Branchemedlem

Cinevision.dk

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 02 December 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Basniveauet falder lineart fra 34Hz til ca. 20Hz. Ved køb af forstærkeren holder du niveauet oppe uden tab ned til ca. 20Hz. Ellers kan hele manualen hentes på www.anthonygallo.co.uk

mvh Simon Thule  

Til top Vis simonthule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonthule

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens komme derned uden at købe deres "subwoofer" forstærker. Men har hørt den ikke koster så meget alligevel. 900$ eller sådan noget.

Men ellers skal du have fat på en equaliser/aktivt delefilter og en effektforstærker.

Dette kunne fx være en behringer der levere et godt billigt delefilter/equaliser. Søg lidt her på siden efter behringer.

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Forresten så har (edit: Jean M Jarre)..(Mener han kalder sig det) lige fået et par hjem! Så du kunne jo skrive til ham og forhøre dig

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 December 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

G'aften Mumrik,

Jeg har selv haft kig på denne speaker, men den var desværre ikke til at få, da jeg stod med papirlapperne i hånden.

Resultatet med den bliver alt efter hvilken forstærker, man sætter på den, hvis man skal tro 6moons.com.

Srajan Eaban (eller hvad han nu hedder) havde gode resultater med både Roundsound's specielle bass amp, og også med nogle kraftige klasse D amps, der virkelig fik monsteret op i dem. Så et par 1000W Ice er måske ikke nogen dårlig ide.

Aktivt filter behøver du sandsynligvis ikke, der kan du nok klare dig med et simpelt low pass filter i form af en kondensator. Prøv og check anmeldelsen på 6moons igen, Eaban brugte nogle ret fixe stik med indbygget delefilter, og de fungerede vidst fint-fint.

Begge de speakers du nævner har en supergod diskant - dog har Roundsound'en større spredning, end VSA'en. VSA kender jeg noget bedre end Gallo'en, og det er bestemt ikke nogen dårlig HT. Jeg ville nok tage en lytter på dem begge, da de opbygningsmæssigt er noget forskellige og dermed også har noget forskelligt at byde på.

Men ska' du bare ha' noget, der kan larme og ser pænt og vældig hyper ud, så ville jeg da vælge Gallo'en

Med høflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

-Chiller- skrev:

Du kan sagtens komme derned uden at købe deres "subwoofer" forstærker. Men har hørt den ikke koster så meget alligevel. 900$ eller sådan noget.

Men ellers skal du have fat på en equaliser/aktivt delefilter og en effektforstærker.

Dette kunne fx være en behringer der levere et godt billigt delefilter/equaliser. Søg lidt her på siden efter behringer.

Mvh Christian

Jeg kommenterer helst ikke noget jeg ikke har hørt, men personligt vil jeg dog ikke kigge i retning af behringer. I PA verdenen hvor jeg også kommer, er behringer ikke velanset. Og med rette. Til prisen er de såmænd ok, men rigtigt godt bliver det aldrig.

Behringeren bør i det mindste prøves sammen med et filter af bedre kvalitet.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 December 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig Kjeldsen's kommentar om Behringer.

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
-Chiller- skrev:

Mvh Christian

Jeg kommenterer helst ikke noget jeg ikke har hørt, men personligt vil jeg dog ikke kigge i retning af behringer. I PA verdenen hvor jeg også kommer, er behringer ikke velanset. Og med rette. Til prisen er de såmænd ok, men rigtigt godt bliver det aldrig.

Behringeren bør i det mindste prøves sammen med et filter af bedre kvalitet.

Det var også bare ment som et billigt alternativ. Desuden ved jeg at der er en del her på forum der har gode erfaringer med behringers digitale delefilter til bassen.

Jeg har da også tænkt mig at hoppe med  på vognen når jeg engang får pengene til en aktiv bund

Mvh Christian

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Haha, pludselig kommer der gang i tråden

Tak for alle de mange svar. Rart med lidt informeret respons.

Modviljen overfor Behringer, skyldes den ikke primært at de har ry for at kopiere andre firmaers succesfulde designs? Synes jeg hørte noget med Mackie...

Tak -Chiller- det kunne da være, at jeg skulle spørge manden, ellers kan det jo være at han uopfordret skriver lidt om sine erfaringer.

Jeg er desværre ikke selv nået længere i min research - jeg er ved at drukne i eksaminer...

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 December 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Modviljen mod behringer er, at det er noget skrammel. Det lyder ikke godt, og det holder ikke. Mackie og Behringer laves samme sted og mange ting er de samme. Mackie er iøvrigt også et discountmærke. Dvs. det er typisk noget der bruges i øvelokaler og små spillesteder.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 December 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt et sæt af de nævnte Gallo HT, og jeg har på ingen måde fortrudt.

Lige ud af kassen spiller de i mine øre som en drøm, og de bliver bare bedre og bedre.

De spiller super godt.

Se min tråd.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32109&K W=Jean+M+Jarre

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes