Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 03:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo classic 6 vs 8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad er forskellen på disse to højtalere, og kan det betale sig at lede efter 8 modellen...

Her er hvad jeg selv har fundet:

The Jamo Classic 8 is a large loudspeaker in all respects - except for price.  together, the two 6 1/2 woofers have a total diaphragm area corresponding to that of a 9" unit, but since they share the workload between them they are able to reach higher into the frequency range and respond faster.  This ensures effortless transition to the 5 1/4" midrange unit and, therefore purer sound. Dimensions: (H x W x D): 900 x 225 x 290mm.      200 W Short Term load capacity.  Finish: Black, cherrywood or mahogany with detachable front fabric.

The Jamo Classic 6 has a richer sound than the Classic 4 but otherwise provides the same pure midrange and treble reproduction.   As in the other Jamo Classic models, the treble is handled by a 1" soft dome with coated textile diaphragm and ferrofluid magnetic oil for cooling the voice coil.   The magnetic oil dampens uncontrolled diaphragm resonances and makes the sound purer.  Dimensions:(H x W x D): 840 x 200 x 290mm.  140 W Short Term load capacity.  Finish: Blach ash, cherrywood or mahogany with detachable front fabric

Hvad hedder den Jamo model hvor der er glasplade foroven? Hvordan er den i forhold til classic serien...?

Mange Tak

Til top Vis tummes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tummes Besøg tummes's Websted

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Har selv ejet et sæt Jamo Classic 6 og har ligeledes set Classic 8 testet og der er vist ingen af dem der lyder alt for fantastisk. Men de er (for prisen) meget pænt udført. Ved ikke hvordan de er i forhold til hinanden men går ud fra at der er lidt mere bas i 8´eren men synes nu ikke at 6´eren have et specielt problem med manglende bas. Begge højtalere lider dog under at de skal produceres til en billig pris.

Ligeledes bør det afspejles af brugtprisen. Man bør efter min mening ikke give mere end 800 for et sæt pæne brugte 6´ere og 1000 for et sæt brugte 8´ere. Men så har man også et sæt ganske pæne højtalere der ser dyrere ud end de er. De lyder dog kun af det de koster.

Dem med glasplade ligger i serien ovenover Classic. De hed hhv. 507 og 707 senere afløst af 7.5 og 7.7?

De er nogle fantastisk flotte højtalere!!! Jamo kan sq noget med kabinetudførelser og Finish. De har vist også nogle basenheder placeret inde i højtaleren....altså op og ned.

Jeg ved ikke helt hvordan de lyder men de lyder nok bedre end classic serien da de vist koster mindst det dobbelte og har fået højere testkarakter i "Hifi og Elektronik".

Brugtprisen er jeg mere blank overfor her da jeg ikke kan huske nyprisen på dem. Men vil nok sige 1500-3000 kr. for et sæt afhængig af stand og model

Men med mindre man ikke vægter lydkvalitet højt og kun går efter nogle pæne/billige højtalere, så vil jeg nok holde mig fra Classic serien.

Med 507 og 707 eller 7.5 og 7.7 får man til den anbefalede brugtpris et sæt rigtig flotte højtalere.

Har dog lige søgt på dba og der er der en der vil have 3900 kr. for et sæt 707 med kabler hvilket mindst er 1000 kr for dyrt og nok også 1500 kr. Er også et sæt 7.7 til salg til 3500. Altså stadigvæk lidt for dyrt efter min mening.

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Tak, for dit gode svar... Da jeg ikke har de helt store penge for tiden, tror jeg at jeg vælger "Classic 8"....

De fronthøjtalere jeg har nu er Jamo Cornet Jubilee 100Wat/70wat, ville Jamo Classic 8 ikke være et godt skridt fremad?

Til top Vis tummes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tummes Besøg tummes's Websted

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du rent lydmæssigt vil blive meget gladere for Dali 450 som vist kan findes brugte til 1500 kr. Lyder vist en del bedre.

kender desværre ikke "Jamo Cornet Jubilee" men sørg for at få taget en lytter på de Classic højtalere inden du køber dem. Er altid ærgeligt at nedgradere sit system ved et uheld  

tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar. Jeg vil faktisk helst have Jamo, så det hele passer sammen - mine satelitter og min centerhøjtaler er nemlig Jamo. Ingen der kender Jamo Cornet Jubilee 100Wat/70wat? Effekten på de Classic 8 er næsten det dobbelte, så mon ikke de er noget bedre??

Tak

tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg sad lige og ledte efter lidt anmelder af Classic 8 højtalerne og synes da ikke de har fået så ringe karrakterer endda :-)

http://www.audioreview.com/cat/speakers/floorstanding-speake rs/Jamo/PRD_119841_1594crx.aspx

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

tummes skrev:

Jeg sad lige og ledte efter lidt anmelder af Classic 8 højtalerne og synes da ikke de har fået så ringe karrakterer endda :-)

http://www.audioreview.com/cat/speakers/floorstanding-speake rs/Jamo/PRD_119841_1594crx.aspx

Det er brugeranmeldelser.........jeg har set test i det tyske blad Audio for mange år tilbage hvor de ikke fik alt for gode resultater. Men hvis man kan få dem til en fornuftig brugt pris er de sikkert fine til prisen og de vil ihvertfald være flotte til prisen

Men sørg for at få en lytter inden du køber....for hvis du synes de lyder godt så er det jo som det skal være.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes