Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: dali, snell eller andet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nemofoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har efterhaanden fulgt dette forum i nogle aar, og staar nu i den situation at jeg (muligvis) har brug for hjaelp.

Jeg er paa kig efter et nyt saet nye hoejtalere, mine bud er pt. Snell E II/III, dali 450 eller dali 808 (hvilket ogsaa ca. definerer budgetet). Derfor vil jeg gerne hoere om der er andre i samme prisklasse, som i mener er interessante? Jeg har pt. endnu ikke fundet en forstaerker, som skal matche dem - saa derfor hoejtalere foerst (som nogle vidst anbefaler)

Hvis der er nogle som sidder inde med noget i overvaerende prisklasse (omkring Aarhus), som kan matche ovenstaaende, vil jeg ogsaa gerne hoere fra jer.

Mvh.

Jonas
Til top Vis nemofoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemofoo

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

ingen tvivl hos mig, til prisen er Snell E et super bud!
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

nemofoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Mine overvejelser p.t. er at skaffe en brug densen b100 (hvis de altsaa findes), har du nogle anelser omkring en saadan sammensaetning?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvad du forventer af en højttalere, jeg kender lidt til de to dalier, men ikke Snell. En 808 vil nok kunne spille højere og med mere bas end en 450, men til roligere lytning, er 450 nok at fortrække. Dette kommer også an på rummets størrelse og forstærkergrej. Begge højttalere vil dog sagtens kunne spille op til fest hvis det er.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Densen og Snell, ja det er en kombi som vil kunne spille musik! Personligt ville jeg nok foretrække en lidt mere neutral forstærker. Men er man til charme og lækker lyd, så tror jeg bestemt at Snell og Densen vil rigtig godt

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Har sendt dig en pb.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

nemofoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hmm...den forstaerker jeg gerne ville have koebt, bliver desvaerre ikke sat til salg. Men omvendt er det dog ensbetydende med at jeg kan starte helt fra bunden. Og dermed ogsaa har udskudt indkoeber med et par maaneder.

Mit setup paa hoejttaler (hvordan staves dette egentlig?) er p.t. et par B&W 602 S3, men metaldiskanten har ofte irriteret mig. Men altsaa hvad jeg soeger er alternative bud til ovenstaaende produkter. Eller i hvert fald hoejt. som jeg boer proeve at lytte til, inden valget falder.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Densen B100 er scandinaviens mest solgte hifi-forstærker nogensinde (vistnok), men folk er glade for dem, så der er ikke så mange til salg... godt tegn

KT-radio i KBH har haft en til at stå for ikke så længe siden... prøv evt. at skriv til dem.

nemofoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Tak for raadet. Men paa et eller andet sted passer det mig fint, at alt ikke skal foregaa her og nu , da jeg har en raekke af eksaminer at se til i den kommende tid :) Hvilket giver mig god tid til at granske markedet, og komme ud og lytte, inden jeg koeber.

Okay, jeg havde haabet at han ville saelge (billigt, gennem familie). Men jeg kan skam godt forstaa ham :)

Mvh.

Jonas

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Snell E har det aller bedst med rørgrej, tilgengæld behøves den ikke være så kraftig.
Jeg har haft EII, og den spillede bedst med rørgrej eller mørkt/varmt klingende transistor forstærker.
Har dem koblet til en McIntosh MA6900 og det var et rigtig godt par, mens en Audia Flight One ikke lige var sagen.
Har også haft Densen B100 men det er lang tid siden, og kan ikke helt huske spillestil. Men jeg har på fornemmelsen det ikke matcher.
Hold dig til EII eller derunder.

God fornøjelse med jagten.

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

nemofoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Min ynglings genre maa vaere beskidt og haardt musik (med undtagelse af klassiske indslag) (blot information til kommende besvarere af denne traad).

Men hvad mener du med "rørgrej eller mørkt/varmt klingende transistor forstærker."?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

nemofoo skrev:
Min ynglings genre maa vaere beskidt og haardt musik (med undtagelse af klassiske indslag) (blot information til kommende besvarere af denne traad).

Men hvad mener du med "rørgrej eller mørkt/varmt klingende transistor forstærker."?

rørgrej = rørforstærker

mørkt/varmt klingende udstyr = udstyr der ikke er hidsigt eller lyder transistor agtigt.

nemofoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Milu: "rørgrej eller mørkt/varmt klingende transistor forstærker", det er mere den def. Hvad vil det sige at lyde "transistor agtigt", og kan det ikke ogsaa vaere moerkt/varmt??

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

nemofoo skrev:
Milu: "rørgrej eller mørkt/varmt klingende transistor forstærker", det er mere den def. Hvad vil det sige at lyde "transistor agtigt", og kan det ikke ogsaa vaere moerkt/varmt??

Jo, transistorgrej kan være mørkt/varmt klingende og det kan også være meget fokuseret på detaljer og ha' en mere "let og lysere" lyd.

Velsing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Dali 400, der er forgængeren til 450, og har lyttet til en del Dali'er i det hele taget, og jeg må sige at jeg endnu ikke har nogle der hamler op med Snell's musikalitet og bløde/klare diskanter. Jeg er selv ved at modificere et par EII med Audio Note sølvspole-enheder, men lytter pt. til JIII, som også gør det glimrende til prisen. De er iøvrigt til salg, hvis det skulle have interesse. Men helt klart snell E frem for Dali 450.. 
Til top Vis Velsing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Velsing

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Halløj!

Snell E har det aller bedst med rørgrej, tilgengæld behøves den ikke være så kraftig.
Jeg har haft EII, og den spillede bedst med rørgrej eller mørkt/varmt klingende transistor forstærker.
Har dem koblet til en McIntosh MA6900 og det var et rigtig godt par, mens en Audia Flight One ikke lige var sagen.
Har også haft Densen B100 men det er lang tid siden, og kan ikke helt huske spillestil. Men jeg har på fornemmelsen det ikke matcher.
Hold dig til EII eller derunder.

God fornøjelse med jagten.

Hvorfor EII eller E, EIII gør nu også en del ting godt! Har du lyttet EIII op mod de to andre?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Milu skrev:
Halløj! Snell E har det aller bedst med rørgrej, tilgengæld behøves den ikke være så kraftig. Jeg har haft EII, og den spillede bedst med rørgrej eller mørkt/varmt klingende transistor forstærker. Har dem koblet til en McIntosh MA6900 og det var et rigtig godt par, mens en Audia Flight One ikke lige var sagen. Har også haft Densen B100 men det er lang tid siden, og kan ikke helt huske spillestil. Men jeg har på fornemmelsen det ikke matcher. Hold dig til EII eller derunder. God fornøjelse med jagten. Mvh.:´*`:.
Hvorfor EII eller E, EIII gør nu også en del ting godt! Har du lyttet EIII op mod de to andre?

Hej Kyhn.

Fed Unimog forøvrigt...
Nej jeg ikke sammenlignet den direkte med de andre. Men jeg har hørt den og mener ikke helt den er på samme niveau som de andre (ældre) modeller. Dårlig, nej det er den ikke.
Andre har sagt det samme, altså at de ældre modeller skulle være bedre, fra EII og nedefter. Der var for lang tid siden en heftig diskussion her på siden angående netop Snell modellerne...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes