Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler spørgsmål... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Har lige et par forskellige spørgsmål ang. højtalere...

1 - Hvordan kan jeg finde ud af, om mine højtalere er med plastik laminering, eller træ? Synes der er flere af mine højtalere der er begyndt at være lidt ru, i overfladen, men da jeg har en lille mistanke om at ihvertfald min Center er med plastik laminat, og det faktisk er den der er værst... Men kan jeg give den noget olie, eller andet for at pæppe den lidt op? Evt. hvilket olie, og hvor kan man få fat i sådan noget?

2- Dipole baghøjtalere - er de et levn fra de glade pro-logic dage, eller kan man bruge dem i snurrerundt systemer med mere end 2 rear kanaler? For ideen med dipol princippet var jo netop at sprede lyden, så man ikke kunne høre hvor det kom fra... eller ihvertfald bare fylde rummet bag ved lytteren. Men vil det ikke ødelægge præcisionen af de respektive bagkanaler, i mere moderne surround formater?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du skriver hvilke højtalere du har er der måske nogen som kender dem.
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Dipole baghøjtalere - er de et levn fra de glade pro-logic dage, eller kan man bruge dem i snurrerundt systemer med mere end 2 rear kanaler? For ideen med dipol princippet var jo netop at sprede lyden, så man ikke kunne høre hvor det kom fra... eller ihvertfald bare fylde rummet bag ved lytteren. Men vil det ikke ødelægge præcisionen af de respektive bagkanaler, i mere moderne surround formater?

Jeg vil bestemt mene de er et levn fra pro-logic dagene. Der er selvf. stadig nogen som sværger til dem, men kort sagt så er dolby digital og dts jo 100% retnings bestemte lydformater(men kan dog godt imitere baghøjttaler spredningen som den kendes fra pro-logic), og det er imho forkert at bruge dipole højttalere.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Excalibur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej Micma18.

Hvis dine Ht er af træfiner og de er blevet ru af ofte rengøring vil du kunne lugte træsorten når du gnider dem med en fugtig klud, plastiklaminat lugter ikke af træ.

paul

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes