| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det evige spørgsmål, man ikke kan undgå.
Situationen er, at jeg langt om længe har fået solgt mine B&W'er, og skal nu have nye højttalere. Men jeg står lidt i en dilemma - for det er sku ikke lige det nemmeste valg at tage. Jeg har fået et tilbud af René på et sæt VA Mozart Grand (demo), som jeg er meget varm på. Men jeg har også fået et par henvendelser af diverse sælgere, der vil give deres bud på et sæt gode højttalere til mit budget. Det drejer sig om Aurum Cantus M-103 og DLS R55.
Jeg har hørt DLS R55 hos TC, og den lød meget god til prisen. De to andre har jeg ikke lyttet til. Umiddelbart vil mit valg være VA Mozart, men jeg ved det ikke. Jeg VED godt, at jeg skal lytte, men nu spørger jeg JER.
Hvad ville i vælge?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Ja, det evige spørgsmål, man ikke kan undgå.
Situationen er, at jeg langt om længe har fået solgt mine B&W'er, og skal nu have nye højttalere. Men jeg står lidt i en dilemma - for det er sku ikke lige det nemmeste valg at tage. Jeg har fået et tilbud af René på et sæt VA Mozart Grand (demo), som jeg er meget varm på. Men jeg har også fået et par henvendelser af diverse sælgere, der vil give deres bud på et sæt gode højttalere til mit budget. Det drejer sig om Aurum Cantus M-103 og DLS R55.
Jeg har hørt DLS R55 hos TC, og den lød meget god til prisen. De to andre har jeg ikke lyttet til. Umiddelbart vil mit valg være VA Mozart, men jeg ved det ikke. Jeg VED godt, at jeg skal lytte, men nu spørger jeg JER.
Hvad ville i vælge?
|
|
|
Helt klart VA, så er du også fri for at skulle skifte ud om kort tid igen  __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville afgjort vælge Aurum Cantus M103. Hvis du har et stort rum og kan li' at der bliver flyttet luft, bør du nok i retning at Mozart Grand.
Men lyt. Især M103, opleves lidt anderledes bl.a. pga. båndiskant. Jeg synes den er suveræn. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt Aurum  , men netop diskanten er helt suveren på VA, jeg mener ikke at bånddiskant altid er = god lyd. Du kan jo lave en test af de to hjemme hos dig selv. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene Frede og Tarup.
Mit rum er faktisk ikke særlig stor. Ca. 16-18 kvm. Mon VA'erne kan få "luft" i en rum på den størrelse?
Frede, jeg kan se, at du har en Raidho m. bånddiskant. Hvad er din vurdering af den i forhold til en dome? Har du desuden lyttet til M-103?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville umiddelbart også vælge VA'erne, men når dit rum ikke er
større, er jeg heller ikke sikker på, at VA'ene vil lyde godt... Jeg
ville i hvert fald kræve en prøvelytning før køb ;)
__________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
[TMC White/Yellow label] [TMC Gold Label Reference bi-wire]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også det bliver VA, men jeg skal da lige undersøge disse Aurum.
Nogen der ved, hvor de forhandles udover Ardency Audio? Støvring ligger for langt væk, og de er ikke helt så fleksible som Vassagohifi.
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om det er 3 af de hotteste bud i prisklassen.
Selvom Mozart må være lidt dyrere end de 2 andre.....
Sjovt. ... det er de tre som jeg har i tankene ang. senere opgradering.
Har p.t. Aurum Leisure 2 SE, som jeg engentlig bliver mere og mere im-
poneret af .....
Prøv evt. ( hvis Du ikke allerede har ) at læse om M 103 under :
Schrammelll Anlæg ----http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26221&a mp;PN=1
Måske kunne Du endda få mulighed for at høre dem hos ham... kunne prøve med
en personlig mail...
Hvad Højtallere Du end , ender op med, tror Jeg Du har noget GODT i vente
Mvh. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |