| Forfatter |
|
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller normalt med mine concept 2 på en Denon avr 3801 som yder 7*105watt. Men så prøvede jeg lige at sætte en gammel NAD 7240PE som yder 2*40watt tror jeg det er. Jeg syntes faktisk mine concept 2 lød bedre med NADen end med min større denon. Jeg syntes at concept 2 kunne levere mere bas og mere dynamik med NADen. Kan det virkelig passe at denon er så lys i lyden forhold til NAD? __________________ It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
mops Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det korte svar er JA. Denon og NAD tilhører klart hver deres lejr mht lydfilosofi. Nogle vil endda sige at Denon lyder typisk japansk, mens NAD lyder meget engelsk. Det er påstande på linje med at finnerne altid går med kniv og franskmænd er uforskammede: Meget firkantet, men der ER altså lidt om det...  mvh Lars
__________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
| Til top |
|
| |
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok jeg havde hørt om at der var lidt forskel på denon og nad men jeg havde ikke troet det var noget man tydeligt kunne høre
__________________ It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
| ok jeg havde hørt om at der var lidt forskel på denon og nad men jeg havde ikke troet det var noget man tydeligt kunne høre |
|
|
jop, der en del forskel på de to mærker lydmæssigt....nogen kalder Denon for skinger og andre siger, at dem der vælger NAD har valgt den mørke side af kraften  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så skal jeg da helt sikkert have en forstærker som har mørke kræfter
Hvilken NAD ville passe godt til Evidence 870? ville en NAD C370 kunne trække evidence 870 ordentligt? __________________ It´s all about rock n roll
|
| Til top |
|
| |
miklthom Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde en kenwood reciever på 2*100 w nu har jeg en nad 3020 på 25 w og den spiller højere og renere.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har vel ikke kun noget med Denon kontra NAD at gøre, men også en surround receiver kontra en stereo forstærker.
Efter min erfaring, lyder surround receivere ofte "tynde" og udynamiske, i sammenligning med stereo forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt klart enig i at NAD lyder "mørkere" om man vil, eller bare har mere fylde...
Men jer med Dali højtalere, tag lige en lytter før i skifter til NAD, for det er absolut ikke i alle tilfælde det er en god blanding! Det er da meget fint Denon2200 har haft gode erfaringer med NAD sammen med Concept, men det er nu langt fra min opfattelse... Men det kommer jo også an på hvilke øre der lytter 
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
|
Det har vel ikke kun noget med Denon kontra NAD at gøre, men også en surround receiver kontra en stereo forstærker.
Efter min erfaring, lyder surround receivere ofte "tynde" og udynamiske, i sammenligning med stereo forstærkere.
|
|
|
Ja, det er også min mening. Jeg har forlængst opgivet at bruge surround grej til stereo. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind: Så er det fordi du ikke har hørt noget fra Arcam  
Undskyld for OT, men jeg kunne ikke lige lade være 
Michael
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også fint nikke genkendende til den oplevelse.
Men betyder nok også noget at NAD'en er noget ældre. Man finder meget
ældre grej der spiller ganske fortrineligt selvom det ikke var high end
dengang. Nyere grej derimod koster kassen hvis det lyde bare nogenlunde
(uanset stereo el. surround, selvom stereo self. giver mest kvalitet
pr. krone) - altså det er mine oplevelser. I nyere grej er simpelhen
for mange genveje hvor producenten lige skal tjene 2 ører ekstra - og
tilstrækkeligt mange af dem...
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Jokke Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja
Det er typisk også fordi, NAD'en er nok noget mere strømstærk, det er jo også en Power Envelope du brugte, men ja.
En NAD lyder godt efter min mening, den er lidt "mørk" og brutal i det, de er for det meste også meget dynamiske, se bare min NAD 2200, som ikke engang er Power Envelope, Havde en NAD T752 Reciever på mine AL1002, og den smider altså 2*90W i 8 ohm, Rms selvfølgelig. Så fik jeg min Nad 2200 den er kun sat til 2*100wrms i 8 ohm, men der var MEGET forskel, fordi den er MEGET mere strømstærk, og hvis det var POWER ENVELOPE'en ville den være endu stærkere.
Mit setup blev også meget mere dynamisk, da jeg fik min 2200 på, den ER meget dynamisk, er mange nad produkter :)
Der kom MEGET mere HUK på bassen, og en del mere kontroleret lyd :) __________________ Jokke
Pioneer VSX-1015S
Pioneer DV-343
Chario Delphinius
Jamo Cornet 175
Jamo D6/7 DIY sub
URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34879&P N=1]Se mit udstyr HER[/URL]
|
| Til top |
|
| |