Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sunfire True Subwoofer!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Eftersom jeg har fået en god sjat penge ind ad døren her for nyligt, så går jeg og overvejer at købe en brugt Sunfire af ovennævnte model!

Den har en forstærker på 2700(!!) w og er monteret med dobbelte 10" enheder.

Er der nogen der har haft erfaringer med netop denne eller andre subs fra Sunfire og i så fald var den velspillende både hvad angår musik men selvfølgelig også til en omgang hjemmebif?!

Er sub'en musikalsk eller lyder den blot som, der er en med unaturligt store træsko på, der stamper i gulvet ved f.eks. musik-gengivelse?!

Til sidst- man skulle vel ikke tro at man kan brænde sådan en satan af, så risikoen ved at købe brugt er vel minimal?!....

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Den er ikke helt så hurtigt i det. Men efter som den ingen port har, er der ingen portstøj.

Til langsom musik er den udemærket, men svær at integrerer så både musik og film er tilfredsstilende.

Jeg måtte have den ud midt på gulvet, da jeg testede en.

De er lavet med henblik på folk som har pladsproblemer, problemer med den anden halvdel eller bare ikke vil have de store "kasser" stående...

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Webmonkey- Hvilken sub (on nogen) har du valgt at investere i?!

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 04:31 | IP-adresse registreret  

jeg har pt. ikke en sub, men overvejer kraftigt, at bestille en SVS fra USA.

danish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
jeg har pt. ikke en sub, men overvejer kraftigt, at bestille en SVS fra USA.

Hvilken model har du tænkt dig at bestille? Hvis du får en af de nye "boks" modeller hjem, må du gerne poste en lille anmeldelse her på forummet..

Til top Vis danish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

danish skrev:

[QUOTE=Webmonkey]jeg har pt. ikke en sub, men overvejer kraftigt, at bestille en SVS fra USA.

Jeg har også set mig lidt varm på svs-subwoofere. De anmeldelser de har fået og den service de vidst nok skulle yde har fået meget ros med på vejen.

Satser du på en aktiv eller passiv model, og hvad med fragt og Told & Skat "gebyr", løber disse ikke op i ca. det samme som selve sub'en?

Hvad regner du med, at komme af med for den model du har valgt?!

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Skal du have sub, og skal bruge den til musik, så er der efter min mening bedre subs derude.  Se på REL, det er kvalitet, se på deres Stadium bl.a., denne har jeg hørt, eller rettere set for man hører den ikke, super kram altså !  Er du ude efter imponator subs er der jo 100 stk at vælge imellem.

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

The Bruce skrev:
danish skrev:

[QUOTE=Webmonkey]jeg har pt. ikke en sub, men overvejer kraftigt, at bestille en SVS fra USA.

Jeg har også set mig lidt varm på svs-subwoofere. De anmeldelser de har fået og den service de vidst nok skulle yde har fået meget ros med på vejen.

Satser du på en aktiv eller passiv model, og hvad med fragt og Told & Skat "gebyr", løber disse ikke op i ca. det samme som selve sub'en?

Hvad regner du med, at komme af med for den model du har valgt?!

Klart en aktiv af hensyns til plads. En 20-39 skulle kunne fås få under 9000kr inkl alt.

danish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

The Bruce skrev:

Service er i absolut top. Emails bliver besvaret inden for et døgn.

Webmonkey, er det en 20-39 pci du har kig på?

danish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Niels Nielsen skrev:

Skal du have sub, og skal bruge den til musik, så er der efter min mening bedre subs derude.  Se på REL, det er kvalitet, se på deres Stadium bl.a., denne har jeg hørt, eller rettere set for man hører den ikke, super kram altså !  Er du ude efter imponator subs er der jo 100 stk at vælge imellem.

Niels.

Jeg tror vist, at du først skal høre en SVS før du sammenligner den med andre subs. Har du hørt en SVS før? Hvordan ved du at REL er bedre, hvis du ikke har hørt SVS? REL er sikkert en god sub, men så vidt jeg kan læse i diverse forums, kan SVS i følge manges ører sagtens hamle op med REL og diverse andre velrenomerede mærker.

Korrekt, SVS kan sagtens bruges som "imponator" sub, men det kan en REL, Velodyne, Revel, Sunfire osv. også hvis den ikke kallibreres korrekt i forhold til dine højttalere.

Forøvrigt, der er nogle indlæg i de udenlandske forums, der påstår, at en REL er god til musik men mangler lidt punch i forbindelse med hjemmebioen.

Mvh

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

danish skrev:

The Bruce skrev:

Service er i absolut top. Emails bliver besvaret inden for et døgn.

Webmonkey, er det en 20-39 pci du har kig på?

Ja, 20-39 tror jeg er bedst til mit rum.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Den bedste sub jeg nogensinde har hort er en JBL 4645C. Men den er ikke aktiv.

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Sunfire Signature, som endte på genbrugspladsen! Den gav sig til at stå og brumme kort tid efter, at garantien udløb, og jeg fandt aldrig fejlen.

Den var umulig at få til at spille musik. Den gengav enkelte toner utroligt kraftigt, men svuppende langsomt og ude af takt med musikken, og duede egentlig kun til hjemmebio. Talrige henvendelser til firmate forblev ubesvaret, og til sidst smed jeg den ud! By-by 15.000 kr.

Svend

Til top Vis svdi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svdi

Mr. Snell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 August 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

tjek downtownaudio.com

De har lager i Italien hvorfra de sender til Danmark.

Har købt en Sunfire Mark IV, til $1,000.00 incl. fragt fra Italien. Og så slipper man for at betale 25% moms. Og man får også en transformer til brug i Danmark (220V). Se det er billigt får sådan en kraftkarl.

Problemet med brummen har jeg også selv haft med en ældre model. Det er potmeteret (volumenknappen) der sidder løst på bagpladen, det er jo enorme krafter der huserer inde i kabinettet disse specifikationer. Det løses ved at skrue pladen ud og spænde den lille møtrik der holder potmeteret på plads inden i. Få evt. en fagmand til at ordne, det klarer han med et snuptag.

En skam du har kasseret din, da problemet nemt kan løses og ikke koster særlig meget, hvis du ikke gør det selv. Men mon ikke de nye modeller er mere holdbare hvad det angår.

Lars

Til top Vis Mr. Snell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Snell

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige købt en Sunfire true subwoofer brugt. Jeg må sige at jeg ikke genkender nogle af de ankepunkter, som er beskrevet ovenfor. jeg har et meget basdødt rum pga. for lette vægge. jeg synes overhoved ikke at der var problemer med opstilling, eller tilpasning til de ht. som de spiller sammen med. Den er endda justeret ind til omkring 60 Hz. hvilket ikke er optimalt for subben.

Skal den fungere optimalt hedder det 40 Hz. og ned. Hvis man kan høre subben spille, være ude af takt eller andet, så er den ikke justeret ordentligt.

Når det bare køre for man et meget stort lydbilled, masser af rumindformation samt bas der ned af. Jeg har tit måtte hen for at se om den overhoved var tændt, da den ikke giver nogen lyd fra sig, men skruger man ned blegner musikken og bliver fraværende.

Det er bare min oplevelse med True subwoofer.

Dog er jeg spændt på om den kan følge med bånd og scan-speakbas.

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 August 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

danish skrev:
Niels Nielsen skrev:

Niels.

Jeg tror vist, at du først skal høre en SVS før du sammenligner den med andre subs. Har du hørt en SVS før? Hvordan ved du at REL er bedre, hvis du ikke har hørt SVS? REL er sikkert en god sub, men så vidt jeg kan læse i diverse forums, kan SVS i følge manges ører sagtens hamle op med REL og diverse andre velrenomerede mærker.

Korrekt, SVS kan sagtens bruges som "imponator" sub, men det kan en REL, Velodyne, Revel, Sunfire osv. også hvis den ikke kallibreres korrekt i forhold til dine højttalere.

Forøvrigt, der er nogle indlæg i de udenlandske forums, der påstår, at en REL er god til musik men mangler lidt punch i forbindelse med hjemmebioen.

Mvh

Danish, inden du hidser dig alt for meget op, tror du ikke at Niels mener bedre subs end Sunfire?
Bare en tanke...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

til lykke mr. Snell med din Sunfire.

Jeg tror, jeg havde min brummende Sunfire skilt ad de første ti gange, og den lille møtrik under potmetrene er både strammet og efterstrammet. Jeg tror endda, jeg kradsede den sorte farve af for at sikre forbindelsen, og jeg kan garantere fuldstændigt sikkert og bestemt, at det ikke var det, der var problemet.

Jeg læste for øvrigt for nyligt en test i vistnok det tyske "Stereoplay" som havde testet en masse subwoofere, blandt andet nogle til over 100 kilokroner, de forvrængede allesammen op mod 30%!!! og mere ved frekvenser under 100Hz, pga. slavemembranens asynkrone bevægelser og eftersving.

Jeg kører nu med en hjemmebygget gulv-til-loft bassøjle med 16 stk. peerless 8 tommers basenheder monteret i 8 lukkede kamre på hver 25 liter. Den er lavet af massivt amerikansk valnøddetræ og dæmpet med meribo fåreuld og står i hjørnet af stuen. Den bliver trukket af to stk. LabGruppen ip450 prof. amps via digitalt 48db/oktav delefilter og Amadeus eq-er. Den har stået mig i over 30.000 kroner til materialer alene, og den lyder bedre end alt hvad jeg til dato har hørt af bas fra et stereoanlæg. Og det med afstand....

med mange hilsener

Til top Vis svdi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svdi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes