Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 12:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vil det her blive godt sammen ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Chap
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 11 April 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!
Nu ser det endelig ud som om der er hul i økonomien til at hive et lille hifi anlæg ud.
Jeg havde tænkt mig at købe følgende:

Højtalere:  Dali 450
Forstærker:  NAD C320BEE
Cd-afspiller:  NAD C521BEE

Vil det lyde/matche godt sammen ?? Det skal bruges i et 12 kvm værelse. Jeg hører stort set alle musik genre, så det skal helst være godt til lidt af hvert. Specielt er jeg glad for Dance, R'n'B og akustisk musik. (ved godt den sidste ligger lidt langt fra de 2 andre )
Lige pt. har jeg slet ikke noget, så alt er bedre
Først tænkte jeg på at købe nogen Dali 104 og så finde en ældre NAD forstærker og så bruge min billige dvd som afspiller, meen blev enig med mig selv om at bruge de sidste penge og så gøre det en tak bedre, det er vel noget der kan betale sig ik'..? Det er ved at være lidt for lang tid siden jeg har rodet med HiFi, så jeg er ikke så "opdateret" for tiden, så ville lige høre de lidt mere erfarne gutter, om det er noget ok grej jeg har tænkt mig at sætte sammen ??

På forhånd tak!

Til top Vis DJ Chap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Chap Besøg DJ Chap's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 12 April 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Dali 450 er ihvertfald en fin HT. Ingen problem der og alsidig. 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Timidus
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 12 April 2006 kl. 06:02 | IP-adresse registreret  

Forstærkern og cd afspillern kan jeg varmt anbefale.

Jeg købte sådan et sæt for et par dage siden, og jeg er meget imponeret over hvor meget jeg har fået for pengene.  Syntes jeg selv

Angående højtaler, jeg er ikke expert men hvis dit værlse/rum kun er på 12kvm så skal højtalerne ikke være for store.

Da jeg var ude og købe mit anlæg blev jeg anbefalet B&W DM602 S3 som et godt match, så dem skal jeg ha et ordenligt lydt på i nær fremtid.

Til top Vis Timidus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Timidus
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 12 April 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

DJ Chap skrev:

Hej med jer!
Nu ser det endelig ud som om der er hul i økonomien til at hive et lille hifi anlæg ud.
Jeg havde tænkt mig at købe følgende:

Højtalere:  Dali 450
Forstærker:  NAD C320BEE
Cd-afspiller:  NAD C521BEE

Vil det lyde/matche godt sammen ?? Det skal bruges i et 12 kvm værelse. Jeg hører stort set alle musik genre, så det skal helst være godt til lidt af hvert. Specielt er jeg glad for Dance, R'n'B og akustisk musik. (ved godt den sidste ligger lidt langt fra de 2 andre )
Lige pt. har jeg slet ikke noget, så alt er bedre
Først tænkte jeg på at købe nogen Dali 104 og så finde en ældre NAD forstærker og så bruge min billige dvd som afspiller, meen blev enig med mig selv om at bruge de sidste penge og så gøre det en tak bedre, det er vel noget der kan betale sig ik'..? Det er ved at være lidt for lang tid siden jeg har rodet med HiFi, så jeg er ikke så "opdateret" for tiden, så ville lige høre de lidt mere erfarne gutter, om det er noget ok grej jeg har tænkt mig at sætte sammen ??

På forhånd tak!

Det lyder rigtigt fornuftigt. Jeg har selv Dali 850 på 16 kvm, og de spiller skide godt. Og jeg kan ikke forestille mig at 450 ikke skulle gøre det samme. Jeg tror bestemt ikke du vil fortryde det.  

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
DJ Chap
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 13 April 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Okay, jamen det lyder jo lækkert.
Men jeg har netop fået et tilbud på et komplet sæt med Dali 450, NAD C320 amp, NAD 522 cd-afspiller og NAD C440 tuner, til 4500 kr. med kabler og et vægbeslag til NAD produkterne.

Er det en fair nok pris ? og er produkterne rent lydmæssigt særlig langt fra de først nævnte ??

Til top Vis DJ Chap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Chap Besøg DJ Chap's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 14 April 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en god pris umidelbart.
Men jeg er ikke ekspert.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 14 April 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Synes også det lyder fornuftigt. Måske hvis du kan få ham ned i 4k vil det være helt godt . Husk dog at lytte på det først!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
DJ Chap
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 14 April 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeps, jeg skal ud og se/høre det tirsdag, såå det glæder jeg mig lidt til

Men mange tak for hjælpen!

Til top Vis DJ Chap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Chap Besøg DJ Chap's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes