Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere i "rigtig" biograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg var fornylig ind og se "The Italien Job" i Imperial.

Men jeg blev faktisk rigtig skuffet over lyden, der var flad med buldrende bas. Desuden var diskanten underlig skrattende igennem hele filmen.

Jeg har før været meget tilfreds med lyden i Imperial, specielt under Ringenes Herre.

Har i været ude for noget lign.?

Med venlig hilsen
Mikkel

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg Går generalt ikke i Imperial på Grund af:

1. Lyden Stinker som du siger bulrende bas og akustiken i rummet er ringe

2. Er ikke særlig høj og stolene skråner for lidt.

3. Siden jeg var inde at se U571 eller hvad den nu hed hvor deres Lamper Reslede. gjore dem opmærksom på det og 1 måned efter da vi kom der ind igen var det samme problem har ikke betalt 85 Kr. for at høre på Raslende Lamper eller se en film men en nakke i forgrunden.

-MvH Thomas

PS. jeg går i Cinemaxx istedet billedet er ikke helt lige så godt men tilgængaæld er lyde i top. OG ingen Raslende ting andet end de der Spaskisk lammede parkinson persjenter der slæber larmende Slikposer med i en Bio :o)

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hehe, prøv Bio5 i Aalborg - den formår næsten at gøre frygtelig lyd til en kulinarisk oplevelse, for der er bedre lyd i det slikpapir alle folkene slæber med ind! Enhver der ikke går op i lyd burde gå herind - det kan omvende alle til at ligge på deres grædende knæ og bede lillemor om et bedre anlæg!

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

De store sale i Biocity Esbjerg er lyden suveræn. Der er virkeligt SMÆK på bassen, uden at den rasler/bulre eller lign.
Under Matrix: Reloaded var det ikke bare buksebene der blafrede, men også maveskindet....

Derimod skuffer lyden i deres små sale, her en den flad og klemt. Så Final Destination 2 her, og det en stor skuffelse ang. lyd.
Læste senere på ugen Widescreen Review havde givet DVD'ens DTS lydsport "5+", og måtte selvf. teste den hjemme.
Og ja - det var en helt anden oplevelse...

Johann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Drenge, har i slet ikke været i sal 17 i palads, det må være verdens bedste biosal  lærredet er kun lidt større end ens fjernsyn, og bas har de ikke helt opfundet der. 
Til top Vis Johann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johann

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hmm...jeg går tit i imperial og har ikke bemærket "mangler" ved lyden.  Jeg har dog ikke set Italian Job.

Husk nu også på, at den blev delvist ombygget for kort tid siden....med NYE LAMPER!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Er det ikke JBL grej man ser i de fleste beiografer? 
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Martin-M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Angående biograflyd....

Det er vist meget forskelligt hvilke lydsystemer de forskellige biografer anvender.

Generelt anvendes KCS højttalere i alle nye byggerier ved nordisk film.

Skal dog siges at lydkvaliteten er meget varierende fra film til film.. Hvis i oplever for flad lyd eller lignende kan det skyldes at filmen har kørt i lang tid og digitalsporet derved er blevet så slidt at lytden istedet afspilles i analog dolby SR.

Forstår dog ikke helt kommentaren omkring lyden i Biocity Esbjerg skulle være dårlig i de mindre sale. Hvis man oplever problemer er der intet i vejen for at sige det til personalet så man kan kontrollere grejet. Men hører da gerne nærmere om hvilke sale man er utilfreds med.

MVH

Martin Mathiesen

Til top Vis Martin-M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin-M

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Johann skrev:
Drenge, har i slet ikke været i sal 17 i palads, det må være verdens bedste biosal  lærredet er kun lidt større end ens fjernsyn, og bas har de ikke helt opfundet der. 

Ha, du skulle prøve sal 20 , den er ikke større end min dagligstue.

Jeg klager hver gang jeg kommer i sådan en sal, for jeg syntes ikke det er rimeligt at jeg skal betale samme pris i den lile sal som i den store sal 1 med thx og hvad ved jeg.

Jeg får som min. Altid 2 fribilleter ud af mine klager.

Man må også kunne forlange som min.her i 2003 at der er Dolby Digital 5.1 i salene, alt andet er under al kritik.

Martin-M
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

[Man må også kunne forlange som min.her i 2003 at der er Dolby Digital 5.1 i salene, alt andet er under al kritik.

Hej Slipsefyr...

Så vidt jeg ved er man igang med at installere SRD i de sidste sale i palads. Så der skulle ikke gå lang tid inden du kan opleve digitallyd i alle deres sale.

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Hehe, prøv Bio5 i Aalborg - den formår næsten at gøre frygtelig lyd til en kulinarisk oplevelse, for der er bedre lyd i det slikpapir alle folkene slæber med ind! Enhver der ikke går op i lyd burde gå herind - det kan omvende alle til at ligge på deres grædende knæ og bede lillemor om et bedre anlæg!

Ronin- jeg må klart gi' dig ret i at lyden i Bio 5 såvel som Scala er umådeligt ringe (Astoria har jeg ikke været i siden de glade firsere- jeg tror det sidste, jeg så derinde var "Det er mig, der snakker"!)

Det er blevet fast kutyme at en stak kammerater og jeg tager i Skørping Bio for at få et slag Ringenes Herre på de respektive premierer i serien. Der er faktisk ganske god lyd- betydeligt bedre end i Aalborg!!

Se hvad for noget teknisk gøgl de har i Scala, Bio 5 og Astoria:

http://www.biograferne.dk/pages/standard/index.asp

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Ellers skulle i tage et kig til Fotorama i Viborg, damn der er en god bio. før det tog mig og vennerne altid i Bio5 og Scala i Ålborg. Og ja de lugter for hårdt de biografer, men det nye ved banegården må da også snart åbne??.

Tiger

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Martin-M skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

[Man må også kunne forlange som min.her i 2003 at der er Dolby Digital 5.1 i salene, alt andet er under al kritik.

Hej Slipsefyr...

Så vidt jeg ved er man igang med at installere SRD i de sidste sale i palads. Så der skulle ikke gå lang tid inden du kan opleve digitallyd i alle deres sale.

Det er helt korrekt, det er de, men det var sandelig også på tide, Man har mig bekendt haft SRD siden midtfirserne.

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hvilke sale i Palads er der/er der ikke 5.1 i? Det er falsk markedsføring nå man går forbi de store DTS, THX og Dolby skilte i hallen.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Vi har flere gange kørt til Hjørring for at få superlyd i stedet for det skrammel der er i Aalborg - føj !

Hilsen

NØrd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

Martin-M
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej

Vi har flere gange kørt til Hjørring for at få superlyd i stedet for det skrammel der er i Aalborg - føj !

Hilsen

NØrd

Jamen så kan du jo glæde dig til den nye biograf i Aalborg åbner!

Der bliver helt sikkert ikke sparet på noget hverken hvad angår billede eller lyd. Samtlige processorer er Dolbys CP650, som er nyeste model på markedet.

Satser selv på at taget et smut til Aalborg og checke biffen ud når den er færdig.

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Nej, noget af de værste er forældre der sidder og læser op for deres børn. Hvem slæber dog også deres børn ind og ser Terminator 3, inden de kan læse.. ff
Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

I dag fredag den 17/10 kl 18.30 var jeg inde i imperial og se bad boys 2 og der var ikke noget galt med lyden, bassen og diskanten var super god og jeg hørte ikke nogle lamper der raslede.Se mit indlæg fra 23 juli

Indrykket: 23 Juli 2003 kl. 21:05 | | Rapporter Quote biojensen

Mandag den 21/7 var jeg inde og se terminator maraton i Imperial.Den første film var en meget slidt kopi med mono lyd.Terminator 2 var også en slidt kopi men med super god lyd.Terminator 3 her er der lyd for alle pengene surround lyden var super god,bunden var helt vild god og filmen er super fed Arnold is back.Nu er der også kopholder i Imperial .Det var en fed filmaften/nat i Imperial.Jeg synes at Imperial er den bedste biograf i københavn, men scala var også en fed biograf.Jeg har kun haft dårlige oplevelser i cinamaxx dårlige lyd(meget høj) Dårligt billede og nu er de ikke THX godkendt mere og det forstår man godt aldrig mere cinemaxx.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Citér:

Ronin- jeg må klart gi' dig ret i at lyden i Bio 5 såvel som Scala er umådeligt ringe (Astoria har jeg ikke været i siden de glade firsere- jeg tror det sidste, jeg så derinde var "Det er mig, der snakker"!)

Det er blevet fast kutyme at en stak kammerater og jeg tager i Skørping Bio for at få et slag Ringenes Herre på de respektive premierer i serien. Der er faktisk ganske god lyd- betydeligt bedre end i Aalborg!!

Se hvad for noget teknisk gøgl de har i Scala, Bio 5 og Astoria:

http://www.biograferne.dk/pages/standard/index.asp

Har aldrig nærlæst teknikken i de biografer, men det var da en forfærdelig gang skrammel de har - tror sq pokker at lyden sutter så meget gren! Den pong til Boye Elimar har sq nok skrabet hele l**tet i lommen istedet, for investere i nyt er ikke noget han har forsket meget i!

Mig og kammyerne kører altid til Hjørring Bio-Center - der skuffer lyden aldrig, og komforten er helt i top samtidig!

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Kan kun give medhold i det i siger om BIO5 i Aalborg. der er værken særlig god lyd eller billede,...så hellere se filmene i hjemmebio'en.

Jeg kan kun komme på en positiv Bio oplevelse. det var da jeg var i Los Angeles med en kammi. der ovre så vi Star Wars- the fantom manace, i en Kæmpebiograf i Burbanks. det var Rent digitalt, både billede og lyd (der var kun 3 steder i verden, denne digitale version blev vist. 2 steder i LA og jeg tror de sidste sted var Tokyo. og den ´blev kun vist i 2 uger.....heldige os). Se det var en Biograf oplevelse der var noget ved!!!!

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes