Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: What to buy? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Ja, det evige spørgsmål, man ikke kan undgå.

Situationen er, at jeg langt om længe har fået solgt mine B&W'er, og skal nu have nye højttalere. Men jeg står lidt i en dilemma - for det er sku ikke lige det nemmeste valg at tage. Jeg har fået et tilbud af René på et sæt VA Mozart Grand (demo), som jeg er meget varm på. Men jeg har også fået et par henvendelser af diverse sælgere, der vil give deres bud på et sæt gode højttalere til mit budget. Det drejer sig om Aurum Cantus M-103 og DLS R55.

Jeg har hørt DLS R55 hos TC, og den lød meget god til prisen. De to andre har jeg ikke lyttet til. Umiddelbart vil mit valg være VA Mozart, men jeg ved det ikke. Jeg VED godt, at jeg skal lytte, men nu spørger jeg JER.

Hvad ville i vælge?

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ja, det evige spørgsmål, man ikke kan undgå.

Situationen er, at jeg langt om længe har fået solgt mine B&W'er, og skal nu have nye højttalere. Men jeg står lidt i en dilemma - for det er sku ikke lige det nemmeste valg at tage. Jeg har fået et tilbud af René på et sæt VA Mozart Grand (demo), som jeg er meget varm på. Men jeg har også fået et par henvendelser af diverse sælgere, der vil give deres bud på et sæt gode højttalere til mit budget. Det drejer sig om Aurum Cantus M-103 og DLS R55.

Jeg har hørt DLS R55 hos TC, og den lød meget god til prisen. De to andre har jeg ikke lyttet til. Umiddelbart vil mit valg være VA Mozart, men jeg ved det ikke. Jeg VED godt, at jeg skal lytte, men nu spørger jeg JER.

Hvad ville i vælge?

Helt klart VA, så er du også fri for at skulle skifte ud om kort tid igen

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Jeg ville afgjort vælge Aurum Cantus M103. Hvis du har et stort rum og kan li' at der bliver flyttet luft, bør du nok i retning at Mozart Grand.

Men lyt. Især M103, opleves lidt anderledes bl.a. pga. båndiskant. Jeg synes den er suveræn.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt Aurum , men netop diskanten er helt suveren på VA, jeg mener ikke at bånddiskant altid er = god lyd. Du kan jo lave en test af de to hjemme hos dig selv.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene Frede og Tarup.

Mit rum er faktisk ikke særlig stor. Ca. 16-18 kvm. Mon VA'erne kan få "luft" i en rum på den størrelse?

Frede, jeg kan se, at du har en Raidho m. bånddiskant. Hvad er din vurdering af den i forhold til en dome? Har du desuden lyttet til M-103?

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg ville umiddelbart også vælge VA'erne, men når dit rum ikke er større, er jeg heller ikke sikker på, at VA'ene vil lyde godt... Jeg ville i hvert fald kræve en prøvelytning før køb ;)

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også det bliver VA, men jeg skal da lige undersøge disse Aurum.

Nogen der ved, hvor de forhandles udover Ardency Audio? Støvring ligger for langt væk, og de er ikke helt så fleksible som Vassagohifi.

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om det er 3 af de hotteste bud i prisklassen.

Selvom Mozart må være lidt dyrere end de 2 andre.....

Sjovt. ... det er de tre som jeg har i tankene ang. senere opgradering.

Har p.t.   Aurum Leisure 2 SE, som jeg engentlig bliver mere og mere im-

poneret af .....

Prøv evt. ( hvis Du ikke allerede har )  at læse om M 103 under :

Schrammelll Anlæg ----http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26221&a mp;PN=1

Måske kunne Du endda få mulighed for at høre dem hos ham... kunne prøve med

en personlig mail...

Hvad Højtallere Du end , ender op med, tror Jeg Du har noget GODT i vente

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes