Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Unge og HIFI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hej...

Vi har et projekt på skolen, vi skal ha oplysninger om unge og hifi, forbindelse mellem de to ting...

Fordi vores enme er unge, men vi vil gerne have om HIFI, så vi skal ha kædet det sammen på en måde...

Håber i kan hjælpe med det....

Skriv hurtigst muligt...

Mvh Tue, Mikael og Michael....

Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

hej!
et par ting der måske kunne give jer en ide, ved ikke hvor gode de er men smider ud alligevel

-interesse eller mangel på samme, hos unge?
-musikken mange af os unge hører er så dårligt indspillet at det lyder af bæ ligemeget hvilket anlæg det spilles på ( den ligegyldige pop fx)
- mange hører det meste deres musik via mp3, få ogg andre vma osv. jeg mener at der ved at høre musikken i disse formater ikke er noget at hente ved at købe et "ordentligt anlæg", derfor bliver manges musik spillet via små plastikhøjtalere... giver et akavet forhold til hvordan musik skal lyde
-mange mener mp3 med en bitrate på 128 lyder ligeså godt som cd, kender selv folk der mener dette og hver gang man siger det lyder IKKE som cd får man den i hovedet med man ikke kan høre forskel og at det der bliver komprimeret væk er noget man ikke kan høre alligevel

ved ikke om det kan sætte tanker igang, men mine forslag pt. skal skrive hvis jeg finder på mere
MVH
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Et andet område kunne være det, at unge ofte prioriterer lydtryk højere end lydkvalitet. Hvis bare anlægget kan spille højt med masser af ukontrolleret bas, ligner noget fra det lokale diskotek MÅ det være godt...

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

jep den glemte jeg!
cw er meget populært her på egnen, mange siger også når du spørger om de spiller godt...får man et svar med størrelse på bas og kabinet ca. mål...
fik fortalt af en jeg gik i klasse med, at han havde hørt bw nautilus 801 og det eneste kan snakkede om var at de kunne spille højt og med meget bas...den var drevet af en nad 218...fik ikke noget om mellemtone og diskant at vide..gad dog ikke spørge for når det eneste han nævnte var ovenstående havde han nok ikke lyttet til andet..så det lod jeg helt være med.
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg startede da også selv som 14-årig med at købe et anlæg hvis primære opgave var at kunne spille højt. Som tiden gik (og går) er anlægget blevet skiftet ud en del gange, da jeg med tiden er blevet mere kritisk ang. lydkvalitet.

Nu skal dette indlæg ikke lyde som en værre moralprædiken allá vi hifi-nørder har set lyset osv. Da jeg var 14 år var jeg da så godt som ligeglad med transientgengivelse, dybde og hvad det ellers hedder - dengang var lydtryk, basgengivelse og store membraner da meget vigtigere

Hvis man ser på mit anlæg i dag er det stadigvæk udstyret med kraftige forstærkere og køleskabsstore højttalere, så det kan spille tordnende højt, men nu er lydkvaliteten blot fulgt med, så transientgengivelsen, dybden og alle de andre fine hifiord er tilstede.....

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at indstillingen svinger fra højt musik med masser af bas, til kontrolleret musik. Jeg nyder musikken meget mere nu end for et par år siden. Glæden er bare større, selvom musikstilen er den samme, dog tilføjet en masse nye genrer.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hmmm.. denne tråd er helt malplaceret, men hvad.. herregud !
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
Hmmm.. denne tråd er helt malplaceret, men hvad.. herregud !

Ja ok, den ligger måske i den forkerte tråd, men det er jo altid rart at se folk gerne vil hjælpe.

Til mich1352

Hvad med unges moral, om ulovlig kopiering af musik. Måske i kunne have noget med om det, i jeres opgave??

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv ung, ville jeg da mene.....21 år. Har selv en del håbløse samtaler med folk i min omgangskreds. "Kan det spille højt" "Hvor mange watt er de på" Basenhed størelse samt styrke er det det handler om. Det er bla. på grund af sådanne nogle spader at jeg har overvejet at anskaffe mig nogle HP 215, bare så de kan blive blæst ud. Bigger is better.......suk

Mp3 er også noget der styrer......kan ikke selv døje mp3 og en hver der siger at man ikke kan hører forskeld er enten døv, har ikke lyttet eller døv.

Generelt så er der ikke særlig mange i min aldersgruppe, der ved en skid om hvad de snakker om. De har hørt et eller andet der og få det mixet godt og grundigt rundt oppe i bylden og hvor de så i sidste ende kommer ud med et eller andet volapyk.

Generalt har de også den opfattelse af at hvis højttalerne er på 300 watt og fostærkeren er på 150 watt, så kan man sagtens skrue op på fuld styrke, uden at der sker noget med højttaler eller forstærker. f**k om det lyder dårligt.....det spiller "højt"

Men okay, det er jo en alder, hvor man hele tiden skal  vise sig frem.....

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

jeg kan kun nikke genkendene til ovenstående, mange i min omgangskreds synes især (udover det ovenstående) at det er mærkeligt at jeg kan bruge så mange penge på kabler, for der følger jo som regel kabler med til cdafspillere osv. ... på mit arbejde sælger vi lakridsphono til 15kr for 2,5m det er i sig selv sikkert meget billigt. men det er jo ikke ensbetydende med at det er det bedste valg til MIT anlæg. det er jo en smagssag, og som der bliver nævnt, kan man ikke høre forskel så er man enten døv, har ikke lyttet eller døv...

der er dog heldigvis en par stykker som jeg kan have fornuftige samtaler med...

en anden ting I kan se på er, den økonomiske del af det hersens HIFI, med udgangspunkt i undertegnede, kan jeg fortælle at jeg i denne måned (det vil egentlig sige november, men jeg har lige fået løn) har eller kommer til at bruge ca 2500kr på mit anlæg (forkortelsen "ca" betyder i mit tilfælde ofte "mindst"). Det lyder måske ikke af så meget, men jeg er studerende, jeg har min su og min løn, og de fleste der får su ved at man ikke må tjene så forfærdelig meget ved siden af su'en...

jeg har altså alm faste udgifter, lidt "løse" udgifter som f.eks. nu i de næste måneder med julefrokoster, dem er der en del af... og så har jeg en post på mit budget der hedder HIFI, min kære bankrådgiver begynder så småt at finde ud af hvad det indebærer, og det har vi så vores små kampe over ... egentlig til tider ret morsomme. fx kalder vi hinanden for Hr. XX når min økonomi er elendig, og lige pt forsøger jeg at komme på fornavn med ham igen... jeg er selv 21, og han er lige blevet ansat i banken som kunderådgiver/elev. det vil sige at han er også lige omkring min alder, sikkert yngre.

nu hvor I skal lave et projekt, så indebærer det vel også en eller anden form for skriftlig materiale (sådan gjorde vi på hhx) ... kan I så ikke lige poste et link til det færdige eksemplar, jeg kunne godt tænke mig at læse hvad I når frem til...

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

en lille tilføjelse:

mit anlæg kan godt spille højt, MEN det er ikke en afgørende faktor for hvilke komponenter jeg køber. den vigtigste faktor er at det som helhed lyder som det skal.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes