Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Pris på brugt sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har fået tilbudt en brugt B&W sub fra CM serien. Men hvormeget må sådan en koste, når den er 3år gammel og ellers fremstår pæn?  Nyprisen dengang var 11.999,- og modellen er i øvrigt udgået nu.

Kan ses her:  http://www.hifiklubben.com/archive.asp?id=42&aID=2201

Håber på at få et par tilbagemeldinger, da jeg tit synes brugtpriser er svære at gennemskue

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Den skal vel koste i omegnen af 5-6K
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det er den du har fået tilbudt, men der er en til salg herinde nu. Den er dog langt fra den pris som er foreslået ovenover.

Det var bare et tip, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med prisfastsættelsen af den pågældende sub.
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
Jeg ved ikke om det er den du har fået tilbudt, men der er en til salg herinde nu. Den er dog langt fra den pris som er foreslået ovenover.

Det var bare et tip, jeg kan desværre ikke hjælpe dig med prisfastsættelsen af den pågældende sub.

Det ved jeg heller ikke, men det er samme model.

Langt fra 5-6k som L.B forslår? Mener du den skal koste mere/mindre?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke et dybere kendskab til detop dette produkt, men prisen falder ca. 40-50% det første år og ca. 10% årene herefter som en tommelfinger-regel når der handles brugt hifi.

Der er selvfølgelig undtagelser.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Det jeg mente er at de 9000kr som den står til er langt fra de 5-6k som L.B foreslår.

Jeg aner ikke hvad den skal koste, da det selvfølgelig afhænger af udbud og efterspørgsel og den kender jeg ikke på b&w subs.

Som en generel betragtning vil jeg dog mene at afslaget set i forhold til nypris er ganske beskedent når man tænker på at varen er over 3 år gammel. Men igen det er set før, hvis en vare er tilpas sjælden og attraktiv.

Jeg håber der kommer nogle mere B&W-sub kyndige på banen, så du kan få en mere præcis  fastsættelse af en fair brugtpris.

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Jeg købte selv brugt B&W CM4 og CMC center (2år gamle) - og det var vist ca. ½pris. Synes selv dengang det var en god handel. Umiddelbart virker 9k som meget, når den er 3år gammel og kostede 12k fra ny, men ville lige høre jer andre.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har en sub til salg, der har kostet 15.000 den er 4 md. gl. Jeg kan ikke engang få 7.900 for den, så regn med -70% efter 3 år. Konklusion du må højst give 3.500 for subben.

vh. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

ahhh, sådan kan man vist ikke lige stille det op hver gang. Der er forskel på fisk og hifi. Noget holder prisen godt andet er snart sagt umuligt at flytte. Vi har vel alle en historie om hvordan noget grej nærmest måtte foræres væk, mens man næsten har tjent penge noget andet. Man må føle sig frem fra handel til handel.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Prisen for brugt grej er vanskelig at fastsætte, men her kan vi tage udgangspunkt i nyprisen for B&W ASW675. CM er så vidt jeg ved den samme subben, men med træfiner finish.

ASW675 koster nu 9000kr fra ny, og ASW700 som erstattet CM koster 11.000kr ny. 700 har i tilleg til at være billigere også et bedre element end CM.

675 plejer at sælges for mellem 4-5000kr brugt, så får du spørge dig selv hvor meget ekstra du vil give for træfineren, og der har du den riktige pris.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tommelfingerregler....udbud og efterspørgsel er det eneste der påvirker brugtprisen....og evnen til at krejle...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jetz: Er Sonus Faber ikke hifi,
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

jo da, jeg tror du misforstod mit indlæg......en opklarende formulering: "såvel som der er forskel på fisk er der forskel på hifi". Altså man kan ikke skære alt hifi over en kam og lave generelle tommelfingerregler for brugtpriser.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Et eksempel på udbud og efterspørgsel kan være brugtprisen for SVS PB10, og ASW675 i Norge. Der opp ryger en ASW675 for 4000kr, og en PB10 for 4500. PB10 koster 5200 ny, og ASW675 9000.

