Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny Sub, anmeldelser/foreslag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi Exp.

Og gider ikke at høre at der allerede er enmer og dette her, for de fleste der ender man i udlandet, eller havner man ved selvbyg....eller noget i den retning, og så er der nok også andre der kan få glæde at denne tråd som jeg håber der er mange som vil deltage i......

Jeg står snart og skal have en Sub til mit anlæg, men er totalt lost på det market da der er 1000  millioner at vælge i mellem, derfor søger jeg information her.

Jeg skal ikke ud og låne nogen endnu i nogle forretninger da jeg ikke står og skal have den nu, men bare høre hvad der er in og out for tiden af producenter af Subs.

Jeg gider ikke selvbyg, og det skal helst kunne købes i danmark, men hvis der nu skulle være totalt overdrevet meget at spare i udlandet, så kan det jo også kommer på tale.

I forvejen har jeg en NAD116, 4 Preamp, så der skulle jo ikke være noget problem men at smide den på der, da jeg kun har 2 Front højtalere.

en NAD 216 hvor der er tilkoblet 2 stk. JBL 312S, skulle de gerne hedde, så det skal være en subs med gang i før det kan betale sig, synes der mangler nogen som får det hele til at ryste .

Det skal være en Subs med gang i, lytter mest til Techno/Dance og den salgs, ser film i ny og næ, når jeg ellers kan få fingrene i nogen jeg gider at bruge min tid på.

og så mit endelige spørgsmål...
Hvad man kigge på?
Jeg har haft kigget på Yamaha YST 300 og 800 og har næsten kun læst godt om dem, har læst at folk skriver den ikke lever op til de specs den har.
Eller har jeg ikke rigtigt kigget på meget andet, da det efter min lille viden slet ikke er til at overskue hvad man skal kigge på at mærker.
Fik forslået en Cerwin Vega til 3999 fra Hifi Klubben, kan ikke huske navnet på den, men mener der var en 12" i den.......

Nogen der har noget de kan foreslå, det skal ikke være over 7k, det må godt være brugte vare, da man måske på den måde kan få meget mere for pengene...

Anden i skal vide er i meget velkommen til at sprøge..

// ouT
// Syska

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

kom frisk venner
Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 November 2003 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hej Syska

Vedr. Cerwin Vega subben, så hold dig LANGTVÆK fra den. Den er god til bum, bum med ikke til andet. Køb i stedet en Dali SWA12, B&W eller Audiovector Msub. Det er de mærker jeg kender til, men mon ikke der er andre som vil anbefale andre.

--
Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2003 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Der er stærke subs fra System Audio, Audio Pro, REL og mange andre...
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 November 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

har selv en cerwin-vega Ls-12x og er ovenud tilfreds med den. Har et sæt dali 606 ( har tre 6,5" enheder) som front med en NAD 214 effekttrin og der passer den godt sammen med dem. Høre også meget dance og der giver den lige den sidste bund. Angående det med buldret så kommer det vel an på volume!! man kunne jo skrue ned for subben.

Jeg havde en paradigm ps1200 for et par år siden, og den var helt ekstrem angående bulder. og der slog væggen revner uden for mit værelse, samt at naboen brokkede sig over at hans ting rystede. Mine forældre bor i en villa!.

er det, det du ude efter, skal du finde sådan en 

Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

ja jo, ikke kun bulder, den skal selvf også lyde godt, og kunne bruges primært til musik, men også film.

Tror ikke det skal være den paradigm ps1200, lyder som om den mest er til bulder balder som du også skriver....ved ikke lige hvad jeg går efter, søger inspiration...

Nogen der har prøvet en Jamo D6 sub, hvis, hvad synes i om den?

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 21 November 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jamo D6 er en herlig sub, som kan give det der dejlige tryk i maven og stadig bevare kontrollen. D7'eren er endnu bedre, men også lidt dyrere. D6 koster vist 10000,- vejl. udsalg, det er vel også lidt mere end du havde regnet med at ofre på en sub.

Mvh

Bent

Til top Vis Bent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2003 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

hører også mest Techno og Dance, og jeg har en B & W ASW 650 ny pris 7000. Der får du meget for pengende, jeg havde Yamaha YST 800 hjemme og hører, men jeg synes overhovedet ikke, den kom op på højde med B & W's, da Yamaha buldrer meget.

link til B & W's er

http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=65&product =ASW650&PHPSESSID=2c236126ed6742b3f036a9d1afd95114

http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=41&product=bwa sw650

http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/Label/Model%20ASW%20650

Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

til Bent:
Ja, men nu er der jo også brugt market, hvilket er en dejlig ting for en fattig hifi elsker, hvor pungen ikke altid er lige stor. Men kan ikke lige finde en dansk forhandler der har en D7'er, men kan da se den på deres hjemmeside.

til Jock:
Okay, det vil jeg da overveje kræftigt, da jeg snart synes der er mange der har skrevet at den Yamaha YST-SW800 buldre meget, så er der jo også noget om snakken, og ikke bare kritik af folk der ikke kan lide Yamaha.

Andre der har noget på hjertet de vil ud med?

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 21 November 2003 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Evt. kunne du kigge på Dali Suite S1,2 subben, det er en FED sub, der spiller kanon i musik. Det er en 12" bas med en 200w forstærker så den har de kræfter den skal have, for at kunne følge med dine fronter.

Mvh.

Per

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

til Tiger;
Synes ikke lige jeg kan finde den Sub du omtaler, med mindre du tænker på Dali SWA 12??
Da det er den enste med en 12" jeg lige kan finde, men så passer Watt ikke.......

Andre der har erfaringer med overstående Subber eller måske flere gode forslag?

// ouT

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Til syska,

Mht D7 kan du finde den her: http://www.kf-scanaudio.dk/jamo.html .   Jeg ved dog ikke om der også står en i butikken til demonstration.

Mvh

Bent

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Til syska,

Der er selvfølgelig også PMCs transmissionslinie subwoofere, det er suverænt det vildeste jeg har hørt - koster desværre også derefter. Tror bare at du får svært ved at finde en brugt og det forstår man jo godt. 

Mvh

Bent

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 21 November 2003 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

grund til at du ikke kan finde dali's s 1.2 er at den hedder suite S 1.2

her er linket til dali's hjemmeside:

http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=37& ;UUMID=89&PID=215

men da jeg også højte den, vil jeg stadigvæk anbefal B & W, de ligner meget hinanden, men B & W's forstærker er lidt bedre end dali's, og B & W'ens kan også komme et stykke længere ned i hz

Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 November 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Heco slam 12"...... den er et hit til prisen (3700-3800 tror jeg)

banker Dali SWA12 og System audio og B&W ASW650

har selv haft Dali'en og min underbo har B&W'en
og en bekent har skiftet fra System Audio'en til Heco'en

du kan høre den hos Hifi4U i esbjerg

ellers ser den nye Audio pro AceBass 1 meget spændende ud.....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Til Joch:
ahh, den var under New Suite, det var jeg ikke lige inde og kigge, nok også derfor at jeg ikke fandt den :-)

Til Jakobsen:
Okay, så vil jeg da se om jeg kan finde en forhandler af dem i Århus området...da der er rimelig langt herfra til Esbjerg for at høre en Sub, er jo ikke gratis og køre i bil.

Nogen andre der har noget at sige om den Jamo D6 eller nogle reviews af den???

// ouT

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Tape connection har teværtifald audiopro

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Bent skrev:

Til syska,

Der er selvfølgelig også PMCs transmissionslinie subwoofere, det er suverænt det vildeste jeg har hørt - koster desværre også derefter. Tror bare at du får svært ved at finde en brugt og det forstår man jo godt. 

Mvh

Bent

Har PMC en hjemmeside?

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 21 November 2003 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Har selv 2 stk. Jamo D6 og kan klart anbefale denne. Bruger dem dog kun til musik ikke surround.

Som Bent skriver er D7 endu bedre. Den går dybere og er endnu mere "stram" eller "kontrolleret". Kabinetterne er dog også lidt større (grimmere).

Uanset hvad du vælger ville jeg sikre mig at sub'en på ingen måde har tendens til bulder. Ellers bliver det uudholdeligt især hvis Techno/Dance er din genre. D6 kan i hvert fald spille Massive Attack så englene synger og møblerne gynger.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

techno og dance er min genre, og det skal kunne spille det ordenligt, eller er det ikke noget ved at købe en sub hvis den er ubrugelig til Musik, da det næsten kun bliver brugt til det.

// ouT

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes