| Forfatter |
|
Manny Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender noget til denne subwoofer?
Der er vist kun 2 8" basenheder i, så kan de spille dybt nok? Hvordan er lydkvaliteten?
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du ikke B2.27? Den har ihvert fald 2stk 6½ basenheder i. Den kan spille ned til 26hz, så det må nok siges at være dybt!
Jeg kender ikke B2.50, og der står intet om den på deres hjemmeside... men jeg er ret sikker på at med 2 8", så kan den også nå dybt nok ned.
Audiopro's højtalere har det med at nå MEGET dybt ned i forhold til størrelsen på enhederne. De har bl.a. en lille monitorhøjtaler (Black Perl) med en 6½" som kan nå ned til 34hz. Ret vildt! Desværre skriver de bare ikke ved hvor mange db...
Jeg ved at min brormand er helt vilde med deres Image serie både for udseendet, men også i høj grad lyden. Og B 2.27 er også i denne serie...
Håber du kan bruge det til noget!
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, der står lidt om den, men ikke meget:
" HiFi experter över hela världen förundrades av hans subwoofer B2.50 - en sådan djup och ren basåtergivning hade aldrig hörts tidigare från en så liten låda.."
Den er 25 år gammel, og SVJH var der blandede følelser omkring dens formåen. Men bare det, at den kunne spille dybt, imponerede. Men lydkvaliteten blev der vist snakket en del om. Igen SVJH gik en del af diskussionen på det aktive filter, som nogen mente var noget dyr-efterlandenskab.
MVH
Bo
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Manny
Subwooferen er testet i High Fidelity 11/1979 med et overbevisende resultat. Den har en præcis og tør gengivelse og bliver beskrevet som et sensationelt vellykket projekt.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Manny Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for jeres svar. Det lyder som om det er en udemærket sub, specielt til den pris den kan fåes til idag (under 2000 kr.). Jeg har tænkt mig at den skal bruges sammen med mine Jamo d590, som jeg ikke synes spiller helt dybt nok (35 hz),med mindre man kan en bedre brugt subwoofer til et par tusinde.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er en klassiker!
Jeg dog aldrig hørt den, men elektrolytter er nok med garanti udtørrede. Så hvis du ikke nemt kan ordne det selv med at skifte lytter eller kender en sagkyndig, kan det hurtigt løbe op, hvis du skal have fagfolk til at friske den op.
Der er mange andre nyere subber idag, som kan levere en bedre bas, vil jeg tro.
Men man bliver da helt nostaltisk, idet den var det hotteste for 25 år siden!
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
For efterhånden mange år siden brugte jeg en Audio Pro B2-50 sammen med et par Time Window højttalere. Det spillede egentligt udemærket, dyb bas kunne den godt levere, men da den ikke havde nogen faseregulering kom lyden aldrig til at hænge sammen rent tidsmæssigt.... . Optimal placering kan sikkert afhjælpe dette ! 
Hvis du falder for den Manny så husk lige at kontrollere kantophænget på 6,5" enhederne. Endvidere bør du montere alm. phono bøsninger i stedet for det kedelige 5 pol DIN stik.
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til PINK:
dyb bas kunne den godt levere, men da den ikke havde nogen faseregulering kom lyden aldrig til at hænge sammen rent tidsmæssigt...
Har selv haft et sæt Time Window kopier.... Ja, men kunne du så ikke ændre tiden på dine "Time Window", evt vinduet lidt på klem ha - ha, kunne ikke lade være...
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ang. Audio B 2.50 så kunne den i hvertefald købes et godt stykke ind i 80`erne. Jeg har lige hentet et eksemplar hos mine forældre som jeg skal prøve at sælge for dem. Den er fra 83.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan godt huske B2.50 og .40 modellerne. Havde fornøjelsen af den lille model en gang i firserne. Den spillede rigtig dejlig. Men det er en stor fætter volume mæssigt. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |