Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 18:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Stiv af kulde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg spekulerede på om der er nogen osm har oplevet, at højtalerne "stivner" hvis de står i et koldt rum og ikke bliver brugt så ofte (2-3 gange i ugen)

Jeg synes min B&W 604S3 lyder meget hårde (skærende) i diskanten og tænkte om det kunne være medvirkende, at rumtemp. kun ligger omkring de 15-18 grader? Eller er det bare mine øre der spiller mig et puds?

Ja, oplægget kunne jo lyde som startskuddet til den store religionskrig, men egentlig vil jeg blot høre, om der er andre der har haft lignende oplevelser

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft de samme højtalere. Så jeg kender dem. Sikke noget l...

Nej det er er kun for sjovt.

Jeg har det på samme måde, med at lyden nogen gange kan være hård og skarp. Det gælder både da jeg havde 604, og dem jeg har i dag. Jeg tror det er ens øre, humør. Nogen gange har jeg en dårlig vane med kun at lytte efter de ting som jeg synes lyder dårligt, og så er man parat til at smide l.... ud af vinduet. Heldigvis kan det ændre sig dagen efter. Så har man bare det bedste anlæg i verden.

Ellers sæt en skive på, med meget blød lyd. Den kan du så buge til at varme ørene op med

Hilsen Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Glemte det vigtigste.

Bortset fra det, var det faktisk derfor jeg sikftede dem ud. B&W 600 serien har en tendes til at være hårde i lyden på godt og ondt. Men du kan jo prøve med andre kabler.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Tänk på at på basser der har gummi som kantophäng, bliver gummiet stivere i kulden - ligesom däk...... Jeg mener ikke det er startskuddet til nogen krig - men logisk, da bassen ikke spiller i den hastighed der var meningen da den blev konstrueret.

Skru op for varmen för du skal ind og lytte og lad det spille sig varmt inden du när-lytter.

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Mr.EntryLevel skrev:

Tänk på at på basser der har gummi som kantophäng, bliver gummiet stivere i kulden - ligesom däk...... Jeg mener ikke det er startskuddet til nogen krig - men logisk, da bassen ikke spiller i den hastighed der var meningen da den blev konstrueret.

Skru op for varmen för du skal ind og lytte og lad det spille sig varmt inden du när-lytter.

Jeg tror der er noget om det, ikke mindst mht. at spille anlægget varmt. Prøv at lade anlægget spille i 15 minutter ved en nogenlunde volumen mens du laver noget andet og så kom tilbage, måske lyder det varmere eller en smule mere afslappet.

Jeg kender virkelig følelsen af at ens anlæg er fantastisk eller lige til at smide ud, det er ret mærkværdigt. Jeg tror også det kan have noget med den musik man hører at gøre, det er jo ikke alle cd'er der er indspillet så godt, så kan man jo have et nok så fantastisk anlæg.

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

musashi

Det er almindelig kendt at et anlæg skal varmes op, så man kan ikke forvente at det spiller ordentligt - før det har spillet imellem en halv og en hel time - så det er vel bare sådan det hænger sammen. Og tilspilningstiden for nye højtalere, skal man regne med er imellem 300 og 500 timer før de lyder ordentligt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes