Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højttalere (ca. 3000 pr stk) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
b-chill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Dette er min første post her, har lige registreret mig som bruger, efter jeg i længere tid har "snust" rundt.
For ca 9 mdr. siden havde jeg indbrud og fik alt elektronik stjålet.. meget trist.. nå men jeg skulle have noget nyt, og mit motto var hellere vente lidt, og så spare sammen til noget ordentligt. Jeg har på nuværende tidspunkt en Denon AVR-2805 og en DVD-2910 (Købt hos audiosound i nakskov, forretningen kan varmt anbefales). Har også købt en Optoma EP 757. Og er rigtig godt tilfreds. Men mangler nu højttalere, har et par jws discount ht, som spiller overraskende godt. Men det bliver selvfølgeligt rart at få det hele fuldendt med ordentlige kabler og HT. Men hvad skal jeg dog vælge? har kigget på dali concept 8, men har ikke hørt dem endnu. fandt også via denne side disse som jeg måske tager et smut over og kigger på: http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=G ulvh%F8jttalere&cSub=tilbud&id=2473&action=produ kt
Jeg hører meget musik, og meget forskellig musik. Så jeg har brug for et sæt gode front ht som har en dyb bas (ikke til techno og dance), men bare så man kan få det hele med, det er meget vigitgt for mig. så mangler lidt anbefalinger og erfaringer. PS: skal helst være nyt, har ikke mulighed for at komme rundt i landet og købe brugt. på forhånd tak for hjælpen
Til top Vis b-chill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b-chill

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Du kan vidst roligt kigge nærmere på Concept 8.. Jeg har som skrevet 10`eren. Og den kan godt sparke fra sig, hvis de får lidt effekt. Men hele serien, skulle være nem at trække. Jeg fik mine concepter for en uge siden.. og er meget glad for dem. De er for mig, at se, et godt valg til pengene.

Dog har der været et uheld med dem.....

Kom desværre "til", at gøre diskanterne i mine 10`ere, lydløse.!! Har haft spillet på meget højt niveau, og pludselig var de færdige.. Jeg tog ned i hifi-klubben og de konstaterede, at diskanterne ikke umiddelbart fejlede noget, men lyd i dem, var der altså ikke noget af. Sælgeren fra hifi-klubben sagde det evt. kunne have noget at gøre med, hvis man nu bruger mp3`er, at de er komprimerede, og derved mister data og nogle gange kan medføre en hyletone, der for det menneskelige ører, kan være svært at høre og er gået lige i diskanten og kan have påvirket dem, på en måde. Jeg har dog fået dem erstattet, da der ikke var tegn på, at de var blevet overbelastet. Så sikkert et engangs tilfælde.

Ikke for at skræmme dig væk fra dem, for lækre det er de altså og de spiller som en drøm i mine ører. Til prisen er de suveræne.

Jeg er vild med lyden i dem. Jeg synes de spiller smukt, og er det bas du vil have, er jeg sikker på de nok skal klare opgaven.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jeg havde gået efter SA1280MKII, tror ikke på du finder nogen højtalere der er bedre end dem til den pris.

http://hifishoppen.dk/lyd/hoejttalere/system_audio_da/

Min hjemmebio
Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

b-chill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

mange tak for jeres svar. Var oppe og lytte meget til 1280 igår, og må sige det er en blandet fornøjelse. Må sige jeg er meget imponeret over den detaljerigdom, som de har. De lyder virkelig godt! Men synes lyden mangler dybde i de lave frekvenser. Skal have lyttet lidt en Concept 8, muligvis en ikon. Men hvordan forholder det sig med subwoofer? bruger man sådan en til musik, eller kun film? for som sagt er jeg vild med detaljerne i 1280. så hvis de kunne kombineres med en sub ville det nok være det optimale
Til top Vis b-chill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b-chill

Eriksen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hej har sendt dig en pb
Til top Vis Eriksen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriksen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes