Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af centerhøjtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tojo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 November 2003 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

hej derude.

Jeg står nu for, at skulle min næst sidste enhed til mit surrond system. Det sidste bliver en subwoofer.

Mit system:

B&W601S3 til front

B&W600S3 til Bag

Yamaha 540 reciever

For at gøre sættet optimalt skal man selvfølgelig købe B&Ws LCR60S3, men koster 3000 kr. og det er lige dyrt nok. Mit budget er max. 1500.

Er der noget der har et bud på en god center, som spiller godt med B&W600 serien?

Til top Vis Tojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tojo

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2003 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Nu er det lige jeg ikke forstår at folk "spare" på deres center højtaler for det er jo her gennem 80% af tingene sker i et surroundsetup til film. Jeg vil altså ikke spare her  nej heller give de 3000kr for den bedre center højtaler det bliver du altså gladere for i længden det er mine erfaringer.

Nogle køre bassen uden om centeren og til subben og det er en tvungen ændring af lyden og og resultatet er at du får mindre dynamik i talen og musikken fra centeren så heller købe den dyre som kan køre fuldt frekvens område med en god dynamik.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Så køb den brugt, eller vent til du har pengene :). Centerhøjtaleren er efter min mening betydeligt mere vigtig end de andre højtalere, da det er den der laver absolut mest når man ser film.

Så er det bedre at vente, og købe noget der er iorden.

Mvh.

Per

Tojo skrev:

hej derude.

Jeg står nu for, at skulle min næst sidste enhed til mit surrond system. Det sidste bliver en subwoofer.

Mit system:

B&W601S3 til front

B&W600S3 til Bag

Yamaha 540 reciever

For at gøre sættet optimalt skal man selvfølgelig købe B&Ws LCR60S3, men koster 3000 kr. og det er lige dyrt nok. Mit budget er max. 1500.

Er der noget der har et bud på en god center, som spiller godt med B&W600 serien?

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 06 November 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Tiger skrev:

Så køb den brugt, eller vent til du har pengene :). Centerhøjtaleren er efter min mening betydeligt mere vigtig end de andre højtalere, da det er den der laver absolut mest når man ser film.

Så er det bedre at vente, og købe noget der er iorden.

Mvh.

Per

Helt enig

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Nu er det lige jeg ikke forstår at folk "spare" på deres center højtaler for det er jo her gennem 80% af tingene sker i et surroundsetup til film. Jeg vil altså ikke spare her  nej heller give de 3000kr for den bedre center højtaler det bliver du altså gladere for i længden det er mine erfaringer.

Nogle køre bassen uden om centeren og til subben og det er en tvungen ændring af lyden og og resultatet er at du får mindre dynamik i talen og musikken fra centeren så heller købe den dyre som kan køre fuldt frekvens område med en god dynamik.

Hehe samme mening inden for et 1 minut!

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2003 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Enig! - center meget vigtig.

Har selv LCR60S3, og er meget tilfreds!

mvh prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Præcis! personlig ville jeg da helt klart vælge en rigtig god center. Finder man en center med en seriøs bund, så mener jeg endda at man kan droppe subben.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Tojo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 November 2003 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hmm, nå men der er vist enighed omkring dette emne lyder det til. Ergo må jeg lige vente lidt på, at kunne få købe det helt rigtige center.

Tak for hurtig respons fra jer alle.

Til top Vis Tojo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tojo

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 November 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tilslutter mig slænget  Centeren bør der absolut ikke spares på.

Dog vil en god center aldrig kunne overflødiggøre en sub, da subben jo har sin egen diskrete kanal nar det komemr til digital surround.

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Dog vil en god center aldrig kunne overflødiggøre en sub, da subben jo har sin egen diskrete kanal nar det komemr til digital surround.

Både ja og nej. Nogle snurrerundt forstærkere sender faktisk LFE til center og front hvis man vælger SW off i menuerne - men det bedste resultat opnås selvfølgelig med en dedikeret sub

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Der er vist nok en inde på markedet der har en LCR60S3 til salg.

Så har du både fået den gode lyd og holdt det inden for dit budget

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 November 2003 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Der er vist også et par stykker i den blå avis på nettet til ca. 1500 kr.!

Hvis ikke, så vent!

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Er osse enig i at centeren er vigtig. Men enheden skal ikke være "bedre" end fronthøjttalerne, da jeg synes klangen skal være så identisk så muligt det kan lade sig gøre.

Det nytter jo ikke noget at Agent 007 kommer gående fra højre mod venstre og midlertidigt får Dart Vader´s stemme når han passerer igennem centerhøjttaleren. Overdrivelse fremmer forståelsen, men håber at et par stykker kan følge mig.

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 November 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Har du ikke også overvejet, om du skal have noget effekt til de fronte? Lyder som om din 540'er er kommet på overarbejde ;) Og bunden i yamaha's receivere er heller ikke den bedste - ikke at de ikke kan spille godt, men jeg ville foretrække noget andet, når der skal høres musik

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 November 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

HyBrider skrev:
Har du ikke også overvejet, om du skal have noget effekt til de fronte? Lyder som om din 540'er er kommet på overarbejde ;) Og bunden i yamaha's receivere er heller ikke den bedste - ikke at de ikke kan spille godt, men jeg ville foretrække noget andet, når der skal høres musik

Nu er 601'erne ikke en højtaler som kræver en allerhelvedes masse effekt. Er ret sikker på at 540'eren sagtens kan trække dem ordentligt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes