| Forfatter |
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Akustiske linser er ikke noget nyt, men da Bang & Olufsen i deres BeoLab 5 bruger ALT (Acoustic Lens Technology) fra Sausalito AW, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvordan folk synes disse højttalere lyder - både de store og de små.

__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ikke kender Sausalito Audio Works, kan man læse mere om deres produkter her
www.sawonline.com

__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt de store, men de små er på min ønskeliste over ultimative PC-højttalere 
De lyder sku imponerende godt for størrelsen
Kunne være sjovt at prøvelytte dem inde i stuen - det må jeg prøve engang....
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Meier ganske rigtigt siger, så lyder BeoLab 3 ganske overbevisende og fyldige i lyden - deres størrelse taget i betragtning vel at mærke, og ved begrænsede lydniveauer. At de lyder godt, skyldes imidlertid ikke det akustiske linsesystem, men at der er godt gang i den ene aktive og de to passive enheder. Linserne har umiddelbart kun den effekt at lyden synes at komme fra et punkt over selve højtaleren, samt at diskanten er mere jævnt fordelt - de er ikke lige så retningsbestemte.
BeoLab 5 havde jeg store forventninger til da jeg var inde i en butik i Holbæk og høre den. Butikken havde egentlig en idéel størrelse til højtaleren skulle man mene, men resultatet var desværre utroligt skuffende. Trods højtalernes automatiske kalibrering, var der fuldstændig ukontrolleret bas, og en ikke særlig behagelig lyd generelt. Der manglede glød og sjæl, og det var uundgåeligt at bruge alle sine kræfter på at lytte efter "hvad kan der mon være galt - noget må da være instillet forkert" i stedet for musikken.
Generelt kan det dog siges om det akkustiske linsesystem at det egentlig blot distribuerer diskanten på en anden måde - hvordan det ender med at lyde er efter min opfattelse i langt højere grad afhængigt af hvilke enheder og delefiltre der i øvrigt er anvendt til systemet.
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt dem gansk kort, så jeg kan ikke difinere dem helt præcist. Men de lød flot, meget præcist og gennemsigtigt lydbilede især i toppen. De forsvinder fint i lydbilledet. Bassen også ganske præcis men ikke super vægtig lidt let idet. De spiller lidt henad elektrostater, blot med lidt bedre plasticitet.
Jeg hørte dem somsagt kort i en B & O butik i London så min beskrivelse er nok ikke helt dækkende. Det skal desuden siges placeringen var meget uhensigtsmæsig, sælgeren mente dog ikke det gjorde noget da de har noget inbygget rumkorrektion... .
Meget rimelige til prisen, det skal jo bare tilsluttes en cd, og så spiller det
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at sige, at det var de store.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de to meninger om de store, er ikke ligefrem ens, så vi må nok se flere, før der kan være tale om en tendens i den ene eller den anden retning...

__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
| Jeg har ikke hørt de store, men de små er på min ønskeliste over ultimative PC-højttalere |
|
|
De små ser fantastisk godt ud sammen med en Apple Powerbook.... hvis de står ved siden af den på bordet altså...

__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
|
Designmæssigt passer de sammen som jeg ved ikke hvad ...

|
|
|
Tja - hvis bare mit skrivebord så sådan ud....   
Jeg er milevidt fra det digitale/papirløse kontor 
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have hørt Beolab 5 med Linn Unidisc, hjemme hos en 2tal-sælger, er jeg ikke i tvivl om Beolab 5´s kvaliteter. De er i de fleste henseeender suveræne. Ikke mindst leverer de en troværdig dynamik, og et fuldendt perspektiv, næsten uanset hvor man sidder, i forhold til højttalerne. Denne egenskab skyldes de suveræne sprede-linser, tror jeg.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Jeg var til "eksklusiv" præsentation af beolab 5 i sin tid, og helt kort fortalt, lød de fandme fedt!
Jeg har beskrevet min oplevelse den gang her på forum'et, men jeg kan ikke finde det indlæg i dag...
prse
|
| Til top |
|
| |