Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audia Flight ONE til Mirage M3Si ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Har lige fået anskaffet mig et par flotte 61kg stykket Mirage M3si i pianolak og hele "svineriet".Er superglad for lyden og for udseendet ! Nu skulle jeg så gerne have anskaffet mig den helt rigtige forstærker til dem og har læst at forstærkeren skal kunne levere "godt med havre" til de Mirage før de "blomstrer". Har prøvet med en Krell KAV 400 , den spillede da også godt nok , men jeg kunne lave spejlæg , ikke på køleribberne , men på kabinettet efter 20 minutters høj ren klar musik..Den griller sig ihjel på et tidspunkt. :( Prøvede så også en Audia Flight ONE og den kan sparke liv i de Mirage , men den har desværre "kun" ca 100 watt at gøre godt med og jeg elsker både at kunne spille lidt  klassisk og opera og blues/jazz , ( AF er fantastisk til det )  , men så sandelig også en rockkoncert på fulde gardiner ! . Ved rockkoncerter skal bassen direkte helst "slå i maven " efter min mening , men lyden skal være totalt uforvrænget..Mirage tåler 300watt og har en drifteffekt på omkring de 89Db tror jeg..Mangler lige de sidste 3db lydtryk som en ren 250 watter kunne sparke ud i forhold til AF , men de fleste 250wattere er vel næppe egenet til opera , medmindre de koster på den forkerte side af 100.000kr :)  Audia Flight skal koste omkring de 35000kr. Nogen alternativer i den prisklasse der kan få Mirage til at eksplodere ? Indslag om PA forstærkere med 120 mm blæsere og 110 db støj uden musik og / eller  en ladning dynamit ser jeg frem til LOL

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hvad med:

Musical fidelity A5 eller KW 500?

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg så vender det hele på hovedet , er der så en højttaler der spiller godt og samtidig har en llav drifteffekt ( 93 -96 db ) , som IKKE hedder Cerwin til fornavn eller noget i den genre  :)) Min musiksmag læser i jo i det føste indlæg og en Audia Flight ONE er en drømmeforstærker ! Højttalerne skal være i prisklassen 8-10 kkr brugt , så jeg eventuelt kan bytte nogenlunde lige over med Mirage M3si. Eller hvad gør en klog og hvad gør jeg ?  hjælp :))

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Lav drifeffekt ville kunne gi`mig de manglende DB lydtryk med Audia Flight ONE ..Synes bare ikke lige jeg kan få øje på sådan en slags højttalere ? ikke til 8-10.000 kr brugt for et sæt..

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Marantz PM 11 S1?? 2x 184 watt i 8 ohm eller over 2x300 watt i 4 ohm.

Absolut en fin højttaler, og leder du efter noget med en brugtpris på 10000 kr, finder du næppe et alternativ. Så tjek hellere en anden forstærker. Evt Aragon 8008 der driver næsten alt.

Mvh

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Eller måske en forstærker kombi, med en GamuT D200 som effekt  Eller måske 2 stk. DOXA 140 og en god pre??

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=179&zoneid=3

http://www.haugalandaudio.no/produkter/inframes/doxa_140_sig nature.html

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Problemet er jo ,at Audio Flight ONE,  ER en superdrømmeforstærker og Mirage en superhøjttaler. Desværre kan de tilsammen ikke levere lydtryk nok. Så det her er den "gordiske knude "  !! Aner ikke hvad jeg skal, så alle råd modtages med tak. :))

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Rockforlife:

Dit forslag vist for dyrt. :)

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

hej.

hvad med den musical fidelity kw500??

Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

MF KW500 kan den overhovedet købes mere ? Blev vist lavet i et begrænset oplag

eller husker jeg forkert ?

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Vi skriver bare offentlig sammen, istedet for private beskeder.

Du har jo også skullet ud af døren for at låne en Audio Flight. Prøv bare at kontakte den store forhandler i odense, der kan du nok låne en Marantz PM 11 S1, måske har de en overaskelse i form af en anden brugt ditto.

Du må ud af døren......

Mvh.

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hclyd :

Skal skam IKKE ud af døren for at lytte. JENSEN fra Vassago kommer skam til min  hoveddør og sætter det op for mig , uden beregning.    Det kaldes service. :))

Fritz.

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

MF KW500 kan den overhovedet købes mere ? Blev vist lavet i et begrænset oplag

eller husker jeg forkert ?

Det kan den vist godt. Prøv at spørge hos TapeConnection. Hvis den er for dyr så lyt til A5 Power og Pre sættet til ca. 36000.

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Er det realistisk med et par af JBL`s  gamle garde ( 240TI / 250 ti ) osv.. Hvordan mon det lydmæssigt ville fungere sammen med AF  ? Nogen der har hørt det før sammen. ? Umiddelbart synes jeg jo at Audia Flight og JBL er to modpoler der ikke burde sættes sammen :) Måske det kunne gi` det der punch når der spilles lidt rock and roll :)) Nogen meninger om det ?

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Drømmeforstærkeren Audia Flight ONE bliver stående i min stue.

Fik så godt et  tilbud af JENSEN fra Vassago, at nej-tak ikke var en mulighed !  :))

Så nu funderer jeg jo lidt over på sigt at bytte mine pianolak 61 kg`s stykkket MIRAGE M3Si

til noget  JBL240TI / 250 TI.  Måske dine ? PM TAK !  LOL

Undskyld Moderator , gør det aldrig mere  !  :)

Hvis nogen skulle have prøvet at sætte JBL sammen med Audia Flight ONE , så please skriv ! Tror der er flere end jeg der er nysgerrige over hvordan det mon lyder !!  :))

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej Hitachi.

Har selv haft en Audia Flight One, en super forstærker!
Hvor stort er dit rum?
Hvad med at få Jensen til at smide et par Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand ud til dig? Jeg synes de spiller forrygende sammen med AF og så kan de levere et stort lydtryk uden at miste pusten... Men du har måske prøvet dem?

God jagt
Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

JENSEN  med den fantastiske service har skam været her og sat et par VA Bethoven Grand op. De  spillede rigtig godt , men havde ikke økonimi til dem på det tidspunkt , så  jeg købte et par brugte Mirage M3si hos JENSEN i stedet for. En hel anden pris . :)) Nu lurer jeg jo på at bytte mine Mirage til et par B&W / JBL , for at kunne udnytte effekten fra AF ONE noget bedre. Mirage er bare helt suverene , men kræver altså masser af havre , helst 200 stærke watt og opefter , for rigtig at blomstre ! Og min Audia Flight sælger jeg ALDRIG aldrig nogensinde ! Den er fuldstændig i verdensklasse !! Nogen der har erfaring med hornhøjttalere og er de til at få fat i ? Måske et bytte Mirage / Horn ? Kunne det være fornuftigt ?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Hej Milu

JENSEN  med den fantastiske service har skam været her og sat et par VA Bethoven Grand op. De  spillede rigtig godt , men havde ikke økonimi til dem på det tidspunkt , så  jeg købte et par brugte Mirage M3si hos JENSEN i stedet for. En hel anden pris . :)) Nu lurer jeg jo på at bytte mine Mirage til et par B&W / JBL , for at kunne udnytte effekten fra AF ONE noget bedre. Mirage er bare helt suverene , men kræver altså masser af havre , helst 200 stærke watt og opefter , for rigtig at blomstre ! Og min Audia Flight sælger jeg ALDRIG aldrig nogensinde ! Den er fuldstændig i verdensklasse !! Nogen der har erfaring med hornhøjttalere og er de til at få fat i ? Måske et bytte Mirage / Horn ? Kunne det være fornuftigt ?

Jeg tror jeg er kommet i tanke om noget du kan bruge!
Klipsch laver nogle meget følsomme højtalere som kan afgive store lydtryk og skulle spille rigtig godt!
Ikke deres klassiske hjørneht. men deres nyrere serie.
Se www.hifi-import.dk

Mvh.
OBS: Priser pr. sæt!
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Tre ting der ikke dur:

1. Handler kun med Jensen. Mage til ærlig forhandler findes IKKE i Danmark  !

2. Mine Mirage M3Si skulle helst kunne byttes nogenlunde lige over med et par mere    effektive højttalere.

3. De Klipsch ser ikke lydmæssigt rare ud ..  LOL

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Hej Milu

Behold skidtet et stykke tid og lev med det . Spar op til et par Grand imens, du finder da ikke noget der kan erstatte dine Mirage i det prisleje.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes