Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vil de lyde godt på mit setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alfaffa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Leder efter et sæt højtaler til mit nye setup som består af:

Classé cap 101, Classe cdp5 og muligvis snart classé ca200

Har kigget lidt på både Dali Helicon og grand serien, selvfølgelig brugt

Vil gerne have en mere fyldig bas og en diskant/mellem tone der er behagelig at høre på også selv om den bliver trykket lidt af ind i mellem. Vil generalt bare gerne have en bedere bund i musikken end jeg har nu.

Mine højtalere består pt af et sæt gamle jbl lx80, som jeg desværre ikke har fået mig taget sammen til at få skiftet ud sammen med alt andet

Til top Vis Alfaffa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alfaffa

lehmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hej Alfa.

Jeg har selv lige købt mine Dali Helicon 400( brugt), og jeg mener at det kun kan gå for langsomt med at ,du for fat på sådan et sæt,de spiller bere rø..n ud af bukseren på det meste ,og det som du afterlyser, er lige precis det du for i Helicon 400, mine køre på et sæt Musical fidelity, X-A200 .monoblokke, og det spiller så vildt, har selv haft dali 40,hvis du husker dem de var jo med 8x8 tommer bas, så der manglede ikke bas,men jeg syntes at Helicon 400, gør det meget tæt på dali 40, og de gør det meget bedre i både mellemtonen, og diskanten,men det skal lige nævnes ,at min stue ikke er mere end 26 kvm.der er selfølgelig også andre højtaler til den pris ,så det er bare ud og få lyttet på nogle forskellige modeller,held og lykke . mvh Allan.

Til top Vis lehmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lehmann

Alfaffa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Er skam slet ikke i tvil om kvaliteten helicon levere! Helicon er en fed højtaler, fiskede bare lidt efter om nogen herinde havde hørt dem spille sammen med en cap 101. Det ender nok også med at det bliver sådan et sæt jeg anskaffer mig. Bor desværre hjemme lige pt og flytter nok ikke før november igen. Er bare bange for at de vil virke alt for voldsomme på  15m2. Har også tænkt på at købe nogle små stander højtalere, men er sq bange for at der kommer til at mangle noget bund i musikken.  På den anden side er det jo også kun et par mdr det drejer sig om.

Til top Vis Alfaffa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alfaffa

pba9999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Class´e CAP101 på et sæt helicon 400 som næsten er spillet til, også i et lille rum 2,5x4m og det spiller fantastisk! har bla. masser af micro macro detaljer som man aldriv bliver træt af.

Jeg har ikke haft volumen på meget over kl "12", den går fra 0-60 og over 30 er det meget højt.

Kræfter savnes der ikke, så er man nok mere ude i en snak om signalkilde og kabler.

PM mig hvis du har spørgsmål!

Til top Vis pba9999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pba9999

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Lyttede på 800w'erne sammen med et setup af det nye Classe, integreret forstærker og seperat cd-spiller.

Nøj hvor lød det kedeligt, tørt som pap og med ligeså meget sjæl.

Du skal da ha nogle højtalere med lidt sprel i til det der Classe udstyr.

Måske noget Duelund, eller Harbeth, eller sågar nogle af Dynaudio's contour udgaver.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

pba9999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt dem, men der skulle være en hel del forskel på 800éren og 400éren. kan da ihvertfald ikke nikke genkendene til den beskrivelse du kommer med (>mercury). Kan det måske tænkes at de omtalte HTére "tilfører" noget??

Til top Vis pba9999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pba9999

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hvis det er den fyldige lyd du går efter skal det helt sikekr t være Granden du skal satste på. Jeg har både haft Grand og Helicon 400. 400eren er lidt bedre i toppen men ellers kunne jeg faktisk bedst lide granden. 400 er generelt meget slank i lyden men bunden er "boostet" lidt og alene det gør, at granden virker mere overbevisende.

MVH WRONG

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt H800 på en af de store Denon receiver i et surround setup. Og jeg var heller ikke just imponeret, der var ingen spark i bassen, og diskant mellemtonen synes jeg mine 850'ere gjorde ligeså godt. Håber at det bare var rummet eller forstærkeren der var "noget galt med", for ellers er de højttalere virkeligt en skuffelse til prisen.

Det kunne være man skulle lytte til dem igen ...

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes