Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: APPOGEE - ejere søges!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har købt et sæt Apogge Fullrange. Vil nu gerne i kontakt med andre ejere af disse eller andre Apogee højttalere; for at høre om andres erfaringer mv. Så smid mig gerne en PB - eller skriv her i tråden, så skal jeg nok tage kontakt.

PS: kender godt de udenlandske foraer, men vil altså gerne finde nogle "fæller" inden for landets grænser.

Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Venter stadig...

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 September 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hvad er det du vil vide ?

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 September 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Ja, hvad er det du vil vide ?
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej der - det var du kun 5 mdr. om

Jamen sagen er, at jeg har købt et sæt i de store 3 vejs - Apogge Fullrange, som kunne trænge til en kærlig hånd - der er et hul i den ene bas. Så vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaringer hermed - kan jo være man selv kan fikse dem. Ville så gerne i kontakt med nogen af jer her inde fra som kan yde lidt ekspertise.

Jeg kan iøvrig fortælle, at de vil blive sat i stand for videresalg, da kæresten har sagt nej til at jeg smider 350 kg magneter og jern op i daglistuen

Er der iøvrigt nogen der har hørt sådan nogle kæmpe paneler? Byggede selv Egevang Rib ll bånd, da de var på mode; men det her er jo stort og tungt som et hus, og jeg forestiller mig at de må kunne gå ganske dybt med det enorme membranareal. (Det var jo anken med de mindre bånd dengang)

Hvis der er nogen der har interesse, viden og oplevelser med sådan nogle kæmper, så vil jeg meget gerne i kontakt med jer!

På forhånd tak

Venligst Dolce

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 07 September 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Måske er der noget brugbart her: http://www.apogeespeakers.com/repair-video/
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 September 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

jeg har lyttet til den lille "Stage One" - det var i 1994 i KBH på en messen, siden har jeg ikke lyttet til dem, men jeg husker at de er ret stømkrævende, og de synger hvis de for rigeligt med power.

Det sæt jeg lyttede til havde en Abrahamson Beserk koblet på og det var ikke så ringe !

Ang. fixe et panel, der er jeg blank

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 September 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Ja der skulle du nok kunne få en masse hjælp .

Er det peter H du har købt dem af ?

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Spencer skrev:

Ja der skulle du nok kunne få en masse hjælp .

Er det peter H du har købt dem af ?

Ja, det skulle jeg mene, i hvert tilfælde hed han Peter, så det er nok ham.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 September 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Ud med kærresten ind med magneterne - find en kærreste der kan lide lyd - det gør ikke noget hun ikke er miss world bare hun respektere god lyd - hellere god lyd resen af livet end mp3-filer og en pinup  der knække neglene når hun skal støvsuge rundt  on dit anlæg

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet en del til fullrange modellen..! første gang, var da den gode Peter Lyngdorf havde dem! Her var de sat op med 4 stk. Threshold SA-1 mono trin, og hans opstilling var helt korrekt! De stod en 3`del ude i rummet. Her syntes jeg lyden var klar og fin, det eneste problem var, når der kom lidt skrald i musikken, gik Threshold forstærkerne helt i knæ.

Anden gang var, da jeg var på besøg hos Apogee, tilbage i 89-90 her havde de nogle Krell prototyper på, her var deres bas næsten for rumlende. Men kunne godt forstå hvorfor man kunne falde for de højttalere.

Tredje gang! Da jeg arbejdede for et amerikansk højttaler firma, som konsulent , og bossen ville have os til at lave en konventionel højttaler der kunne det samme ”hvilket vi naturligvis ikke kunne”

Alt i alt syntes jeg det en fed højttaler..!? Men der er for mange omkostninger forbundet med den! Forstærker vanskelig, opstilling og ”efter min mening” design. Var der ikke noget med, at der kom et elektronisk filter, der gjorde den meget mere forstærker venlig..?

Jeg holder med din kone ;o)

Peter

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Ud med kærresten ind med magneterne - find en kærreste der kan lide lyd - det gør ikke noget hun ikke er miss world bare hun respektere god lyd - hellere god lyd resen af livet end mp3-filer og en pinup  der knække neglene når hun skal støvsuge rundt  on dit anlæg

Vi har squ lige købt lejlighed på Frederiksberg, så jeg holder lige fast her. Den her pinup, kan iøvrigt godt lide god lyd, men jeg har allerede nogle dejlige hornhybrider, som hun ER kommet overens med, sååh, skal man jo heller ikke trækker den FOR langt

Så indtil videre er magneterne vist henvist til kælderen. Ved godt nok heller ikke hvor sundt det er med 1/4 ton ferritmagnet i dagligstuen...I hvert tilfælde har jeg nu en helt lille privat sydpol under huset

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Jeg har lyttet en del til fullrange modellen..! første gang, var da den gode Peter Lyngdorf havde dem! Her var de sat op med 4 stk. Threshold SA-1 mono trin, og hans opstilling var helt korrekt! De stod en 3`del ude i rummet. Her syntes jeg lyden var klar og fin, det eneste problem var, når der kom lidt skrald i musikken, gik Threshold forstærkerne helt i knæ.

Anden gang var, da jeg var på besøg hos Apogee, tilbage i 89-90 her havde de nogle Krell prototyper på, her var deres bas næsten for rumlende. Men kunne godt forstå hvorfor man kunne falde for de højttalere.

Tredje gang! Da jeg arbejdede for et amerikansk højttaler firma, som konsulent , og bossen ville have os til at lave en konventionel højttaler der kunne det samme ”hvilket vi naturligvis ikke kunne”

Alt i alt syntes jeg det en fed højttaler..!? Men der er for mange omkostninger forbundet med den! Forstærker vanskelig, opstilling og ”efter min mening” design. Var der ikke noget med, at der kom et elektronisk filter, der gjorde den meget mere forstærker venlig..?

Jeg holder med din kone ;o)

Peter

Det filter som medfølger, er nogle passive impedanstilpasningstrafoer, som hæver modstanden til 4 ohm fra de o,3..! Som den er født med. De skal biampes og der tænker jeg på UcD modulerne fra Hypex, som en mulighed. Jeg har en godt selvbygger aktivt filter fra tyske Thil.

Men det er jo lidt af en legende, jeg her har givet mig i lag med, kan jeg se, når jeg googler lidt. Har set den omtalt som "alle tiders bedste højttaler" og i hvert tilfælde kaldes den "the Apogee".

Er der nogen i Kbh. området der har lyst til at kaste sig ud i at eksperimentere med monstromerne? Vi kan evt. hjælpe hinanden, - har du rummet, så har jeg højttalerne

I manualen er angivet, at der SKAL to voksne mænd til at rejse panelet (de er 2.20 m. høje og vejer 170 kg. pr side, når bas og mellemtone / diskant - sektionerne er samlet.)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

r-l-b skrev:

Vi har squ lige købt lejlighed på Frederiksberg, så jeg holder lige fast her. Den her pinup, kan iøvrigt godt lide god lyd, men jeg har allerede nogle dejlige hornhybrider, som hun ER kommet overens med, sååh, skal man jo heller ikke trækker den FOR langt

Så indtil videre er magneterne vist henvist til kælderen. Ved godt nok heller ikke hvor sundt det er med 1/4 ton ferritmagnet i dagligstuen...I hvert tilfælde har jeg nu en helt lille privat sydpol under huset

Jamen når bare hun er til horhybrider går det vel an

Hvilke hornhybrider er det i øvrigt ?

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2006 kl. 05:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt dit sæt tilbage i 1988 ..., diskant båndet raslede med nogle former for musik selv ved lydtryk hvor power-amp'en ikke var kørt i knæ...bilyden kan beskrives som at det lød som om at båndet tilførte musikken en bredt spektrum af egenlyd, der lyder nøjagtigt som en svag brise ...

Til (ny)prisen på 144000 kr sættet var det ikke smart med sådan en smutter    

Sammenlignet med et sæt Martin Logan CLS (MK1) til under den halve pris,

så havde ML'erne bestemt ingen problemmer i samme frekvensområde .... flere typer af kompetente forstærkere blev over en periode på nogle uger testet for udelukke, at det var der at problemmet opstod på de store Apogee  

Det er mit indtryk at de alene af den grund derfor har været en stor "l**t"

der har cirkuleret for billige penge i det danske "High End" community i snart tyve år ...beklager men det er sandt!

Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes