Hej Kramer,
Jeg ville nok gyse lidt over at få mine højt skattede højtalere anbefalet af manden her. Nu er jeg i den heldige situation at jeg med egne ører har oplevet Wilsons Watt-Puppy sat op i et for amerikanske forhold relativt beskedent AudioResearch setup. Den lyd anlæget kunne give er den tætteste illusion jeg nogensinde har oplevet i forhold til at sidde i den kongelige og opleve opera. Samtidig er det det lydmæssige Eldorado mine udviklingsforsøg af mit eget anlæg skal rette sig mod.
Hans såkaldte anmeldelse af disse højtalere omfatter ikke en eneste linie om hvordan manden synes de lyder, men udelukkende hvordan han synes de i teorien ikke kan lyde. Manden er altså ikke funderet i en virkelighed af fakta, men postulerer at de resultater man vil opnå relaterer sig 100% til hans udlægning af teorierne.
Hvis han iøvrigt skulle have ret ville det jo være pokkers enkelt at konstruere elektronik, disse skulle så bare følge teorierne.....Husker nogen lyden fra perfekte, forvrængsningsfrie forstærkere med svimlende stigningstider", enorme dæmpningsfaktorer ect. fra den gang i startfirserne bvadr.
Hvori ligger problemet for mennesker som ham i at "lade passere" som svært forklarbart eller decideret ufatbart?
Problemet og svaret på ovenstående er jo at vi mennesker har en indbygget nysgerrighed overfor den verden vi lever i. Det giver desværre også nogle mennesker den følelse at alt skal kunne forklares, deraf en hel masse religioner, prøv for sjov skyld at finde en religion som ikke har svar på alt.
Nå nuer det jo ikke religion, men denne frustrede mand har jo ikke svar på alt og derfor benytter han sig af det lille demagogiske fif at skyde de ting han ikke selv kan forklare ned som religiøst funderet.
Prøv at gå ind på linksene og læs dem grundigt, der findes åbenbart en hel hær af "conspirations paranoide" mennesker som tror de hjælper og oplyser andre mindre begavede individer.
Lang historie gjort kort. Lyt til højtaleren, ja lyt til mange, gerne nogle som folk har kraftige holdninger til og dan så dit eget indtryk.
Man skal ikke tro på alt man læser, specielt ikke på nettet.
mvh. Asger
http://www.audioperfectionist.com/PDF%20files/APJ_WD_21.pdf
http://www.audioperfectionist.com/pages/watchdog.html