| Forfatter |
|
therock Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her, jeg er ude efter lidt, hjælp jeg har 8000kr til højtt og det skal være allroundhøjtt og der skal være dybde, højde, brede på lydbilledet så meget som muligt, er der nogen der kan hjælpe mig, jeg har tænkt på b&w dm 603s3 og er det et godt valg til pengene, eller findes der andre modeller der er bedre, de skal spille på h/k signature 2.0-2.1.håber på mange forslag.venlig hilsen therock.
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lige stået i samme situation... Jeg har hørt B&W 600 serie - en skænger og dominerende diskant. Dali Blue 6006 og 8008 - for meget bas... osv...
Men de højtalere jeg faldt for til sidst var nogle Heybrook HB3. Normalprisen var 6000kr/sæt, men var på udsalg til 4800kr/sæt...
De er meget neutrale, og lyder fantastisk i mine øjne. Når jeg spiller surround eller bare en god cd så er det at højtalerne forsvinder. Jeg kan ikke placere dem... jeg kan bare høre hvor lydene kommer fra (ikke højtalerne  )Jeg kan endda høre hvilken vej klaveret vendte da de optog cd'en. Lydbilledet er ganske enkelt fantastisk! En god klar diskant, og en god bas. Højtaleren går i midlertidigt ikke særligt dybt kun 40hz. Så at supplere dem med en subwoofer som er godt integreret ville være en fordel... desværre.
Men de lyder ganske enkelt fantastisk!
Check dem på www.heybrookspeakers.co.uk
Jeg har købt mine hos Lydbutikken...
MVH
Mads
P.S. Jeg er meget fanatisk omkring lydbillede og omkring diskant-bas lydforholdet! Diskanten skal ikke spille højere end bassen og omvendt! Såå...
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her,ja jeg må sige at b&w 600 serien har en lidt for skinger diskant men jeg syntes at bas mellemtone er virkelige gode, det der med at højtt forsvinder i lydbilledet det kender jeg godt det er det jeg er ude efter bare med mere bas i forhold til dine heybrook, at suplere med en sub er ikke på tale da jeg kan høre subben fra subbens placering, kender du til andre mærker?. mvh therock.
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var måske også lidt "kraftigt" skrevet, men overdrivelse fremmer forståelse...
En anden rigtig lækker højtaler er en Heco Argon 70. Den er super lækker. Den har 3 basenheder og går ned til 20hz... Den er også kanon. Desværre er den faldet i pris i forhold til da jeg købte mine højtalere (ellers ville der nok stå sådan 2 på mit værelse!) De koster små 3000 pr stk hos www.shopman.dk
Har kun hørt godt om den!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også overveje JBL XTi-serien - hamrende flotte højttalere med en rigtig god klang fintunet efter danske forhold.
Ellers gå efter en god brugt højttaler og her er mulighederne endnu flere til rigtig gode priser. Hvilke krav stiller du til størrelse, udseende osv? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se om du ikke kan støve 2k mere op af lommen og køb et sæt Avance Signature 8 MK2 til tilbudsprisen af 10k hos Expert i Varde. De kan alt det du ønsker og mere til. Det vil være vanvittigt at betale 8k for det sæt B&W du har kig på sammenlignet med kvaliteten/lyden fra 8'erne.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal liges siges at B&W'erne i Tilbudsavisen også er brugte. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her,hvad har jeg af krav til højtt? ja de skal være i kirsbær eller bøg og så har jeg det at jeg vil have et lyd billede der er bredt og dybt og højt sådan at højttaleren er svær at placere når man lukker øjnene,de skal også være gulvhøjtt og det skal være allround,konen elsker klassisk, jeg selv elsker techno, så det skal være en højtt der kan klare lidt af vært,mærke er ikke så vigtigt men det er lydbilledet, husk på ca 8000kr pr sæt er hvad jeg kan klare.venlig hilsen therock.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan være heldig at finde et par Dali evidence 870 i www.dba.dk til 8k.
se www.hifiklubben.dk for mere info.
Jeg har selv et par og jeg tror de har de kvaliteter du leder efter.
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her,wrong dali evidence 870 har de ikke en lillebror hvordan spiller de i forhold til 870.hilsen therock.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
therock skrev:
| hej therock her,wrong dali evidence 870 har de ikke en lillebror hvordan spiller de i forhold til 870.hilsen therock. |
|
|
Jo. der er 470eren. Den bruger jeg som baght. Den spiller også helt kanon, men går dog ikke helt så dybt som 870eren. Men ellers spiller den utroligt behageligt på en eller anden måde. ingen skinger sssss-lyd i diskanten. med andre ord en rigtig harmonisk højtaler. som jeg varmt kan anbefale.
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her, tak for tippet det er noget jeg vil arbejde videre med. tak wrong.
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her, hvad med dali suite 2.8 hvordan er lydbilledet i forhold til evidence serien fra dali. venlig hilsen therock.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
therock skrev:
| hej therock her, hvad med dali suite 2.8 hvordan er lydbilledet i forhold til evidence serien fra dali. venlig hilsen therock. |
|
|
Har ikke nærlyttet 2.8 men de spiller ganske udemærket. Går dog ikke så dybt som 870eren. Mener også at suiteserien er en serie beregnet til surround hvor 870eren er en meget bedre allrounder. Men prøv da og tage en tur i hifiklubben og få dem sat op imod hinanden. Så tror jeg godt jeg ved hvad du vælger. Men lad mig lige høre hvad det bliver alligevel.
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse: Den lidt skingre diskant kan hurtigt fikse, hvis man synes den er for dominerende. Store møbler og sådan..
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her,b&w 603s3 angående diskant kan man ikke bare skifte diskanten ud med en anden diskant ?
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lægge øre til Dynaudio´s Audience 62. Nu skriver du ikke hvor stort dit lytterum er, så det kan være lidt svært at rådgive dig - ovenstående højttaler ejer dog nogle af de kvaliteter som du søger..
Men mulighederne er mange, for du kan jo også købe brugt...
under alle omstændigheder må du ha´ en go´ jagt og vend så lige tilbage når valget er truffet ikk´?
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her,ja jeg regner med at bruge lidt tid på at finde den rette højtt og så skal jeg nok sørge for at fortælle hvorfo det blev de højtt.venlig hilsen therock i skal nok høre nærmere
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her, jeg ville báre lige skrive at det med højtt valg er sat lidt i bero for jeg er på projektorjagt. venlig hilsen therock
|
| Til top |
|
| |