| Forfatter |
|
iceman24 Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg er den glade ejer af et sæt System Audio 1280 og en System Audio SE175 sub, det hele kører på en Harman Kardon AVR4500 forstærker..
på forstærkeren kan jeg vælge om mine højtalere skal være LARGE eller SMALL.
Jeg vil så gerne vælge LARGE så mine 1280 højtalere får den dybe bas også, der lyder de nemlig bedst, men når jeg vælger LARGE så kan jeg kun vælge mellem delfrekvens på 40 el 60Hz til min sub, jeg vælger så 60 Hz men mener det er for lidt, jeg vil gerne op på 80Hz deling..
Den eneste måde jeg kan få en deling på 80Hz er ved at bruge indstillingen SMALL til mine 1280'ere, så kan jeg vælge mellem delfrekvens på 100 og 80 Hz til subben...
Men ved LARGE indstillingen kan jeg vælge LPF så sub'en kun får LPF signalet, men også LPF + L/R så den også spiller bassen som frontene spiller ??
på SMALL indstillingen er den eneste mulighed SUB ??
Jeg er blevet i tvivl om hvilken indstilling , der er mest korrekt og hvad jeg får mest ud af ??
er der nogen der kan gi lidt info om hvad jeg skal bruge ??
og er det slet ikke muligt at spille 1280'erne som LARGE og så stadig få subben til at spille med fra 80Hz og ned ??? __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Som regel lyder fronter bedst ved small, så får mellemtone og diskant bedre arbejdsvilkår. Hvis de er basstærke ( som regel = store basser), så er der vist ingen forskel mht. lydkval. fra fronterne.
Er der ikke noget delefilter på subben, når nu den er aktiv? Hvis ja, så kunne du tage og sætte subben til en evt. preout på den receiver...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo der er delfilter på subben, men det eneste sub indstillinger jeg kan vælge mellem på forstærkeren er f.eks. 100Hz og 80Hz eller NONE (ved small indstillingen) el. 40Hz og 60Hz eller NONE (ved LARGE indstillingen) __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvilke delefrekvenser har du på subben? Hvis du har preout, så sætter du subben på med dens delefilter, så får du fuld frekvens fra receiveren, men deler i subben...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
|
Hej.
Hvilke delefrekvenser har du på subben? Hvis du har preout, så sætter du subben på med dens delefilter, så får du fuld frekvens fra receiveren, men deler i subben...
mvh. Per.
|
|
|
hej på min System Audio SE175 sub har jeg variabel delfrekvens mellem 35Hz og 160Hz mener jeg..
på min reciver Harman Kardon AVR 4500 har jeg preout (sub out), men jeg har ikke mulighed for at vælge at der skal sendes fuldt signal direkte til subben, jeg kan kun vælge mellem f.eks. 80Hz, 100Hz ved SMALL indstillingen og 60Hz og 40Hz ved LARGE indstillingen. der er ikke mulighed for at sende full range til den ?? __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nej, jeg mener at du skal tage preout fra dine fronter (hvis 4500'eren har dét), så får subben jo fuld frekvens..Hvis du sætter fronterne til large...
mvh. Per
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Nej, jeg mener at du skal tage preout fra dine fronter (hvis 4500'eren har dét), så får subben jo fuld frekvens..Hvis du sætter fronterne til large...
mvh. Per |
|
|
Ahh så tror jeg at jeg er med... min harman kardon AVR 4500 har noget der hedder preamp outputs til både FRONT, CENTER, SURR og BACK, som der står jeg kan bruge til at koble til en extern forstærker.... er det dem du mener ?? mister jeg så ikke LFE signalet som er specielt til subben ?? __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jo, tror jeg nok, jeg ved ikke lige om når du vælger large, at receiveren så sender lfe'en til fronterne også. Prøv sidste udvej...manualen.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg vælger large og så kobler subben til via pre out som du siger så skan jeg vælge sub som NONE hvor den så sender subben ud i front højtalerene
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du ikke sætte large til den fronter, sætte et y-split-kabel mellem preout-out stikket og undlade at fortælle din forstærker at du har en sub, men bare lade den få signal fra din forforstærker på ligefod med din effektforstærkerdel og så sætte frekvensen på din sub til det du vil have ???
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|