Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rega R3 - R5 - Jura (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Da jeg ikke for lang tid siden har invisteret i et Rega cd+amp kit (som jeg er svært godt tilfreds med), ville jeg høre om nogen har erfaring med deres højttalere. Jeg tænker specielt på R3 og R5, som er deres nyeste, men ville også gerne høre om erfaringer med Jura. Og måske er der nogen der har hørt Jura/R3, R5 mod hindanden.

På forhånd tak!

Mvh Palle

Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig INGEN der har erfaringer med disse højttalere??

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

www.medlyd.dk

Ring til dem... de ved hvad de snakker om.

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:

www.medlyd.dk

Ring til dem... de ved hvad de snakker om.

Ja, det er der ingen tvivl om.

Til gengæld kan du nok også være rimeligt sikker på, at Medlyd næppe har et superobjektivt syn på Rega produkterne. Husk på at de er importører af Rega.

Næ... Det ville bestemt være mere optimalt hvis nogen herindefra havde nogen erfaringer med de højttalere der er tale om.

Jeg mindes dog ikke at have set nogen herinde der har dem. Rega højttalere hænger ikke på træerne.

En anden ting man kan og SKAL gøre, er selvfølgelig at få dem hjem i sin egen stue og prøve dem der.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Lige mine ord. Det ville være perfekt hvis nogen "udefra" havde hørt dem!

Jeg venter i spænding:-)

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Jeg har haft Rega Jura på besøg her...  En dejlig lille gulvhøjttaler...  Den spillede med Rega Brio og en ældre Arcam Delta 270 CD... R3 & R5 kender jeg ikke, men ville meget gerne lære dem at kende, for hvis de er bedre end Jura, så kan de ikke være så ringe endda...  Brio/Jura/Arcam endte hos min daværende kæreste... desværre...  Jeg har nu en Rega Mira3 og en Rega Apollo som jeg meget gerne vil parre med et nyt sæt Rega Jura, alle kabler er købt, Mira3 & Apollo er klar... men det bliver nok svært at skaffe et sæt Jura, desværre...  Men hvis man er på jagt efter en placeringsvenlig lille gulvhøjttaler, så er Rega Jura et klart valg, den lyder godt, med god drive og rytmik... den får min varmeste anbefaling...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en rega mira. Jeg har haft succes med både B&W CDM 1NT og senest Dynaudio Focus 140. Jeg har også prøvet en Rega Ela, men er ikke så vild med Regas højttalere. Rega er efter min mening bedst til elektronikken. Højttalere bør man som hovedregel købe af nogen som er experter på højttalere.

Gør dig selv en tjeneste og brug 5 minuter i selskab med Focus 140. Den klæder Rega Mira

Mvh Kristian

Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Til at starte med, vil jeg bestemt også anbefale, at man får lyttet på relevante højttalere derhjemme. Der findes mange fine højttalere på markedet, der, afhængig af lytterum og placeringen, er istand til at fornøje. Med hensyn til Rega højttalerne og til vores forventelige subjektivitet, så er det da rigtigt at vi er glade for den lyd der kommer ud af Rega højttalere, når de står i folks stuer. Der er rigtig mange højttalere, der, når de bliver opstillet i en stue der også skal bruges til beboelse, spiller langt under rimelig formåen. De fleste mennesker stiller deres højttalere tæt på væggen, hvilket diskvalificere mange, ellers udemærkede, højttalere. Rega besluttede helt fra start, at deres højttalere skulle yde optimalt, der hvor de fleste sætter deres højttalere, hvorfor de ofte i hifi forretninger, lyder slanke, fordi de står 1-1,5 mtr. fra væggen. Derfor er det, især med disse højttalere, optimalt at få dem med hjem til afprøvning.

Om Rega er bedre til elektronik, skal være usagt, blot bør det nævnes, at deres første produkt faktisk var en højttaler, hvorfor det må formodes, at de har indhentet lidt erfaring i de 33 år de har eksisteret. Vi sælger flere og flere Regahøjttalere til de mennesker der har et ønske om bedre lydgengivelse uden at skulle ommøblere deres beboelsesrum. R3 og R5 er eksempler på relativt små gulvhøjttalere med en sjælden informativ basgengivelse, selv når de står 10 cm fra væggen altså med andre ord mere bong end boooomm.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Pedersen skrev:

Hej alle

Da jeg ikke for lang tid siden har invisteret i et Rega cd+amp kit (som jeg er svært godt tilfreds med), ville jeg høre om nogen har erfaring med deres højttalere. Jeg tænker specielt på R3 og R5, som er deres nyeste, men ville også gerne høre om erfaringer med Jura. Og måske er der nogen der har hørt Jura/R3, R5 mod hindanden.

På forhånd tak!

Mvh Palle

Hej den gamle tråd.

Sidder lige og læser i et par gamle tråde. Hvad sluttede denne tråd med? Fik Palle Rega højttalere, eller??

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej Rock

Jep, jeg fik et sæt Ela, som jeg nyder

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Pedersen skrev:

Hej Rock

Det er også en højttaler med særlige talenter. Hvor stort er det rum du spiller i?

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til R9, og synes godt nok den var tam, ift. prisen.

Generelt kan jeg godt lide Rega's produkter, men den R9 var en skuffelse

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hej Erik D

R9`erne nu langt fra tamme, så det undrer mig, at du har haft den oplevelse. Hvad spillede du med og hvordan placerede du dem ?

Venligst

Bent

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Erik D

R9`erne nu langt fra tamme, så det undrer mig, at du har haft den oplevelse. Hvad spillede du med og hvordan placerede du dem ?

Venligst

Bent

Det var hos en Fynsk forhandler, der plejer at gøre meget ud af opstilling, så på den front burde der ikke være noget der stod forkert.

Grejet var noget kinesisk rør/trans + Rega.

Det undrede også mig, at jeg ikke syntes om det, da jeg havde ret høje forventninger. 

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej Erik

Okay, hvis du har hørt den hos Søren i hans Hi Fi rum, så er problemet der, at det er gipsvægge, der er kraftigt basabsorberende. Prøv at hør dem i en normal stue med murstensvægge, det er den lavet til.

venligst

Bent

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt hans lytterum ikke er optimalt - det er han også selv opmærksom på

Det skal dog siges at jeg har hørt adskellige gode demoer i det rum - R9 var bare den første med sidemonterede basser - måske det er hér gipsvæggende for alvor har absorberende virkning...?

Det var netop mangel på bund, der var mest iørefaldende.

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej Erik D

Jeg tror at de fleste konventionelle højttalere har godt af at stå i et rum med en vis basabsorbtion, da de fleste er boostede i bassen, Rega højttalere derimod er lavet til almindelige beboelsesrum, er ikke fremhævede i basområdet og har derfor ingen glæde af basabsorberende omgivelser, tværtimod. Skulle du have lysten og muligheden en dag, så få Søren til at demonstrere dem i hans stue.

venligst

Bent

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg skal hente en Rega R7 søndag, og forventer faktisk at jeg bliver lidt skuffet/meget overrasket  Måske en mystisk udmelding, men jeg fornemmer at Regas grej (især deres højttalere) skiller sig meget ud fra den lyd "vi alle kender".

Rega har en speciel tilgang til hifi og "korrekt" lydgengivelse, som man nok skal vende sig til. Jeg har en god ven, som har et sæt Ela. Det er sgu en speciel højttaler. Noget af det som Rega er rigtig god til, er at genskabe den "narturlige" drive der er i musik. Det er faktisk en ret unik egenskab. Manglen på" boom-effekt" (forstå mig ret) virker ikke noget som Rega bruger, hvis du forstår? Jeg kunne forestille mig, at netop på dette punkt bliver mange "chorkeret" over Regas højttalere.

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Pedersen skrev:

Hej Rock

Det er også en højttaler med særlige talenter. Hvor stort er det rum du spiller i?

Mit lytterum er blevet noget større siden jeg købte dem. Det er ca. 50 m2. med loft til kip. Så før i min anden stue på 25 m2 var der mere bas end nu. Men der er så absolut ingen mudder! Og der er stadig ufattelig smæk på drengen. De bliver ikke skiftet ud. Jeg nyder stadig den sammenhæng der er i musikken ift. mit tidligere anlæg. Læs :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37976&K W=Pedersen

Da jeg købte Ela'en blev jeg anbefalet den, fremfor dem med bas i siden, da man får bassen med "in your face" - flere detaljer i bassen. Og han sælger også de nye Rega'er.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Erik D

Jeg tror at de fleste konventionelle højttalere har godt af at stå i et rum med en vis basabsorbtion, da de fleste er boostede i bassen, Rega højttalere derimod er lavet til almindelige beboelsesrum, er ikke fremhævede i basområdet og har derfor ingen glæde af basabsorberende omgivelser, tværtimod. Skulle du have lysten og muligheden en dag, så få Søren til at demonstrere dem i hans stue.

venligst

Bent

God idé, det er altid en positiv oplevelse, at besøge Søren's stue - et autentisk demo-miljø, er nu det bedste

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes