| Forfatter |
|
Annihil8tor Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude jeg har et lille problem som nogen måske kan hjælp mig med. Jeg er ved at købe nyt surround system og DVD afspiller, jeg har kiget på følgende:
DVD afspiller: Pioneer DV-757Ai
Receiver: Pioneer VSX-AX5i-S
Men jeg mangler også nogle STÆRKE højtalere (inklusiv Subwoofer) som kan spille høj, men frem for alt skal lyd kvaliteten bare være i top. De må højst koste 15.000 til 20.000 kr for et helt sæt surround højtalere, jeg har kigget på følgende:
Jamo E8
bestående af E870 som fronthøjtalere, E8CEN (Center højtaler), E8SUR (Baghøjtaler) og E8SUB (Subwoofer)
http://www.jamo.dk/consumer/products/products.php3?id=E+870
Pioneer S-V710-III
bestående af S-H710V som fronthøjtalere, S-ST70-CR (Center og Surround højtalere) og S-W150S-K (Aktiv Subwoofer)
http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=5192&taxonomy_id=62-99
Jeg har virkelig ikke ret meget forstand på højtalere så jeg håber at nogen kan hjælpe mig, på forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal spille højt hvad med at gå efter noget med horndiskanter http://www.klipsch.com/media/Products/syn3fam_large.jpg de er også lette at trække og pionner er jo ikke det "stærkeste" på markedet angående forstærkere, efter mine mening er det kun deres DVD-afspillere som dur.
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da kaste mig over et sæt Dali AXS10K (8000 pr. sæt) som fronter og et sæt Dali AXS8000 (4000 pr sæt) som bag. Der er også lavet en center til den serie, som jeg ikkE kan huske hvad hedder, men den koster en 1000. så er der stadig 5000 tilbage til en sub.
Du kan se nærmere på dem, på hifiklubbens hjemmeside.
Hilsen Saunter
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Audiovectors C-serie? Den har da hele pisset. Og god kvalitet for pengene, synes jeg ihvertfald. Desuden kan de ofte findes brugt eller på udsalg.
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saunter skrev:
|
Jeg ville da kaste mig over et sæt Dali AXS10K (8000 pr. sæt) som fronter og et sæt Dali AXS8000 (4000 pr sæt) som bag. Der er også lavet en center til den serie, som jeg ikkE kan huske hvad hedder, men den koster en 1000. så er der stadig 5000 tilbage til en sub. |
|
|
Problemet er jo bare, at der stod lydkvaliteten skulle være i top... 
Jeg har selv Evidence 470, de kan klart anbefales. Og jeg tror endda mine vil klart forbedres med en bedre stereoforstærker og nogle andre kabler. Derudover kunne jeg godt tænke mig at eksperimentere med noget B&W på et tidspunkt. Det kunne du jo overveje, måske det også er din stil...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på brugtmarkedet - det er købers marked i øjeblikket og der er rigtigt mange gode tilbud lige nu! For 15-20000 kr. kommer du utroligt langt!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W's 600-serie burde også kunne tilfredsstille dit behov.
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil som Kim F. foreslå dali evidence serien...super højtalere til prisen!
Evidence 370 Som bag HT Brugt 5000 kr.
Evidence 470 som front Brugt 7000 kr.
Suite 1,2 subwoofer Brugt 3500 kr.
Evidence C70 center Ny 4000 kr.
Kan sikkert findes billigere....
Så har du i alt brugt 19500 kr. Og så har du et kanont sæt!
Ellers så kig på brugtmarkederne, der får man MEGET mere for pengene!
MVH Christian
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig godt forslag Chiller kommer med der.
Det kan jeg ihvertfald godt stå inde for. Der er et par evidence 870 til 7000kr. i dba. De kan ihvertfald spille højt samtidig med at det lyder godt.
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et sæt Dali 606 som jeg har købt fra nye, Dvs 2000 pr stk som jeg brugte til stereo. nu har jeg så købt surruond og skulle på jagt efter sub, center og bag. Det tog mig tre dage, så havde jeg et sæt Dali 202 og en dali sc-7 center samt en Cerwin-vega Lx-12x aktiv sub for i alt 2400 brugt, og det spiller ihvertfald højt ( og rent nok til mig).
det bliver trukket af en NAD T742 m 5x50w
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Saunter skrev:
|
Jeg ville da kaste mig over et sæt Dali AXS10K (8000 pr. sæt) som fronter og et sæt Dali AXS8000 (4000 pr sæt) som bag. Der er også lavet en center til den serie, som jeg ikkE kan huske hvad hedder, men den koster en 1000. så er der stadig 5000 tilbage til en sub. |
|
|
Problemet er jo bare, at der stod lydkvaliteten skulle være i top... 
Jeg har selv Evidence 470, de kan klart anbefales. Og jeg tror endda mine vil klart forbedres med en bedre stereoforstærker og nogle andre kabler. Derudover kunne jeg godt tænke mig at eksperimentere med noget B&W på et tidspunkt. Det kunne du jo overveje, måske det også er din stil...
|
|
|
Jeg kan godt li AXS10K højttaleren og hvis HT setuppet samtidig skulle kunne sparke røv så kan AXS10K flytte en del luft
Hilsen Saunter
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har I anbefalet det I sædvanligvis anbefaler, måske lige med undtagelse af System Audio - nu kom jeg nok en i forkøbet. Det jeg mener er at der findes meget andet som er mindst ligeså godt som Dali, B&W, Audiovector og System Audio.
Hvis du primært skal bruge højttalerne til hjemmebio, vil jeg anbefale dig Jamos D6 højttalersystem, koster 19999,- inkl. sub, Jamo er nemlig kke så dårligt som mange nørder gør det til. Hvis du lægger mere vægt på musikgengivelsen skulle du efter min mening overveje de nye Tannoy Sensys højttalere.
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 17 December 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
Synes der er mange i forum der skal have hjælp til at vælge nye højtalere, og så når der er kommet en masse forslag, sker der ikke mere.
Så jeg ville bare lige høre Annihil8tor om han have fået købt et sæt eller?
MVH Christian
|
| Til top |
|
| |