Man kan egentlig si at på brugtmarkedet vil tit en vare sælges til dens virkelige værdi. Når ting er nyt og står i butikken er det gerne omgivet af lidt hype og mystik. Når tilstrækkelig mange har købt og ejd produktet i nogle år bliver man bedre kendt med produktets stærke og svage sider. Historien om hvorfor dette produktet skulle være så fantastiskt er glemt, og tilbage står kun den rene ydelsen.

Det er også generelt svært at sælge noget ingen kender, det har jeg prøvet, og jeg gav op. Et halft år senere var produktet mere kendt, og indboxen min blev fyldt op med beskeder fra mennesker der ville købe den.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
jo da, jeg tror du misforstod mit indlæg......en opklarende formulering: "såvel som der er forskel på fisk er der forskel på hifi". Altså man kan ikke skære alt hifi over en kam og lave generelle tommelfingerregler for brugtpriser.

Nej det har du ret i, men det var bare et eksempel, fra min verden. Og så undrer det mig at en så fremragende sub, ikke er solgt for længe siden. (jeg ved godt det ikke er KSB, undskyld).

Jeg havde en 2 md. Densen B250 pre til salg, listepris 30k, jeg blev budt mellem 10 og 14,5k. Så der holder 70% teroien også.

vh. Henrik

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Der er nogle flere generelle regler.

Meget dyrt udstyr taber sig gerne mere i pris end billigt, også i %.

den regelen kan måske hænge sammen med den her:

Udstyr der tit er på tilbud, eller nemt kan pruttes ned i pris vil tit tabe meget af værdien sammenlignet med listepris.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

tarup 13: jep, jeg forstår heller ikke det med din sf sub. SF plejer da godt at kunne sælges til en god pris. Problemet kan selvfølgelig være at konkurrencen på subs i den prisklasse er hård og så vil folk hellere købe noget nyt hvis de alligevel skal have en 10-12k op af lommen.

Angående det Densen så tror jeg ManicMiner er inde på noget af det rigtige omkring prisen. Hvis det er meget dyrt udstyr, så er det også ti svære at få en god pris for det. Det skyldes til dels at der er meget færre kunder til sådan noget udstyr, så hvis ikke lige den rigtige tilfældigvis dukker op, så tvinges man ned i et prisleje hvor  "almindelige" folk kan være med og det kan være laaangt fra produktets nypris. Som eksempel kan man tage din b250 til 30k fra ny, hvor du så får bud på en 10-14k. Tager man derimod en b110, så tror jeg ikke den er til salg i mange minutter hvis den sættes på brugtmarkedet  til en 3-4k. Der er simpelthen flere købere nede i det her leje.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Det med at dyrt high end gejl falder mere i pris både absolut og relativt, hænger imo bla. sammen med, at efterspørgslen i denne prisklasse er betydeligt lavere end økonomi/budget/mellem/value-for-money/eller hvad man nu skal kalde den-klassen.
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

dvd afspillere og surround forstærkere falder mest i pris eftersom udviklingen går stærkest på det område.....altså de nye (og ofte billigere modeller) overgår de gamle med en pæn margin.

Brugte cdafspillere vil jeg ligeledes mene falder en smule hurtigere end højtalere/forstærkere.

Angående den sub så er 9000 kr. med garanti for dyrt......er en der siger 3500 kr. men det er nok i underkanten. B&W højtalere har det med at holde værdien bedre end de fleste andre producenter. Er dels fordi de er anerkendte og fordi at prisen på deres produkter ikke bliver sat voldsomt ned som f.eks. det vi lige har set med Gamut højtalerne.

Men vil uanset hvad ikke give mere end 5000 kr. for den sub....6000 kr. måske hvis den er 100% som ny.

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

ca. 5-5.5k for en cm sub i den alder. Hvis den er med kvitt og i tip top stand. Cm subben er udemærket. jeg ville dog se mig om efter en CDM sub, da den er væsentlig kraftigere end CM subben. Den burde kunne erhverves for 6-7k.

MVH WRONG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes