Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til setup... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil gerne Bi-Wire mine Jamo 707i... Min sub er en Jamo SW-600, og fronthøjtalerene kører igennem den nu (kontrolboksen), og så videre fra den til forstærkeren - hvordan bi-wirerer jeg så fronthøjtalerene korrekt...? Skal de bare køre udenom kontrolboksen, så det kun er baghøjtalerene der kører gennem kontrolboksen...?

Hvad gør det godt for at de kører gennem den..?

Jeg er på jagt efter spikes til nogle Jamo 707i jeg har købt... Hvor kan de købes, gerne med link...

Derudover skal jeg bruge noget højtaler ledning, som kan bruges til Bi-Wiring - kan dette bruges?

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/DALI_Blue_Wave_kabel_Blaa.htm

Tak!

Til top Vis tummes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tummes Besøg tummes's Websted

tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Kan Yamaha RX-V 450 i det hele taget BI-Wires...?

Ser frem til svar...!

Til top Vis tummes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tummes Besøg tummes's Websted

RcHn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

ville da lige foreslå dig at overveje VALHALLA TECHNOLOGY VTfeet istedet for spikes min lillebror fik dem anbefalet nede hos en af hifiklubbens butikker til sine jamo 707 og det må siges det er meget bedre end spikes du finder dem under højtaler tilbehør på hifiklubbens side han gik fra spikes til det her istedet og er utrolig glad for det.

kommer selvfølgelig an på hvad underlag de skal stå på om det er godt men der virker især godt til trægulv men det kan du læse om på hifiklubbens side

Til top Vis RcHn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RcHn

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du med kontrolboks mener et form for delefilter vil det nok være en meget dårlig ide at køre uden om det, da dine fromter så vil få det fulde signal, altså også den del der evt. skulle sendes til din sub osv.

Hvis du får en aktiv sub og forbinder alle højtellere direkte til forstærkeren vil det være let at biwire.

Det med at det ikke er muligt at biwire på din forstærker passer ikke, det har ikke noget med sforstærkeren at gøre. Du trækker bare 2 kabler fra + og 2 fra -.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Du kan brug hvilket som helst kabel til at bi wire. Jeg vil dog foreslå at alle kabler er lige lange og samme kabel.

Jeg bruger selv van den hul the clearwater. Det koster 50 kr. meteren hos hificable.dk

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes