Forfatter |
|
spurs Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Er der nogen herinde, der har gjort sig nogle erfaringer med Gales gulvhøjttalere?
Har lige læst en meget rosende anmeldelse af Gale 3030 i et svensk Hifi magasin.
Der findes ikke meget på brugtmarkedet fra dette mærke, og det må vel skyldes af folk er tilfredse med varen, eller hva'.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gale er forholdsvis nyt, tror det er derfor brugtmarkedet ikke er så stort for dem. Der er sikker nogle i "den blå" hvis der er nogen brugte til salg. Smag og behag er forskellige, det er bestemt ikke en ht som jeg bryder mig om, synes den er "intetsigende" i dens lyd og kedelig at se på. Det sidste kan jeg sagtens leve med, hvis der er god lyd, men det synes jeg ikke der er i Gale..
Dens store fordel er prisen, som jeg ser det.
Michael
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
spurs skrev:
Hej alle
Er der nogen herinde, der har gjort sig nogle erfaringer med Gales gulvhøjttalere?
Har lige læst en meget rosende anmeldelse af Gale 3030 i et svensk Hifi magasin.
Der findes ikke meget på brugtmarkedet fra dette mærke, og det må vel skyldes af folk er tilfredse med varen, eller hva'.
|
|
|
Alt hvad jeg har hørt af Gale er noget l...r Næsten på niveau med bilka eltax. Kender dog ikke præcis den model du omtaler
Hvis jeg var dig ville jeg købe brugt. I øjeblikket er der et super tilbud efter min mening http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=10355
Har selv haft en mindre model af denne. Den blev i hvert tilfælde skamrost i sin tid.
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
spurs skrev:
Hej alle
|
|
|
Alt hvad jeg har hørt af Gale er noget l...r Næsten på niveau med bilka eltax. Kender dog ikke præcis den model du omtaler
Hvis jeg var dig ville jeg købe brugt. I øjeblikket er der et super tilbud efter min mening http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=10355
Har selv haft en mindre model af denne. Den blev i hvert tilfælde skamrost i sin tid.
|
|
|
I øvrigt kan den nemt opgraderes med en bedre diskant (Scan-Speak 9500). Delefiltret skal ikke ændres og hullet skal blot freses 1mm større, hvilket kan gøres med den dremmel e.l.
Så er der næsten dømt highend 
|
Til top |
|
|
spurs Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem du nævner ser fine ud, men kender ikke meget til det mærke.
Vil tage i Hifiklubben og høre de nye Gale, og derefter høre et par SA. Der burde være hørbar forskel.....
Tror jeg vil holde et vågent øje med brugtmarkedet, og i mellemtiden høre en masse forskellige mærker. Vil gerne have mig et sæt højttalere, der kan formidle god lyd til både musik og film i mange år.
Kom endelig frem med jeres erfaringer....
Benytter en Onkyo tx414 pro, som nok skal udskiftes indenfor det næste år.
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
spurs skrev:
Dem du nævner ser fine ud, men kender ikke meget til det mærke.
Vil tage i Hifiklubben og høre de nye Gale, og derefter høre et par SA. Der burde være hørbar forskel.....
Tror jeg vil holde et vågent øje med brugtmarkedet, og i mellemtiden høre en masse forskellige mærker. Vil gerne have mig et sæt højttalere, der kan formidle god lyd til både musik og film i mange år.
Kom endelig frem med jeres erfaringer....
Benytter en Onkyo tx414 pro, som nok skal udskiftes indenfor det næste år.
|
|
|
Avance er en Dansk højt. pro. som har eksisteret i mange mange år. De har altid satset på højttalere til rimelig pris og med gode enheder.
|
Til top |
|
|
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gale skal vurderes ud fra sin pris. Og det er rigitgt at Gale 3030 har fået gode anmeldelser. Den er også meget vellykket og sammenhængende og især til prisen. Men det er altid nemt at hive en dobbel så dyr højtaler frem og sammenligne den og sige den er bedre.
God ide at lytte til SA og Avance men også andre andre. God tur.
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativet kunne være at købe noget brugt, der kommer man langt til næsten ingen penge  Mvh KennethB
|
Til top |
|
|
calimero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde et par Dali 6006, som var lige store nok til min forstærker (og konen), jeg lyttede på et par Gale 4040, og var meget overasket, jeg syntes man får rigtig meget for pengene. De står hjemme i voers stue nu, sammen med deres subwoofet 4080, som spiller bragende godt. Jeg lyttede også til den lidt større 3090 (tror jeg nok), men det var som om forstærkeren ikke har helt greb om enheden. 4080 går også rigtig dybt! Måske nok hjulpet lidt af rummet.
De små reol højtalere har jeg også god erfaring med, har hængt en del af dem op i mødelokaler, igen får man rigtig meget for pengene, og jeg syntes faktisk de er pænere end så mange andre højtalere!
Men hver sin smag, selvfølgelig har jeg hørt fx den nye Dali Ikon serie, og kan godt høre at det er dem jeg gerne vil have, når vi engang flytter og kan lave et desideret bio rum. Så kan man jo nok også får dem brugt, hehe!
|
Til top |
|
|
Infinity^ Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis budgettet ikke rækker så langt (ligesom mit^^ ) er Gale en udemærket løsning. Jeg har et par Infinity Reference 30 højtalere som jeg købte brugt de spiller bragende godt og de kostede næsten ingenting i forhold til deres nypris.. så muligvis er "2ndHand" det du leder efter?!
mine var langt billigere, men spiller langt bedre en Gale og spiller op med Dali's "Blue-serie" og deres "Evidence" __________________ Infinity Prelude MTS Tower
Infinity Prelude MTS Sub
Infinity Prelude Center
Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 31
[skal have Classé forstærker og effektforstærker om 2 måneder]
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 07 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke ret meget til Gale, men jeg har selv et pat dali evidence 470. Dem har jeg købt brugt for 4500 kr. Jeg synes det er nogle rigtig gode højtalere til den pris. Så som flere andre skriver får du meget mere hvis du køber brugt. Husk at se hvor gamle højtalerne er hvis du kigger på brugte.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 07 April 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også købe brugt hvis jeg var dig, det kommer man bare længere med.
|
Til top |
|
|