Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: KTRADIO (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
noitanon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil blot meddele at jeg har haft en noget tvivlsom erfaring med KTRADIO.

Et par Avance Signature 3 højtaler, købt fra KTRADIO til 6100 kr.,  har mildest talt ej levede op til forventninger.

KTRADIO ønsker ikke at honorer disse højtaler som jeg kom retur med en dag efter købet, f.eks., med et tilgodebevis eller lignende.

En af sælgerne forslaa telefonisk at jeg skulle tabe 600 kr. på et købe af Avance Singature 3 (6100) kr.

Da jeg mødt op & afleverede højtalerne ifølge denne aftale, var ejeren af KTRADIO, Flemming Christensen agressiv & ikke særlig Hi-Fi orienteret i den måde han kontrolerede disse  højtalerne. 

Det var noget af en kamp at få dem til at selv lytte til dem & ejeren (Flemming) var nødt til at skrue helt op på diskanten (treble på engelsk) for at høre noget af det.  "Er det sådanne det skal lyd" spørgt han kynisk.

Blot jeg kendte til ovenstående behandling før jeg købte højtalerne!

Jeg har endnu ikke fået hverken tilgodebevis eller blot lidt kontanter tilbage på de 6100 kr. jeg posede ud hos KTRADIO

De har ellers roste disse højtaler til skyerne hvorfor jeg købte dem istedet for AudioVector.

Underlig at de ikke stoler på de kan sælge dem igen når de er så fremragende.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Var du blevet lovet returret, da du købte højttalerne?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg fatter heller ikke det helt store af indlægget kan det evt. ikke lige skrives lidt om?
Var højttalerne defekte eller fortrød du bare?

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Det der menes er at køber ikke fandt dem tilfredsstillende rent klangmæssigt.

Personligt ville takke ja til et afslag på 600,- kr, det er jo ikke butikkens skyld at man ikke finder dem tilfredsstillende. De har jo også haft møje med hele sagen.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Irriterende situation..
men havde du ikke lyttet på højttalerne før køb?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Højttalerne skal jo også spilles til, du kan aldrig vurdere et nyt sæt en dag efter købet, mester..

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Ahh, så han har købt et par højttalere til 6K uden overhovedet at have hørt på og regner så bare med at man kan returnere dem uden videre.

Der er vel ikke tale om fjernsalg for så er du ude  over problemet?

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

noitanon skrev:
Jeg vil blot meddele at jeg har haft en noget tvivlsom erfaring med KTRADIO.

Et par Avance Signature 3 højtaler, købt fra KTRADIO til 6100 kr.,  har mildest talt ej levede op til forventninger.

KTRADIO ønsker ikke at honorer disse højtaler som jeg kom retur med en dag efter købet, f.eks., med et tilgodebevis eller lignende.

En af sælgerne forslaa telefonisk at jeg skulle tabe 600 kr. på et købe af Avance Singature 3 (6100) kr.

Da jeg mødt op & afleverede højtalerne ifølge denne aftale, var ejeren af KTRADIO, Flemming Christensen agressiv & ikke særlig Hi-Fi orienteret i den måde han kontrolerede disse  højtalerne. 

Det var noget af en kamp at få dem til at selv lytte til dem & ejeren (Flemming) var nødt til at skrue helt op på diskanten (treble på engelsk) for at høre noget af det.  "Er det sådanne det skal lyd" spørgt han kynisk.

Blot jeg kendte til ovenstående behandling før jeg købte højtalerne!

Jeg har endnu ikke fået hverken tilgodebevis eller blot lidt kontanter tilbage på de 6100 kr. jeg posede ud hos KTRADIO

De har ellers roste disse højtaler til skyerne hvorfor jeg købte dem istedet for AudioVector. Jeg går stærk ud fra de godt vil bytte med et par Audio Vector højttalere, hvis du ønsker det. (De har jo Audio Vector i derers sortiment)

Underlig at de ikke stoler på de kan sælge dem igen når de er så fremragende.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Ahh, så han har købt et par højttalere til 6K uden overhovedet at have hørt på og regner så bare med at man kan returnere dem uden videre. Sådan som jeg læser det så har han ladet sig blive overtalt af en sælger hos KT, jo han har åbenbart troet på alt hvad sælgeren har sagt til ham. (nej nej det må man ikke.) Jeg citerer noitanon:

"De har ellers roste disse højtaler til skyerne hvorfor jeg købte dem istedet for AudioVector."

Der er vel ikke tale om fjernsalg for så er du ude  over problemet?

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

noitanon

Det er jo lidt usammenhængende - men hvis du har købt et par højtalere fra ny, kan du på ingen måde bedømme lyden efetr så kort tid. Den ændrer sig jo utrolig meget efter tilspilning, og en tilspilning skal man regne med tager omkring 300 timer eller mere.

Som du fremlægger det, kan du som ikke rigtigt bebrejede KT Radio, men egentlig mere dig selv. Hvis du har hørt dem inden køb, hvad man altid gør, så kendte du jo lyden. Men måske skal du også søge den dårlige lyd et andet sted, resten af dit setup, de gengiver måske bare det du sender ind i dem???
Er de stillet ordentlig op i forhold til bagvæg og sidevæg samt lytteposition, for der er jo rigtigt mange forhold man skal tage hensyn til, når man stiller højtalere op og skal bedømme dem.

Det er jo ikke særligt seriøst at købe højtalere den ene dag og leverer dem tilbage næste dag, under påskud at de ikke lyder godt, du har jo ikke hørt dem spille rigtigt.

Så derfor kan du ikke rigtigt bebrejde butikken noget - og efter min bedste overbevisning, har du ikke været seriøs omkring håndteringen af sagen og hele forløbet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

To bad! Eller hvordan står han juridisk? Behøver der at være defekt ,nu hvor han henvender sig så kvikt?

Zenon
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Man har vel 30 dages returret her i 2006, eller er den også sparet væk.....

Jeg har selv dårlig erfaring med Fona i Århus.....Køb aldrig i deres THX-bix da sælgeren er uddannet som sælger og ikke THX speciallist......

Til top Vis Zenon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zenon

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Der er kun returret, hvis det er aftalt ved købet eller annonceret. Jeg mener stadig, at det er utroligt at vores ven kan vurdere et sæt højttalere bare dagen efter købet. De skal spille mindst 300 timer før de er i topform.

Der ligger en grundliggende misforståelse og lurer, synes jeg..

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Zenon skrev:

Man har aldrig pr. automatik, haft returret ved køb i en butik. Nogle butikker tilbyder det dog, men det er ikke noget de er tvunget til at gøre ifølge købeloven.

Edit: Blackhawk var hurtigst

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Zenon skrev:

Jeg har selv dårlig erfaring med Fona i Århus.....Køb aldrig i deres THX-bix da sælgeren er uddannet som sælger og ikke THX speciallist......

Returret er ikke en selvfølge, ej heller et krav jvf. markedsføringsloven - den er kun forretningen påtvunget hvis der er tale om netsalg. Butikker der yder returret giver kunden en service over hvad der kan påregnes, men det skal man spørge om, og ikke tage som en selvfølge.

Godt nok har kunden altid ret, men der er stadig grænser, og returret er suverænt op til butikken selv.

Zenon
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Hmm OK....!!

Men har sælger ret til at smide personer ud af butikken når forretningen fejler.....der ligger Fona´s fejl nemlig!! Da Fredgaard skiftede til Fona skete der ret ubehagelige ting for mit vedkommende som har gjordt at jeg vender ryggen til dem, idag!!

Højttalere skal altid spilles til hvis de ikke kan købes "tilspillet", som hos TC....som desuden er en luxus......

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Zenon skrev:

Hmm OK....!!

Men har sælger ret til at smide personer ud af butikken når forretningen fejler.....der ligger Fona´s fejl nemlig!! Da Fredgaard skiftede til Fona skete der ret ubehagelige ting for mit vedkommende som har gjordt at jeg vender ryggen til dem, idag!!

Højttalere skal altid spilles til hvis de ikke kan købes "tilspillet", som hos TC....som desuden er en luxus......

Kan man købe tilspillede højttalere ved TC? Dvs. du betaler fuld pris for en brugt vare .

Men okay, det er vel begrænset hvor brugt den egentlig er.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Zenon
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Der er virkelig hørbar forskel, men de bruger vist ikke 300 timer.....

Men jeg synes da man skal være glade for sine højttalere fra første dag ellers er det jo bare noget skrammel man lære at kunne lide med tiden..... -så meget gør tilspilning altså heller ikk...

Hvor lang tid er menneskets tilspilnings periode.....??

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu ikke man skal affærdige "noitanon" bare sådan uden videre.. Jeg mener at denne hobby, med de store beløb man køber for, har brug for at der er noget fleksibilitet hos forhandleren. Jeg har personligt oplevet det samme hos KT-radio et par gange - der er simpelthen ikke nogen fleksibilitet.

De er meget fokuserede på at få varer over disken, og når de først er leveret, er der ikke noget at gøre.

Jeg tror, at det er vigtigt at sprede budskabet om, at når man handler med KT radio er det meget vigtigt - mere vigtigt end hos andre forhandlere - at sikre sig at man kan komme tilbage med tingene.

Og jeg tror osse det er vigtigt, at man overvejer at undgå Flemming. Jeg har selv haft sammenstød med ham, over ting som jeg måtte opfatte som almindelig service.

se iøvrigt denne også tråd.. :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19647&K W=Lux550+Freak

Det er rigtigt, at man selv har et stort ansvar - men KT radio skilter ikke ligefrem med at man skal være meget opmærksom på at være sit ansvar bevidst når man handler hos dem. De virker flinke - utroligt flinke - når man er dernede og overvejer at købe.

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Igen og igen har jeg skrevet i mange tråde - når man skal ud og bestemme dig for et køb af HiFi, så lån det til lytning på hjemmefronten, inden man beslutter dig. Da det ikke er en selvfølge at man kan låne, så køb med returret, påført faktura.
Og til LUX550 Freak, jeg giver dig ret, Flemming kan godt være lidt kontant, derfor anbefaler jeg altid Peter Sejersen. Men generelt er KT Radio et okay sted at handle, personligt har jeg kun oplevet suveræn betjening og langstrakt service.
Men om man handler i KT eller andre steder, så skal man tænke sig om, og få påført fakturaen at man hat returret i et eller andet aftalt tidsrum.

Den med at nogle foretninger sælger tilspillede højtalere, det er ganske fint for brugeren, men hller ikke så dårligt for sælgeren, på den måde kan han videresælge højtalere som har været leveret tilbage efter udlån / prøve via returret - som nye, endda med den ekstra og gratis service, at de er tilspillede.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum