Forfatter |
|
MartinMoth2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en anden tråd herinde om at skifte Cervin Vega ud til kompakthøjtalere + en sub for at undgå gulvhøjtalere (krav fra konen) og få noget der lyder godt, og kan spille højt til tider)
Mit dilemma er nu: Hvilken kompakthøjtaler?
Overvejer
1) B&W cm1 til 6000,-/sæt, nye. Har hørt dem, er meget tilfreds ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B-W_CM1_hoejttaler_Wenge.htm )
2) B&W 705. 10000,-/sæt, nye. Har ikke hørt dem, men forventer de er endnu bedre end CM1'erne ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B_W_705_hoejttaler_Sort.htm )
3) Dali Grand Coupe. Brugt, 6000-7000/sæt (12 år gamle!!!). Har aldrig hørt dem, men læst meget godt
4) B&W CDM1 SE, brugt, 5 år, knap 4000,-
Er der nogen der kan anbefale mig nogen af ovenstående? Har også lyttet til B&W DM600 S3 (3000,-/sæt nye) , men de er alt for uldne og mudrede i det
Baggrunden for nye højtalere: Er vant til Cervin Vega 1215, men SKAL have noget der hænger på væggen. Jeg har lyttet på et par B&W CM1, de spiller rigtig pænt synes jeg, men står helt af når der skal spilles højt - de stakkels små basenheder er som på steroider. Tænker, at det bliver OK når en sub kommer på, der kan aflaste bassen i de små og give lidt dybde. Men subben venter jeg i første omgang med, der skal lige lidt flere mønter i banken... 30m2 stue med åben forbindelse til 40 m2 alrum. Acurus A250 skal drive højtalerne. Norah Jones, Madonna, Rammstein
Håber på anbefalinger - er lidt bange for at købe noget alt for eksotisk, og holder af gode gamle bundsolide mærker som B&W og dali
|
Til top |
|
|
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
prøv lige at kigge på de sonus faber consertino der er til salg her på brugtsiden der er også en matchende sub til salg
mvh bsl2
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinMoth2 skrev:
Har en anden tråd herinde om at skifte Cervin Vega ud til kompakthøjtalere + en sub for at undgå gulvhøjtalere (krav fra konen) og få noget der lyder godt, og kan spille højt til tider)
Mit dilemma er nu: Hvilken kompakthøjtaler?
Overvejer
1) B&W cm1 til 6000,-/sæt, nye. Har hørt dem, er meget tilfreds ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B-W_CM1_hoejttaler_Wenge.htm )
2) B&W 705. 10000,-/sæt, nye. Har ikke hørt dem, men forventer de er endnu bedre end CM1'erne ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B_W_705_hoejttaler_Sort.htm )
3) Dali Grand Coupe. Brugt, 6000-7000/sæt (12 år gamle!!!). Har aldrig hørt dem, men læst meget godt
4) B&W CDM1 SE, brugt, 5 år, knap 4000,-
Er der nogen der kan anbefale mig nogen af ovenstående? Har også lyttet til B&W DM600 S3 (3000,-/sæt nye) , men de er alt for uldne og mudrede i det
Baggrunden for nye højtalere: Er vant til Cervin Vega 1215, men SKAL have noget der hænger på væggen. Jeg har lyttet på et par B&W CM1, de spiller rigtig pænt synes jeg, men står helt af når der skal spilles højt - de stakkels små basenheder er som på steroider. Tænker, at det bliver OK når en sub kommer på, der kan aflaste bassen i de små og give lidt dybde. Men subben venter jeg i første omgang med, der skal lige lidt flere mønter i banken... 30m2 stue med åben forbindelse til 40 m2 alrum. Acurus A250 skal drive højtalerne. Norah Jones, Madonna, Rammstein
Håber på anbefalinger - er lidt bange for at købe noget alt for eksotisk, og holder af gode gamle bundsolide mærker som B&W og dali
|
|
|
glem al om coupé hvis du vil hænge dem op på væggen.
jeg tror at jeg ville tage CM1 hvis jeg var i dine sko
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej martin vil du ikke godt prøve danspeak oktave 1,2 for din egen skyld,har lige købt oktave 4,0 det er samme bas/mellemtone der sidder i ,jeg har aldrig før fået så meget højtaler for pengene de spiller simpelhen bare for godt,et sæt oktave 1,2 kan du få for ca 4000kr i øjeblikket da han sælger ud af sine højtalere..prøv dem og de er jo også billigere end dem du nævner.
|
christian m Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan ikke få så meget info omkring oktave 1,2 på nettet men det skal ikke holde dig tilbage,,de bruger nogle gange oktave 1,2 som reference på high fidelity.Og de kan hænge på væggen på et beslag __________________
|
Til top |
|
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal hænge på en væg, lidt ud fra væggen => OK med basport bagud som Grand Coupe (formoder jeg)...
Så I ville vælge B&W cm1 frem for B&W CDM1 SE og B&W 705 ? (altså hvis I kun skulle vælge mellem mine opstilelde alternativer?)
Hvor kan jeg lytte til/købe danspeak oktave 1,2
|
Til top |
|
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
danspeak kan du købe på hans hjemmeside altså ringe til ham og bestille kanon fyr,han ved et par steder du kan lytte på dem i kbh området.
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bor i Århus
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nok heller ikke helt ok med en port bagud så tæt på væggen,,danspeak har port fremad.
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
CM1 har ingen bagudrettet port, det har 705 heller ikke.
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ring til ham han ved sikkert hvor du kan høre nogle  __________________
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
og glem ikke hans højtaler kabler kanon til prisen(sølv til toppen og kobber til bunden)
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinMoth2 skrev:
De skal hænge på en væg, lidt ud fra væggen => OK med basport bagud som Grand Coupe (formoder jeg)...
Så I ville vælge B&W cm1 frem for B&W CDM1 SE og B&W 705 ? (altså hvis I kun skulle vælge mellem mine opstilelde alternativer?)
Hvor kan jeg lytte til/købe danspeak oktave 1,2
|
|
|
du skal have min 25cm fra væggen før coupé begynder at arte sig... og endda gerne det dobbelte hvis din forstærker mangler det mindste kontrol!
Hvis du kan lide lyde i CM1, så ville jeg holde mig til dem, det er ikke prisen der afgør om en HT er god eller dårlig (altså ikke i mine ører/øjne)
|
Til top |
|
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - der blev jeg klogere (mht. afstand fra væg!) Tak for det!
Skal lige have lyttet til B&W 705 samt til danspeak hvis der er mulighed for det nær århus
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen for b&w cdm1se er lidt for pebret synes jeg! De skal ned omkring mindst 3500kr eller 3000kr.
|
Til top |
|
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad os så sige at de kostede det - er det så bedre?
Det er ligemeget (sådan lidt groft sagt) om de koster 3000 eller 7000 for et sæt, bare at det er noget der mindst lige så godt som B&Wcm1, gerne endnu bedre...
Selvfølgelig, hvis 705'erne kun er 3% bedre i mine øre end CM1'erne, vælger jeg CM1.
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen taget i betragtning ville jeg vælge et sæt cdm1se fremfor 705.. jeg har desværre ikke hørt cm1'eren...men det er trods alt kun en 5" såvidt jeg husker - men hvis du alligevel smækker en sub for, så gør det måske ikke det helt store.
Mht cdm1se kontra 705, så er der også designet at tænke på - der hælder jeg mest til 705 ..den skulle også være lidt opgraderet i forhold til cdm1se, mht lyden, men 3500kr kontra 10000kr ville jeg vælge cdm1se!
|
Til top |
|
|
christian m Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej har du fået lyttet på et par danspeak eller talt med ham?
|
MartinMoth2 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kan få et par på prøve i et par dage, og sende dem tilbage hvis jeg ikke bryder mig om dem. Men skal (naturligvis) selv betale portoen. Fin service, men han har ingen billeder af de forskellige farver, så jeg må vælge ud fra en beskrivelse i stedet for et foto.
Lytter til dem - så er det afgørende blot, om de kan hamle op med B&W CM1, som jeg tror er mit bedste andet alternativ
|
Til top |
|
|