Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har de sidste to år været igennem et hav af speakere for at finde den rigtige. Alt fra billige chario, til dyre martin logan osv. Men jeg har hele tiden savnet nerve og musikalitet. Gud fader bevars, de andre har da spillet godt og med massere af luft. Men den nerve, som der eks ligger i sårbare blues nummer og eksotiske jazz balader har simpelthen ik været der.
Fik så lyttet lidt på Audio Note AN/E. Den fik mig sgu til og gå hen i tankerne af Snell EIII, som jeg åbenbart havde helt blæst ud af hukommelsen. Min jagt gik igang. staret ca for et år siden. Har funde meget få af dem på marked, men det havde været under mods osv, hvilket jeg ikke ville have. det skulle være en hel orginal. Så i sidste uge fandt lykken sin vej frem til mig. Et sæt Snell EIII, TOTAL som nye og urørte fandt min adresse . Sengeliggende som jeg er for tiden, fik jeg Lillemor til og bikse det samme, efter mine kommandore på sofa´en.
Der blev spiller på den nye Sugden A21AP, godt styrret af min Classe´ CP35. Musikformilderne var min CleraAudio Bluemotion med direct wire arm og Alpha Wood nål, samt smart Riaa. Musikken Var sting mm lign musik.
Ved første lyt, var jeg ved og falde ned af sofa´en. Sikken gribende måde og formidle musikken på. Nerven var der. Der var oceaner af detaljer, dynamikken HELT extrem, nærmest skræmmende. Tiltider, var det lige før jeg rejste mig, tiltrods for min bustet hofte... Glemte næsten hvor mange smerter jeg lever med til dagligt
Hvorfor har man ik gjort det noget før? Tiltrods for den beskedne højtalere, så lammetæver den ALT hvad der har været forbi mine øre igennem de sidste 10år. Og det uanset pris. Jeg ærger mig grueligt over hvor mange tusind kroner jeg har spildt på eksotiske højtalere. Det må sgu være navn og udseendet man betaler for hehe...
Min Marantz SA11-S1 kommer helt til sin ret her Alt er forbundet med black magic kabler. Sikken kombo.
Sugden A21AP er i mine øre det bedst valg på marked til under 30.000kr herregud, den er ik super til tunge højtalere, men til snell´en. Mangler der bestemt ik noget. Der ALT hvad man kan ønske. Men jeg har dog valgt at beskaffe mig selv med lidt rør grej, bare for at prøve. i næste uge lander der et sæt Audion Sterling MKII monoblokke. Det bliver spændende og høre
Nå, nok om min begejstring.... __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Stig Mogensen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med EIIIerne.......jeg spiller selv på sådanne, og har gjort det i årevis. Jeg trækker dem med 15watt rør trin, med trioder i push pull.......det kan spille så rigeligt højt, og der mangler ikke bund. Kun lidt kontrol ved ekstreme passager ved symfoniorkestre etc.
De er som skabt til rør.....
__________________ * Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|

Stig Mogensen skrev:
Tillykke med EIIIerne.......jeg spiller selv på sådanne, og har gjort det i årevis. Jeg trækker dem med 15watt rør trin, med trioder i push pull.......det kan spille så rigeligt højt, og der mangler ikke bund. Kun lidt kontrol ved ekstreme passager ved symfoniorkestre etc.
|
|
|
Tak... Glæder mig til og høre dem på de 1x18watt Klasse A rør. Men er faktisk fuldt ud tilfreds med den Sugden der, det helt vildt så meget nerve der er __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth, det lyder godt Snell´erne falder i din smag.Har selv haft E 3 og J 3 af flere omgange og du har ret, de får mange andre systemer til at lyde lukkede og livløse.
Hva mæ de Chario mester ventede nyt fra dig i tirsdags.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jero skrev:
Hej Kenneth, det lyder godt Snell´erne falder i din smag.Har selv haft E 3 og J 3 af flere omgange og du har ret, de får mange andre systemer til at lyde lukkede og livløse.
Hva mæ de Chario mester ventede nyt fra dig i tirsdags.
|
|
|
ups *GG* Gider du selv kigge forbi? Har sendt dig en mail... det dig Rene ik?  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stig Mogensen skrev:
|
|
|
Spiller du med en orginal? Hvilken rørslæde er det?  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hvilken rørslæde er det?"
mit gæt er audio innovation "the second" med parallelkoblede 6b4g i pushpull! lidt bløde i bunden,men ikke mere end en drosselspole og ægte kondensatorer kan rette gevaldigt op på.
snell E I og II er krævende og lidt voluminøse i bassen - III har jeg kun hørt i HFK..hvad gør de bedre end foregængerne kennethjensen?
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle du rette din signatur... __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Tilllykke med dine Snell EIII, næste gang prøv en Snell EII / E
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Hej der !
|
|
|
Kan du motivere dette lidt , hvad skulle der opnåes ved et givent skifte efter din mening?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jero skrev:
nhj4 skrev:
Hej der !
|
|
|
Kan du motivere dette lidt , hvad skulle der opnåes ved et givent skifte efter din mening? En Snell EII er mere åben i diskandten og det gæller også mellemtonen, Bassen er mere fri på en EII, det jeg har hørt på EIII har været en mere flad diskant, mellemtonen har ikke de samme overtoner og undertoner og det skylles sikkert den kodning enheden har fået, bassen er ikke så ren og så syntes jeg den har det med at puste sig op, har selv været ved at købe en Snell EIII somsakt dem jeg har høre var jeg ikke tilfres med.
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
"Hvilken rørslæde er det?"
mit gæt er audio innovation "the second" med parallelkoblede 6b4g i pushpull! lidt bløde i bunden,men ikke mere end en drosselspole og ægte kondensatorer kan rette gevaldigt op på.
snell E I og II er krævende og lidt voluminøse i bassen - III har jeg kun hørt i HFK..hvad gør de bedre end foregængerne kennethjensen?
mvh/slowon
|
|
|
Forgængerne? Altså min andre går jeg ud fra.
Jamen, stortset ALT. Mellemtonen er meget mere åben og dynamisk, samt formidler den klassere bedre kvindestemmer, uden det går hen og bliver klinisk. Varm og sprød mellemtone, kombineret med massere af dynamik. Det sgu stort af så´en speakere. Bassen er hurtig, stram og fyldig. Skal dog ik stå for tæt på væggen, så buldre den. Men min står ca 75cm fra bagvæggen. Toppen er helt fri for de skarpe S lyde, og overtonerne klinger meget mere bahageligt ud! Alt i alt, gør den bare tingene mere musikalsk. Der oceaner af luft, og ik kun en vej, men både i dybden, bredden og ikke mindst højden. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Hej der !
|
|
|
Been there done that ... Synes II´eren halter lidt bagefter III´eren hvad angår luft og dynamik. Toppen er mere afrundet på III´eren. Bassen dog en anelse stor, men det til og leve med. Og kan næsten tweekes væk  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
nhj4 skrev:
Hej der !
|
|
|
Been there done that ... Synes II´eren halter lidt bagefter III´eren hvad angår luft og dynamik. Toppen er mere afrundet på III´eren. Bassen dog en anelse stor, men det til og leve med. Og kan næsten tweekes væk Bare du er tilfres, det er jo det det gåt ud på  |
|
|
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Forgængerne? Altså min andre går jeg ud fra."
det glæder mig at høre,idet en ven købte et sæt snell J III sidste uge,og såvidt jeg ved er de to modeller ens bestykket! samme J III lød som du siger ift J II ..
mvh/slowon
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
kennethjensen skrev:
nhj4 skrev:
Hej der !
|
|
|
Been there done that ... Synes II´eren halter lidt bagefter III´eren hvad angår luft og dynamik. Toppen er mere afrundet på III´eren. Bassen dog en anelse stor, men det til og leve med. Og kan næsten tweekes væk Bare du er tilfres, det er jo det det gåt ud på 
|
|
|
|
|
|
Måske grejet gør forskellen? __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
jero skrev:
nhj4 skrev:
Hej der !
|
|
|
Kan du motivere dette lidt , hvad skulle der opnåes ved et givent skifte efter din mening? En Snell EII er mere åben i diskandten og det gæller også mellemtonen, Bassen er mere fri på en EII, det jeg har hørt på EIII har været en mere flad diskant, mellemtonen har ikke de samme overtoner og undertoner og det skylles sikkert den kodning enheden har fået, bassen er ikke så ren og så syntes jeg den har det med at puste sig op, har selv været ved at købe en Snell EIII somsakt dem jeg har høre var jeg ikke tilfres med.
|
|
|
Ja, E III er ikke så detaljeret i hverken top eller bund som E II, til gengæld spiller III ´eren med en besnærende varme over hele registret som du ikke finder i E II ´eren efter min mening.
J III er faktisk en større opgave at få til at koble ordentligt til et givent rum i bassen end en E III .
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
"
Ja, E III er ikke så detaljeret i hverken top eller bund som E II, til gengæld spiller III ´eren med en besnærende varme over hele registret som du ikke finder i E II ´eren efter min mening.
J III er faktisk en større opgave at få til at koble ordentligt til et givent rum i bassen end en E III ."
Kan grej ik have stor indflydelse på hvordan gængse højtalere opføre sig? Synes bestemt ik mine EIII´er mangler detaljer, hverken i top eller bund. Der myrader af fine detaljer i toppen. Og bunden er god fast med veldefineret bas.... __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
jero Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
"
J III er faktisk en større opgave at få til at koble ordentligt til et givent rum i bassen end en E III ."
Kan grej ik have stor indflydelse på hvordan gængse højtalere opføre sig? Synes bestemt ik mine EIII´er mangler detaljer, hverken i top eller bund. Der myrader af fine detaljer i toppen. Og bunden er god fast med veldefineret bas....
|
|
|
Joda, selvfølgelig spiller udstyret altid ind i forhold til de oplevede scenarier ligeledes er rummets indflydelse ikke helt uden betydning. Min opfattelse af E III ´eren i forhold til E II´eren i direkte sammenligning er , at III ´eren ikke besidder helt den samme opløsning i hverken bas/mlt eller diskant.
Jeg vil dog til enhver tid selv vælge III ´eren for den er efter min smag bedre til at formidle budskabet i musikken (kald det nerve , musikalitet mv) uden at der savnes noget, kun direkte sammenlignet med E II ´eren var der flere detaljer tilstede i sidstnævnte, men også mindre spilleglæde.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Snell´erne (III) gør det godt i din stue .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 April 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jero skrev:
kennethjensen skrev:
"
Kan grej ik have stor indflydelse på hvordan gængse højtalere opføre sig? Synes bestemt ik mine EIII´er mangler detaljer, hverken i top eller bund. Der myrader af fine detaljer i toppen. Og bunden er god fast med veldefineret bas....
|
|
|
Joda, selvfølgelig spiller udstyret altid ind i forhold til de oplevede scenarier ligeledes er rummets indflydelse ikke helt uden betydning. Min opfattelse af E III ´eren i forhold til E II´eren i direkte sammenligning er , at III ´eren ikke besidder helt den samme opløsning i hverken bas/mlt eller diskant.
Jeg vil dog til enhver tid selv vælge III ´eren for den er efter min smag bedre til at formidle budskabet i musikken (kald det nerve , musikalitet mv) uden at der savnes noget, kun direkte sammenlignet med E II ´eren var der flere detaljer tilstede i sidstnævnte, men også mindre spilleglæde.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Snell´erne (III) gør det godt i din stue .
|
|
|
den gør det super godt Glæder mig til rørslæderne kommer hjem . Bliver dog spændende og se, om de kan vælte Sugden A21AP af pinden, tvivler dog, da den spiller super godt med EIII´erne.... __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|