Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kom med jeres mening! :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Da der ikke har været den store interesse i denne tråd med samme emne, præsenterer jeg så min udfordring på en nem måde:

Jeg skal have monteret min højre baghøjtaler (den venstre kommer til at sidde tilsvarende) her:

Som jeg ser det, er der 3 muligheder for montering af baghøjtaleren:

1. Monteret på side-skråvæggen, spillende parallelt med bagvæg, nem mod lytter
  2. Monteret på sidevæggen, spillende parallelt med bagvæggen, hen over lytter (diskanten er ca. 70 cm over ørehøjde)
  3. Monteret på bagvæggen, spillende parallelt med sidevæggen, ud i rummet (diskanten er ca. 70 cm over ørehøjde
Hvilken af disse 3 synes i er bedst ifht. en surround-opsætning? - og hvorfor

Venlig hilsen prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

jeg tror at nr.2 ville være at foretrække fordi jeg ikke bryder mig om at placere højtalere direkte i et hjørne, og så at de nok kommer til spiller for "mærkeligt" til din position på bagvæggen. altså syntes jeg du skulle sætte dem i siderne.. har dog KUN erfaring med stereo...
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også umiddelbart stemme på nummer 2, da man med baghøjttalere (der jo reelt er sidehøjttalere i et 6.1 eller 7.1 setup) generelt prøver at gå efter spredning ind mod midten mere end hen mod fronten.

Jeg har selv mine monteret nogenlunde som nummer 2, dog vinklet ca. 30 grader fremad dvs. ikke helt parallelt med bagvæggen men jeg har også mere plads end det ser ud til på billedet at du har.
Til top Vis greve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greve Besøg greve's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Tak skal i have for jeres inputs, jeg hælder selv mest til samme løsning. Og ja, der er ikke meget plads bagved sofaen...den står nemlig helt klods op af væggen.

Der må da være flere herinde på hifi4all, som har baghøjtlaler-erfaringer.... kom nu bare frem og fortæl jeres mening

prse
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at sætte dem op efter mulighed nr. 2 ......desværre har jeg ikke kunnet teste det endnu, da min dvd-afspiller er til eftersyn...

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Så kom fars dvd-baby hjem igen....jeg har leget med surround opsætningen i min forstærker i dag, og det endelige resultat blev bedre end forventet!  Jeg føler ikke at lyden bliver smidt direkte ind i kraniet på mig....dvs. kun vellyd og god surround fornemmelse.

Må da lige sige, at jeg synes det lød forfærdeligt da jeg ikke havde fået kørt setup i forstærkeren igennem....

prse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes