| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er newbie ift. surround og dagens specifikationer. Har interesseret mig for det tilbage i 80'erne, men meget er jo sket siden... Står nu for at ville udskifte mit gamle class A forstærker anlæg m. selvbyg højttalere med noget nyt og mere tidssvarende.
Al stuens "dims" håber jeg kan smeltes sammen og jeg skal bruge et godt cinema/musik kit, der kan fyre musikken af så det klodser og samtidig virke til hjemmebiografen. - bla. aktiv contra passiv subwoofer - og hvad er så det? 
Har kigget rundt i lidt forskellige butikker og på web og bla. bemærket at den gode gamle "mange spors" equalizer synes svær at genfinde. - ved nogen hvorfor?
Alle nye apparater ser ud til kun, at have de få prædefinerede "Rock, Jazz-klub, Church, Stadium, etc." indstillinger - hvilket jeg synes er alt for lidt og for kedeligt.  - og hvad gør man så?
Alt i alt er jeg godt forvirret på et højere plan.  Fruens ønske er "ikke dominerende højttalere", stuen er ca. 30 kvm. Overvejer et par KEF KHT2005.1 - nogen synspunkter eller vurderinger heraf?
Forstærkermæssigt er jeg blevet anbefalet en HarmanKardon AVR335 til rundt 6000. - overvejer om Yamaha, Denon, Pioneer eller andre har værdige konkurrenter hertil i nogenlunde samme prisleje?
Mit budget ligger rundt 10000... 
Alle forslag og synspunkter er meget velkomne. 
På forhånd tak for hjælp og indsigt 
|