| Forfatter |
|
dr0zie Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nu er jeg igen i dielemma ..
Skal som sagt købe højtalere som mange af jer sikkert ved pga mine andre indlæg.
Men nu ved jeg igen ikke hvad jeg skal købe, skal jeg lede efter dette brugt:
Dali Concept 8
Dali Concept Center
Dali Concept 2
OG så finde en bass.
Eller skal jeg købe dette nyt:
Dali Concept 6
Dali Concept Center
Dali Concept 2
Og så en bass.
Eller :
Finde brugt dali blue serie
Eller noget helt andet, bare det ikke koster over 6000 + bass eller 7 kr ialt helst...
OG til forstærker overvejer jeg danon avr-2601 men andre forslag modtages,..
Højtalerne skal bruges mest til lyd til hjemmebiograf fra pc og dvd og så engang imellem fra vhs, og så skal jeg også høre en del radio på dem..
Håber i kan hjælpe...
__________________ Patrick B.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg købe brugt. Til surround er det ellers svært at få råd til det hele når grænsen er 7K.
Jeg kender ikke concept serien men den lyder udfra sin beskrivelse som værende i samme boldgade som blå serie. Jeg skrev tidligere i dag, i en anden tråd, at blå serien aldrig har imponeret mig og det står jeg stadig ved her 5 timer senere;-)
Et bud kunne evt. være fronter som 603 og 601 som bagkanaler, en matchende center (kan ikke huske hvad centeren til den serie hedder) og en sub (der kan du godt slippe afsted med et andet mærke). Det burde kunne gøres til under 7K.
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen er 603 ikke den ældre version af dali blue 6003 nu???
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller mener du
B&W 603 S3???
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups! Jeg glemte at skrive at jeg talte om B&W og ikke DALI i forslaget tilsidst.
Ikke noget at sige til at du misforstod det.
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok men snakker du om 603 S3 eller den helt gamle og spiller de godt?
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi kan se at der er et par B&W 603 på dba :
B&W 603 S3, sort, 150 W, et sæt glimrende gulvhøjttalere. I fin stand, sælges grundet flytning til mindre kår
For 3800 kr..
Og det er vist den nye version --- Ved ikke om det er en god eller dårlig pris håber du kan hjælpe her men så er der også b&W 601 s2 som vist er den ældre model:
B&W 601-s2, sort, 2-vejs, perfekt stand super højtaler = 1800 kr
Men så er der også den vist helt ældre model:
B&W 601, sort, 100 W, højtaler på stander, nypris ca. 5000 kr
Fordi de nye hedder
B&W DM601 S3 højttaler og koster 1500 kr stykket.. Men så er der også til tilbud der hedder :
B&W 601, højtaler på stander og B&W ASW1000 subwoofer, nypris ca. 10.000 kr.
Men hvad med center???
Og er disse højtalere noget at råbe hurra for i hjemmebio med gengivellse af klare lyde og ikke KUN bum bum bum hvor man ikke kan høre noget ordenligt..
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ville ud fra det du skriver vælge Concept 6 da jeg syntes de spiller bedre end 8érne, centeren siger sig selv og så et par 1ére til bag i. Og så spare op til en god sub foreksempel Audio Pro Ace Base 2.
Men der er også mange gode brugte ting. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender flere som har haft 600 serien og jeg synes generelt at det er en god højtaler. S3 serien har jeg aldrig hørt andre steder end i hifi-klubben og den lød IMO udemærket (selvom jeg aldrig helt har været B&W mand). De tidligere serier kender jeg flere, som har haft og jeg har endnu ikke mødt nogen som har været utilfredse med dem.
Min holdning er ihverfald at 600 serien er bedre og pænere end blå serien uanset hvilke man sammenligner. Medmindre at du altså holder fest 3 gange om ugen, for så er blå måske et bedre valg.
Alternativt kunne du self. gå efter DALI RØD serie men den var ikke ment til at være en surround højtaler så der vil du få lidt problemer med at finde bagkanaler (evt. DALI blå 202) og en center som matcher dem (evt. SC-7)
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolte, why 6 og ikke 8 og hvorfor dog 1 til bag.,... Alle selv hifiklubben sige rman vil få meget mere ud af 2érne end 1érne
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmn ok fenris...
Så ligger mit dilemma faktisk mellem concept 6 og 603 og 601.. men skal det så være s3 0g kan man blande 603-s3 og 601 eller 601-s2
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blue og Concepten kan SLET ikke sammenlignes!
Vil anbefale dig at købe conept 6, center og 1'eren, som er rigelig. Køb hellere en god sub, det får du mere ud af.
Det du sparer, kan du så evt. bruge på en Harman/Kardon forstærker, som er meget mere potent og yder concept fuldt ud. Du får meget mere vellyd og fylde i dette valg.
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Wamba så du synes jeg skal droppe, B&W 603 0g 601 og købe Concept 6, den lyder også ret godt..
Men hvorfor dog ikke købe 2érne som baghøjtalere alle siger det giver mere.?
Så du synes ikke jeg skal invisterer i danon avr-2106 til exempelvis concept 6 serien???
I hifiklubben råede de mgi den men hvilken forslår du ?
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr0zie skrev:
| Toolte, why 6 og ikke 8 og hvorfor dog 1 til bag.,... Alle selv hifiklubben sige rman vil få meget mere ud af 2érne end 1érne |
|
|
Først lige det med 6 og ikke 8. Hvis det stod til mig ville jeg vælge 2éren på stativ da den spiller bedre end de to andre. Med bedre mellemtone og perspektiv og en rigtig fornuftig bund, og så behøver den ikke alverden for, at komme til og spille godt. Men 6éren er meget mere stram i bassen end 8éren er og spiller igen bedre i mellemtone området end 8éren. 8éren kan dog gengive dybere toner men ikke kontrolleret nok efter min smag. Og til disse en lidt mere strømstærk receiver.
Med henblik på om det skal være 1 eller 2éren som baghtér i surround sammenhæng lige gyldigt. Men ikke hvis valget også stod på med SACD og DVDaudio, her er det mest perfekte jo ens htére hele vejen rundt. Jeg selv har nogle små Kef som baghtére og klager ikke. Så spar de håndører og brug dem på kabler i stedet. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmn ok... Synes selv at dali concept 6 spiller godt... Mmmn dog er jeg ikek så vild for at købe 2érn på stativ hele vejen rundt da jeg gerne vil have lidt bass for vil også gerne kunne høre normalt musik på den.
Men ok så i følge dig så er concept 6 serien god ?? Hvad med den forstærker jeg vil købe danon 2601 ??
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr0zie skrev:
Mmmn ok... Synes selv at dali concept 6 spiller godt... Mmmn dog er jeg ikek så vild for at købe 2érn på stativ hele vejen rundt da jeg gerne vil have lidt bass for vil også gerne kunne høre normalt musik på den.
Men ok så i følge dig så er concept 6 serien god ?? Hvad med den forstærker jeg vil købe danon 2601 ??
|
|
|
Det er helt klart op til dig hvilken model du vælger. Men 2éren går lige så dybt som 6éren. Jeg hører "normalt" musak på mine hver dag. Og ja af de to htére, altså 6 og 8 ville jeg vælge 6.
Jeg har i et andet svar anbefalet en Yamaha til dig. Dette valg på grund af, at de har nogle af de bedre til surround lige pt. De spiller osse ganske godt stereo. Men ellers er der jo osse Marantz og Harman/Kardon. Denon er ikke min smag til Concept, har ikke styr nok på detaljerne efter min mening. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MMmmn kan du give mig en forstærker dvs model som du ville anbefalde til dali concept 6 serien med dali concept 2 i bag og center og så en bass?
Men vil det sige at 6érn spiller næsten 100% ens som 2érn ??
Og hvad emner du, fungere 4 ens højtalere bedre end fx dali concept 6 og så 2érn.. Og hvornår kan man høre denne forskel?
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 500 kr forskel mellem 6érn og 2érn, så kan invisteres hvis det hjalp meget med 4 ens og så centet og bass
Edit; Fordi hvis der virkelig er en forbedring i at købe 4 concept 2 så kan det da overvejes selvom det så med det samme gør prisen ca 2000 kr dyrer da man så skal til at invisterer i standere til højtalerne istedet for at de bare kan stå..
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke fortælle dig hvad der lyder bedst i dine ører. Det må du selv lytte dig frem til i forretningen. Men nej 2éren og 6éren kan ikke sammenlignes, det syntes jeg der er for stor forskel til. Men man siger jo generelt, at ens højtalere hele vejen rundt giver et homogent lydbillede i surround, men om det så er sådan i ens hjem er jo noget helt andet.
Jeg giver dig her et link igen til en forstærker : http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&c Sub=&id=3044&action=produkt __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |