Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 02:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector Sub Signature eller Super ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Køber snart Audiovector Mi3 Signature FrontHT'ere.

Jeg er klar over at AudioV selv anbefaler Signature sub til disse højtalere, men de er også noget dyrere ! Nogen der er praktisk erfaring med de subs og kan skrive lidt om oplevelsen.
Også andre betragtninger til mit lille 'problem' er selvfølig velkommen.
prisforskellen på de to subs er 10.600,- VS 8.400,-

Det er bestemt ikke mit indtryk at jeg behøver at benytte suben til 2-channel, men kun ved Souround. Så det er til det formål den købes.

Håber på hurtige og go'e tilbagemeldinger.

Sorround Receiver: Marantz SR6200
DVD afspiller: Marantz DV6200
Højtalere:
Dali 400 (front),
Dali Evidence 70 (cent)
Bose 301 (bag)
Dali SW12 (sub)
Til top Vis Benny B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benny B

Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Com'on, der må da være nogen der kender de to subs, eller blot har hørt den ene, sammen med signature fronts, og dermed kan bidrage bare lidt.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt nogle af de, men rent generelt er den eneste grunden for at man skal købe samme merke sub og højtalere, designet. Der er ikke tale om nogen klangmatchning, så du står frit til at vælge i blandt alle merker

Her er en der nettopp har solgt en Signature sub, måske ved han noget

http://avforum.no/forum/showpost.php?p=331072&postcount= 3

Jeg ser at du kun skal bruge den til film, og i den genren er SVS subber så suverene at jeg vil anbefale dig at se nærmere på de også før du tager en afgørelse

http://www.lsound.no/index.php?side=arkiv&group=691& list=reviews

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har en M-sub som jeg benytter til surround sammen med mine Audiovector M3 Avantgarde, og min erfaring er at den giver utrolig meget til film. Jeg bor i en lille lejlighed, så mit rum er ikke så stort (omkring 16 kvm), og her spiller M-subben rigeligt højt og dybt. Af hensyn til naboer og underboer vil jeg i hvert fald ikke kunne tillade mig at spille dybere.

Jeg har aldrig hørt en M-sub signature, så jeg ville i første omgang ikke svare på tråden, men er dit rum stort og du kan fyre lige så meget op som du vil, så ville jeg nok give de par tusind ekstra for signature subben. Så meget dyrere er den jo trods alt ikke. Er dine forhold omtrænt som mine, ville jeg "nøjes" med super udgaven.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har ejet Signature Subben i tre uger, inden den røg igen over brugtmarkedet. Det var en positiv oplevelse naturligvis, bortset fra at der var en summende lyd fra forstærkeren og den var alt for stor til mit værelse.

Jeg har intet sammenligningsgrundlag mellem de to subs, men vil i stedet sige at hvis du har ordentlige rumforhold til det, er der da ingen grund til - udover det økonomiske aspekt - at spare de 2000 kr. Hifi er en dyr hobby, og hvis en merudgift på 2000 kr. kan give dig det ekstra boost som gør oplevelserne lidt bedre, så er det 'money well spent' ...

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Manic:
SVS'erne ser da interessante nok ud, ved du hvor de kan testes i Kbh ?
Størrelsen kan blive et problem (da str. har en del betydning for mig). AV's 'slanke' kabinet er netop en af årsagerne til at jeg kigger på dem.

Rune, lækkert at få dig på banen - har tidligere luret på dit anlæg under "mit anlæg". Syntes du har noget lækkert gear kørende der 
Jeg har ca. 30 kvm at gøre godt med, i stuen. Men ønsker egentlig at placere den så diskret som muligt.

Rizzo: Din info. om brummen syntes jeg er lidt rystende, særligt for den prisklasse vi taler her.
Det burde vel være muligt at udvikle gear uden de problemer. Jeg oplever det desværre selv med min nuværende dali SW12. Jeg tror du mener en mindre konstant summen, men det er ikke længe siden at jeg brugte en mindre formue på at gøre min PC tilnærmelsesvist lydløs, så jeg er ikke typen der køber en brummende sub til min stue ! (det er basis for rødt kort herfra).
Jeg ligger egentlig ikke så meget mærke til det, men det er helt dejligt når man slukker, så kan man høre forskellen.
Det minder mig i øvrigt om engang hvor min dali sipelthen gik i selvsving og begyndte at brumme sindsygt højt, helt umotiveret midt om natten. Troede først at det var en lastbil uden for mit vindue, eller at 'de var kommet efter mig'. Men nej det var bare min dali sub der var gået i selvsving. Den har dog ikke gjort det i et års tid nu. Ved ikke om nogen kan forklare fænomenet!

Tak alle tre.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hej Benny! Mange tak skal du have

Ja, AV subben er vildt nem at placere. Den fylder jo næsten ingenting i dybten. Jeg har dog ingen problemer overhovedet med at min sub brummer (og jeg burde ellers kunne høre det da jeg ikke sidder ret langt fra den).

Hvis det var mig der havde 30 kvm og var igang med at købe sådan noget dejligt grej som dig, så ville jeg også liiige bruge de sidste 2000 og få det hele med  

Sjov historie med din Dali sub. Det har jeg godt nok aldrig hørt om før.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

SVS sælges kun via direkte salg, så de findes ikke hos forhandlere. Fordelen er så at de koster langt mindre enn hvad de ellers ville ha gjort, men det bliver noget mere besværligt med at få lytte før man køber. Eneste skulle være om nogen i cph der har en melder sig frivillig. Den eneste i cph med SVS jeg kender til er en der kalder sig shadow her inde.

SVSene er en del større enn andre subs, det, og ekstremt lang slaglengde er mye af hemmeligheden bagom ydelsen

Selv den lille PB10 vil nok give Signature subben baghjul, og om jeg ikke husker helt fejl så købte nordmanden jeg nevnte tidligere en PB10 efter å ha solgt hans Signature.

Du kan lese om SVS her

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=29030

eller om du har godt med tid

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=13660

tråden er 128 sider lang

Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Manic:
Ud fra dine links at læse, tyder det på at være en rigtig god sub, men den er altså lidt for stor til mig. Jeg ved godt at det er en af pointerne, at size matters i denne forbindelse, men så må jeg gå lidt på kompromis med det lydmæssige.
Har du bud på nogle mindre alternativer ?

Rune:
Oplever du det som absolut nødvendigt at købe sub til Signature fronts, og tror du at Mi3 leverer mere bas end M3 ? (nok til at droppe sub måske !)
Jeg er selvfølgelig nød til at købe/låne hele skidtet med hjem og lytte mig frem, men er nysgerrig efter dit input.

Hvad med kabler til Subs, nogle gode bud, anyone ?
Gerne med pris/performance overvejelser, og ikke bare kongekabl'ET til én mio.mia. !

Her må der også meget gerne sniges et råd ind om kabler til AV Signature fronts og center, feks til Primare eller Arcam anlæg i mid/high klassen.
I dag benytter jeg nogle gamle kabler (15 år) fra hifiklubben, nogle brune flade drenge til biwire.
Jeg går ud fra at I vil råde mig til at skifte, ifm de nye højtalere !

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Til musik er jeg sikker på du ikke vil mangle noget bund. Til film kan signature også sagtens levere, men det bliver aldrig som i biografen. Her kommer man altså ikke udenom en sub. Så det kommer an på hvor meget du ser film og hvor meget du værdsætter bas i film om du vil ofre 10k på det. Hvis du har mulighed for at låne den med hjem inden du køber ville det selvfølgelig være perfekt. Det er jo mange penge, så behovet skal være der.

Mht. kabler er der jo meget godt at bælge imellem. Jeg har selv Kimber 8TC på mine AV og de bliver ikke skiftet. Dem er jeg med andre ord utrolig glade for. Nyprisen på dem er dog også lidt høj. Subkabler ved jeg intet om, men jeg tror ikke det kan betale sig at købe sig fattig på den front. Jeg har selv noget billigt Ixos og det virker fint til mig, men jeg har også kun 2 meter så det er nok ikke så kritisk.

Mht. bas i Mi3 kontra M3 har jeg desværre ingen erfaring.

Mit Hifi

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jeg var selv i tvivl med henhold til størrelsen. Men jeg hadde haft så mange forskellige subs i jagten på god bass at jeg valgte at akseptere den, og efter nogle dager var selv min kæreste vant med størrelsen. Der kom en dug på, og nogle nipsegenstander, og vupti så var den et bord. Jeg har nu en PB12 Plus i ahorn, og min kæreste kaller den det smukkeste bord hun nogensinde har ejet

Men, om subben skal være lille ville jeg måske ha set nærmere på nogle af Sunfires subwoofere, EQ10 koster 13500 og ligger dermed i ca samme prisklasse

Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

I er satme hurtige og flinke til at skrive tilbage :)

Rune:
Kabler er sikkert en videnskab i sig selv, som jeg skal bruge lige så meget tid på, som det øvrige anlæg for at udvælge. Men jeg kigger på det som du foreslår.
Ser ud til at det ikke hænger på træerne i DK ! Der findes dog en DK-importør iflg Kimbers HP.

Dette ser også godt ud iflg. div. anmeldelser -> http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/QED_Silver_Anniversary_Biwire_kabel.htm?id=6708

Manic:
Grineren med 'bordet' - du kan lave en rigtig jurasic park scene derhjemme, når du stiller whiskyen fra dig (på bordet) og lader T-rex'en nærme sig 
13.500 er lige i overkanten, ligesom alt andet over 6000 er imo, men man kan jo blive
nød til det. Skrækkeligt når den store pung først er kommet frem!

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ved faktisk ikke hvor Kimber kan købes. Jeg har købt alt mit brugt.

Hvis prisen skal ned, kan du jo overveje en Audiovector K-sub (super). Den ser rigtig lækker ud, men så får du jo ikke det slanke kabinet og så er vi måske ovre i at f.eks. SVS måske giver bedre performance for pengene. Dog er K-subben stadig meget kompakt ift. SVS.

Forresten har jeg aldrig hørt QED kabler. Desværre.

Mit Hifi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes