| Forfatter |
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ville i vælge og hvorfor?
De skal spille sammen med Densen B150 og B400+ og musikstilen er Mew, Kashmir, Coldplay og så os noget hård rock ala rage against the machine
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart vælge B&Wén, for det første synes jeg at den er smuk. Men det vigtigste er, at jeg synes at der er mere "gang i den" end der er i MI1éren. De Autiovecter som jeg har hørt er efter min smag temmelig "kedelige".
Michael
|
| Til top |
|
| |
Ringworm Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om jeg er overlykkelig audiovector mi3 sig ejer, må jeg også i dette tilfælde sige B & W.
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ringworm skrev:
| Selv om jeg er overlykkelig audiovector mi3 sig ejer, må jeg også i dette tilfælde sige B & W. |
|
|
Hvad gør udfaldet for dig?
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har selv Densen. Jeg har haft et sæt B&W 805 på prøve et stykke tid Jeg har haft et sæt Audiovector M1 sup på prøve også Jeg hører ca. det samme musik som du gør
B&W'erne er en enormt flot højttaler. Møbelkunst i høj klasse. Audiovectoren ligner tilgengæld noget fra Ikea 
B&W'eren spiller mange detaljer og er fin med musik som der ikke er så meget gang i. Altså helst Jazz, Blues og sådan.. De er ikke så gode til timinig, selvom det med 805'eren er blevet bedre end tidligere. De spiller heller ikke videre dyb bas. Selv min kæreste mente at de lød kedelige med hendes R'N'B. En rigtig hifi højttaler, måske nærmere monitor agtige...
Audiovectoren ligner mere Densen lyden. Der er drive i lyden og timingen er bedre. Der er simpelthen mere fart over feltet... Stemmer kommer mere ud i rummet og lyden virker ikke så tilbage trukket. Der er også knald på trommer og guitar osv.
Jeg er da ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge...
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he... flere bud i forskellige retninger?
Nej spøg til side. Tak for jeres input. Jeg vil ud og lytte noget mere til begge ht'er. Bare ærgeligt at man ikke kan lave en A/B test i butikkerne da der nok går noget tid før jeg skal på det store indkøb. Det er ligeledes ærgeligt at jeg ikke kan høre B&W'erne på Densen. Kan selvfølgelig låne de to sæt med hjem når jeg først har købt det nævnte Densen udstyr, men det hjælper jo ikke meget på min nysgerrighed lige nu.
Er der nogen der har erfaring med vægmontering af AV mi1 avang. kontra standerløsningen? Jeg er klar over at de fleste vil anbefale standerløsning men af WAF hensyn kan det blive aktuelt (meget) at få en vægmonteret løsning. Hvad betyder det rent lydmæssigt at de hænges på væggen? Er der væsentlig forskel?
mvh
Bo
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med dem her? Er de udelukket? Spiller selv på Densen og går i samme overvejelser. Kigger/Lytter på følgende - har endnu ikke lavet en shortlist.
VA Haydn
Dynaudio Audioence 52SE / Dynaudio 25
Dali Helicon 300
Dali Grand Coupe
Reference 3a MM de Cappo
Infinity Intermezzo 2.6
JM Lap Electra 1007 Be
Jamo Concert 8
Acustic Energy AE1 MkIII
Spendor S3/5se
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
|
Er der nogen der har erfaring med vægmontering af AV mi1 avang. kontra standerløsningen? Jeg er klar over at de fleste vil anbefale standerløsning men af WAF hensyn kan det blive aktuelt (meget) at få en vægmonteret løsning. Hvad betyder det rent lydmæssigt at de hænges på væggen? Er der væsentlig forskel?
|
|
|
Væsentlig forskel? Hvis du har tænkt dig at hænge dem op under loftet er både B150 og højttaler ligemeget - så bare køb ét eller andet pænt med høj WAF.
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA2K Master kunne også være et godt bud.
Der er masser af "fart over feltet".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
|
SA2K Master kunne også være et godt bud.
Der er masser af "fart over feltet".
|
|
|
Ja bestemt - vi må heller ikke glemme den nye Dynaudio Focus 140.
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er klart B&W der løber af med sejren der... Jeg syntes at den på alle punkter gør det klart bedere.. Men jeg forstår nu ikke hvorfor man vælger en stander højttaler.. På standeren fylder den jo lige så meget som som en gulvmodel... Jeg skal selv ha' et sæt 803S eller D.. når jeg lige får taget mig sammen til at smide de mange penge ud til det... 
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Væsentlig forskel? Hvis du har tænkt dig at hænge dem op under loftet er både B150 og højttaler ligemeget - så bare køb ét eller andet pænt med høj WAF.
[/QUOTE]
Nej bestemt ikke under loftet, i korrekt "lyttehøjde". Det er bare pt ikke lykkedes mig at finde nogle standere der ikke giver konen grønne knopper over det hele og er i øvrigt heller ikke selv helt overbevist, selvom jeg dog kan leve med langt flere løsninger til fordel for den gode lyd. Overvejer i øøvrigt også at give VA mozart grand et lyt, se særskilt tråd
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
|
Hvad med dem her? Er de udelukket? Spiller selv på Densen og går i samme overvejelser. Kigger/Lytter på følgende - har endnu ikke lavet en shortlist.
VA Haydn
Dynaudio Audioence 52SE / Dynaudio 25
Dali Helicon 300
Dali Grand Coupe
Reference 3a MM de Cappo
Infinity Intermezzo 2.6
JM Lap Electra 1007 Be
Jamo Concert 8
Acustic Energy AE1 MkIII
Spendor S3/5se
|
|
|
Intet er udelukket - har bare prøvet at holde mig til et begrænset udvalg for ikke at drukne i indtryk, og da jeg for et ½ år siden ikke kendte til meget andet end hifiklubbens produkter - ja så skal man jo starte et sted
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
|
Jamen det er klart B&W der løber af med sejren der... Jeg syntes at den på alle punkter gør det klart bedere.. |
|
|
Gør det bedre? Det er to meget forskellige tankesæt bag hver højttaler.
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgen skrev:
|
Jamen det er klart B&W der løber af med sejren der... Jeg syntes at den på alle punkter gør det klart bedere.. Men jeg forstår nu ikke hvorfor man vælger en stander højttaler.. På standeren fylder den jo lige så meget som som en gulvmodel... Jeg skal selv ha' et sæt 803S eller D.. når jeg lige får taget mig sammen til at smide de mange penge ud til det... 
|
|
|
Det er en længere historie. Mit udgangspunkt var nok en gulvhøjtaler. Problemet er så bare begrebet WAF. Derfor undersøger jeg også markedet for kompakte højtalere. Du har fuldstændig ret i at en standerløsning fylder meget, selvom den dog kan virke lidt "lettere" end en gulvhøjtalerløsning. Det er også af denne grund jeg spørger om muligheden for vægmontering da dette jo ville være en mere diskret løsning. Jeg er dog bange for et væsentligt tab i lydkvalitet. Jeg har også givet B&W's xt4 et lyt for at se om en design ht kunne være en mulighed... det var det ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer også an på rummets størrelse og indretning. En stander er nemmere at placere i et mindre rum på f.eks. 20 kvm, idet du ikke får problemer med basresonans på samme måde som en "for stor" gulv højttaler. Alt for mange mennesker kan ikke få nok enheder (i for små rum) - det går altså ud over stereo perspektivet og et skarpt lydbillede. Men hva..det kan være at du helst vil ha bum bum bum bum over det hele??
Nej jeg anbefaler klart en stander med enten en Empire RC 24 stander eller de orginale Dynaudio eller B&W-standere som kan købes; afhængigt af dit valg af højttaler. Dem kan din kone ikke have noget imod.
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
|
..... Men hva..det kan være at du helst vil ha bum bum bum bum over det hele??
Nej jeg anbefaler klart en stander med enten en Empire RC 24 stander eller de orginale Dynaudio eller B&W-standere som kan købes; afhængigt af dit valg af højttaler. Dem kan din kone ikke have noget imod.
|
|
|
Jeg vil bestemt ikke bare have bum bum bum over det hele...
Dynaudios stand 1 ser rimelig diskret ud - Empire RC 24 ligner noget fra et tysk skibsværft . Kan selv godt li den medfølgende stand til 805'eren hvilket konen ikke kan..
Men du ser altså ikke vægmontering (i lytte højde) som en mulig løsning uden væsentlig forringelse af lyden?
Tror som tidligere nævnt også at VA mozart grand i ahorn kunne være en mulighed. Den er med det rimelig smalle kabinet ret diskret af en gulvhøjtaler at være og så skulle der efter hvad jeg har læst være en fornuftig bund i.f.h.t. størrelsen. Men jeg må jo ud og lytte. Er der nogen i Kbh. der forhandler VA?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
| Men du ser altså ikke vægmontering (i lytte højde) som en mulig løsning uden væsentlig forringelse af lyden? |
|
|
Nej..det er sgu ikke optimalt. Men hvis det går hen og bliver livstruende nødvendigt så skal du ikke have en bagudrettet bassrefleksport tæt op mod væggen. Dette udelukker både Dynaudio og Audiovector - 805 trækker vejret fortil.
Hvor stort er dit lytterum og hvorledes er det indrettet?
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
|
Hvor stort er dit lytterum og hvorledes er det indrettet?
|
|
|
Det kan jeg ikke svare dig på endnu... Både kæresten og jeg er jobsøgende i det mørke jylland og det bliver først når vi flytter fra djævleøen der skal opgraderes. Dette betyder naturligvis også at der ikke bliver truffet nogle endelige beslutninger omkring ht valg før jeg kender stuens størrelse (og kan prøvelytte i de nye omgivelser). Et godt bud ville dog være 20-25 m2
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Jørgen skrev:
|
Jamen det er klart B&W der løber af med sejren der... Jeg syntes at den på alle punkter gør det klart bedere.. |
|
|
Gør det bedre? Det er to meget forskellige tankesæt bag hver højttaler.
|
|
|
Jeg kan jo ikke vide hvad de tænker, dem der laver højttalerene.. Jeg er ikke tankelæser ..hehe . Rent teknologisk er B&W jo længere fremme, både hvad angår kabinetopbygning, enheder og basreflekssystem. Men det vigtigste er jo lyden.. og der syntes jeg så osse de gør det bedere..
|
| Til top |
|
| |