| Forfatter |
|
Hanga Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Da jeg godt kunne tænke mig at skifte mine Baze E 4000 550W højtalere ud, ville jeg lige høre herinde om det kan betale sig, når mit budget tillader en pris på max. 5000 kr. Jeg skal bruge 2 gulvhøjtalere + forstærker, og de skal være gode til elektronisk musik, dvs. et par højtalere med god bas men som samtidig også er gode til at få alle detaljer med. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at det ikke bliver super kvalitet når max. pris er 5k, men ville høre om der er nogen der har et bud på et sæt? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=5911 har bl.a. kigget på disse. Er der evt. nogen der ved hvor man kan købe den som nye? Har tjekket hifiklubben. Ellers har jeg hørt gode ting om disse: CERWIN VEGA AT100 (som evt. kunne købes her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=3840), Dali 8008 og Dali 909.
Er det muligt at samle et ordenlig sæt til 5k, som er god til elektronisk musik? Sæt igang
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er det da det!
Her er mit forslag: Dali 104 - ca. 500 kr Dali SWA-12 - ca. 2.000 kr - og så en god stereoforstærker med pre-out til subwooferen!
Held og lykke! 
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil helst bare have 2 gulvhøjtalere + forstærker.
Hvis højtalerne er gode nok, er der alligevel ingen grund til at have en sub.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men så har du lige den ekstra bund... Men ellers gå efter et par Cerwin Vega AL-750 og en forstærker!
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe disse Carwin Vega ?
Hifiklubben har ingen af dem jeg nævnte og heller ikke AL-750.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi at AL-750 er en ældre model lavet i USA... De ægte Cerwin Vega! De nye er fra Kina, og skulle ikke spille nær så godt... AL-750 skulle være den mest hifi-agtige CV har lavet, men den kan samtidig levere noget bas... Kig efter den brugt, så skal du finde...
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok vil jeg overveje. Andre forslag? Er det evt. nogen der har erfaring med disse højtalere http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/CERWINVEGA_CLSC12_hoejttaler.htm?id=4967 ?? Synes de ser spændende ud. Der står bl.a. at de er gode til mindre rum, og mit værelse er ikke ret stort. Eller evt. nogle forslag som ikke er CV. Har læst herinde at mange synes, at CV kun leverer god bas og ikke er særlig god til de mere detaljerede elementer. Det er vigtigt for mig at det hele er i orden, da jeg ikke bare hører commercial dance/trance/techno, men noget lidt mere detaljeret trance med mange flere elementer end Scooter og lignende l**t.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CV leverer ikke nødvendigvis god bas men som regel meget bas, og det er ikke altid det samme 
Med det budget du har kunne et sæt brugte dali 606 kombineret med en god integreret forstærker være en idé.
Ud fra det du skriver, kunne det godt lide som om du ville have mere glæde af en "hurtig" bas, frem for en bas der bare buldre der ud af, hvilket du nemt kan ende med, hvis du har for "store" højttalere i et lille rum med en ikke så kraftig forstærker. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB:
Ja det tror jeg du har ret i. Hvis bassen bliver for buldrende lyder det ikke godt. Til elektronisk musik skal der efter min smag være en god dyb bass, som dog pumper klart og uden at runge.
Det skal dog siges at jeg flytter hjemmefra om et halvt år, og til den tid vil højtalerne nok komme til at stå i et noget større rum, så det skal heller ikke være alt for små højtalere.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Dali 606 jo heller ikke små, men de har 3 x 6,5" bas/mellemtone i stedet for at have en stor basenhed. De kan snildt spille et stort lokale op.
Jeg har tidligere haft Dali Suite 3.5 der har samme bestykning, men typisk er noget dyrere. De havde masser af bas og ingen problemer med at spille store rum (50 kvm) op. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet et par Cerwin Vega AL1000 til 3300 kr. for et sæt. Efter hvad jeg har kunnet læse herinde, så er det en ganske glimrende højtaler. Sælgeren har i øvrigt brugt dem i et mobilt diskotek, så helt ringe kan de i hvert fald ikke være.
Så er jeg også blevet tilbudt et par Dali 8008 til 3500 kr.
Er der nogen der har erfaringer med disse 2 højtalere til elektronisk musik? Og er de for voldsomme til et forholdvis lille værelse? Og har i evt. et bud på en forstærker dertil?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge højttalere er nok for voldsomme til et lille værelse!
AL1000 egner sig nok fint til det musik du hører, men for at få fuldt udbytte af dem skal du have en kraftig effektforstærker og så ryger dit budget.
Jeg ville nok også være forsigtig med at købe nogen der har været brugt til et mobildiskotek, de højttalere har helt sikkert fået tæsk  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, hvis de er for voldsomme til mit lille værelse, kan jeg vel lige så godt vente til jeg flytter hjemmefra om et halvt år. Synes dog det er svært hehe. Når først man har sat sig for at skulle købe nyt elektronik, så er det svært at komme fra igen  . Kan jo også købe nu, og så leve med at de måske er lidt voldsomme til mit lille værelse indtil jeg flytter. Mine Baze 550W højtalere som jeg har nu, er jo heller ikke ligefrem "små".
|
| Til top |
|
| |