| Forfatter |
|
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag i vinterkulden
Jeg har planer om nye/brugte højttalere inden alt for længe. For tiden er der jo flere gode tilbud på Vienna Acoustics. Bl.a. Strauss og Mahler. Desuden har jeg overvejet Sonus Faber Guarneri Homage og Extrema. Lyd er jo altid noget svær noget at beskrive, men jeg vil gerne høre fra andre, der har sammenlignet de to mærker. Specielt de nævnte modeller. HTerne skal drives af en 100W klasse A forstærker.
Jeg vil sige, at mellemtonen er det vigtigste for mig. Lidt varme her, vil være at foretrække.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at det er et kanon tilbud på strauss. Og VA har efter min mening også en fin varme og lidt afrundethed i mellemtonen. Men det har SF også, så du bør tage på en lille tur og få lyttet til dem.
Du vil ihvertfald kunne drive alt med den forstærker ;-) Og det er godt, specielt til VA der kræver en del effekt. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt så meget til Sonus Faber, så kan ikke rigtig udtale mig om dem. Men synes bestemt at Strauss har en dejlig varm, behagelig og rigtig lækker mellemtone. Også går de dejligt dybt i bassen osse.....
Men ja, du må ud og lytte lidt.... 
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar skrev:
|
Ingen tvivl om at det er et kanon tilbud på strauss. Og VA har efter min mening også en fin varme og lidt afrundethed i mellemtonen. Men det har SF også, så du bør tage på en lille tur og få lyttet til dem.
Du vil ihvertfald kunne drive alt med den forstærker ;-) Og det er godt, specielt til VA der kræver en del effekt.
|
|
|
Ja, der skal i hvert fald lyttes når muligheden byder sig. Tror ikke der er så mange der har SF Guarneri og Extrema stående, så her bliver det nok mere problematisk. Er Strauss en 4 Ohm højttaler?.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Jeg har ikke hørt så meget til Sonus Faber, så kan ikke rigtig udtale mig om dem. Men synes bestemt at Strauss har en dejlig varm, behagelig og rigtig lækker mellemtone. Også går de dejligt dybt i bassen osse.....
Men ja, du må ud og lytte lidt.... 
|
|
|
Ville gerne høre både SF og Vienna op mod hinanden. SF hørte jeg engang tilbage i 90'erne. Det er længe siden nu. Har i nogen ide om, hvordan detaljeringsniveauet er for SF og Vienna?. F.eks. SF Extrema og Vienna Strauss.
|
| Til top |
|
| |
ozzy24 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 181
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
har selv straus og jeg mener de spiller meget detaljeret . kender ikke rigtig sonus faber , så dem vil jeg ikke udtale mig om __________________ mit grej
højt=hjemmebyg (jbl og TAD enheder)
pre amp= copland
effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Tænker på om nogen har gjort sig erfaringer med forstærkervalg?. Synes ofte man ser Strauss kombineret med ML grej.
Mvh
|
| Til top |
|
| |