| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder tiltalende. Jeg har rigeligt med diskant og mellemtone. En gedigen bass der kan hamle op med et symfoniorkester, det er lige det jeg mangler. Jeg ønsker så levende lyd, som muligt og kontrabasserne trækker jævnligt det korteste strå her. Måske bør jeg beskrive mit mærkværdige anlæg lidt. Jeg kører en technics-forstærker over en anden (SU-V8 + SU-VX800) og har besat alle fire højtalerudgange. V8 bruger jeg som basforstærker og har derfor sat de tungeste højtalere til den. Over VX'eren kører jeg B&O'erne og ITT'erne. Egentlig ville jeg gerne have haft en tredje udgang på VX'eren, da sony'erne ikke besidder nogen udpræget basskraft. De er vist produceret til Absolut Dance hjemme i dagligstuen og ville i mit tilfælde tjene bedre som mellemtoneslaver. Skulle der komme et ekstra sæt til med den tiltrængte bass, kunne det være fristende at paralelkoble dem på VX'eren. Ville der være nogle problemer forbundet hermed?
Er det ellers problemfrit at skifte en almindelig enhed ud med en sub? Og nogen forslag iøvrigt med hensyn til mærke, model, nummer, prislejer og hvad der nu måtte være aktuelt (9½" med kantophæng (er det derfra og dertil, at man måler?))? Jeg er ikke så velbevandret igen på området.
|