Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: DLS R55 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2003 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender disse højttalere?

Jeg overvejer at købe dem til surround med center højttaleren RC55, der har præcis samme bestykning.

Jeg har hørt dem hos tapeconnection, og synes de lyder enormt musikalske. og super velopløst.

Der er selvfølgelig ikke det store bas tryk p.g.a. de små 5" enheder, så til film kommer jeg ikke uden om mine aktive sub 100.

Til stereo lytning mener jeg dog at R55´erne kan klare det alene.

Til top Vis Mcfly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mcfly

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Ikke meget respons du fik på den her post...

Har lige været nede i tapeconnection og de foreslog også den her højtalere, hørte den ikke da jeg stadig er ved at lede efter de forskellige mærker jeg vil høre da der staidg er lang tid til atjeg vil skifte men man har vel hele tiden antennerne ude for at finde noget bedre..... De skulle være ganske gode til rock, pop, dance, etc. men vil de helt store tryk kræves der stadig en sub som de også skriver i den artikel de har på www.hifi4all.dk som jeg lige har læst...

har du købt dem eller har du fundet andet?? hvis ikke du har købt dem her, hvad har du så købt som alternativ da jeg er ude efter en højtaler med knald på til rock/dance og selvf film, men som stadig ikke fylder meget.... og den skal selvf også være pæn.

// my 2 cents 

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Mcfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Syska:
Jeg endte med at købe et brugt ( super velholdt ) sæt system audio 3070. Jeg kunne ikke være mere tilfreds med købet. De spiller fantastisk og er enormt flotte. Se evt. mit anlæg eller test af sa3070 her på siden.

Redaktøren:
Tråden er startet før testen af R55

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

ups... he he...

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

lolda af Redaktøren
Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

arghh hva' de er jo oxo dyre de System Audio HT'er, 20k er lidt mere end jeg regner med at ofre... så jeg må nok bare mødes med at være misundelig.....

// oUT

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hmmm, taget fra den anmelse fra jeres sige:
Til 20 K for et sæt af disse charmerende, slanke bamser er intet mindre end et godt køb – havde Ole dog bare skruet dem sammen nogle år tidligere… !

Står i bunden, men hvis prisen ikke passer skulle man måske give dem en chance når jeg skal ud og have nye HT'er engang om nogle måneder

Kan ikke finde den model, så den må være nogle år gammel, er den tilsvarende model så SA 1750i dag, koster som du siger omkring de 10k for et sæt?

Her kan du se hvad jeg indtil nu har haft kig på af HT'er

Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et helt system af de pågældende højtallere og jeg er meget glad for dem. Jeg købte dem fordi jeg ville have en rigtig godt stereo setup og som også ville være gode surround. Jeg vil give ret i anmeldelsen, at højtalleren nok er lavet først til Stereo brug og derefter udvidet til surround. Jeg har selv snakket med konstruktøren af højtallerne og han går op i god lyd og ikke så meget surround. Omtalen angående stikkene som skulle være dårlig, mener jeg blot at Hifi4All's tester har været uheldig at få en højtallere hvor stikkene sad løst, jeg har nemlig ingen problemer haft med nogen af mine højtallere. Så jeg kan kun anbefale disse højtallere. Hvis I var til Lyd og Billede messen, så kunne I have hørt dette system i et stort lokale og de spillede fremragende.

Et par billeder af min hjemmebio, kan ses på denne side http://www.hoegholm.dk/hjemmebio.asp

Til top Vis Nalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalle

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

hehe, ikke meget der er lavet på den sige endnu, men kommer nok med tiden..:-P

Er det ikke meningen at de 2 front HT'er skal være foran??? og ikke ved siden af sofaen, synes ikke helt jeg kan finde rundt i dit setup??

De 2 små Real/Rear HT'er er det kun til lyd i spise stuen eller??

Har du så slet ikke nogen HT'er foran dig???

Håber du kan tage et mere allround billed så det er nemmere at damme sig et overblik over hvordan du har lavet dit setup?

Regards
SysBobs

Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

hehe, ikke meget der er lavet på den sige endnu, men kommer nok med tiden..:-P

Er det ikke meningen at de 2 front HT'er skal være foran??? og ikke ved siden af sofaen, synes ikke helt jeg kan finde rundt i dit setup??

De 2 små Real/Rear HT'er er det kun til lyd i spise stuen eller??

Har du så slet ikke nogen HT'er foran dig???

Håber du kan tage et mere allround billed så det er nemmere at damme sig et overblik over hvordan du har lavet dit setup?

Regards
SysBobs

Jeg kan godt forstå, at det umiddelbart er lidt svært at forstå. Grunden til at front HT står ved siden er sofaen, er fordi at der med tiden skal et lærred op og hænge over sofaen, så skal sofaen flyttes rundt sådan at den står midt i stuen ,hvis der skal ses film med et par stykker. Hvis jeg skal se film alene, har jeg en lille lænestol som bliver flyttet rundt. Mine stue er ca. 6,5 meter på det bredeste led og 3,5 meter på det andet led, så har jeg "delt" min stue op i en TV-stue og en spise-stue. Bag HT'erne er de små som hænger på væggen. Men jeg kan godt prøve at tage nogle oversigts billeder, så det er til at få en overblik.

Til top Vis Nalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalle

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Lyder som plan snedig, du må endelig sige til hvis du har foreslag til andre HT'er til da jeg står og skal have udskiftet mine kæmpe store JBL'er der fylder en hel bondegaard....vil hellere have nogle mindre og suplere med en Sub.

// ouT

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes