Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa! Jeg har lidt guld nu og tænker om ikke jeg snart skal have noget seriøst hifi.

Jeg er blevet enig med mig selv om at forstærkeren nok skal være en HK 675 eller 970 som kan erhverves for ca. 2-3000 brugt/ny.

Cd prioterer jeg ikke så meget endnu..

Med højttalerne er jeg meget i tvivl. Jeg vil gerne have det absolut bedste pris/ydelse i mit budget, men også derfor det er så svært:)

Jeg hører stort set alle former for musik, men mest rock. Jeg vil meget gerne have en højttaler med ægte bas, dvs. helst 8/10/12", kan jeg meget bedre lide en end lille højtaler der blafrer bas ud gennem et rør. Men på ingen måde på bekostningen af lyden! (udover lidt "langsom" bas evt)

Næste store problem er så mit kleine værelse på omkring de 15m2 +/- (og skråvægge).. Har kigget meget på Dali 850, men er bange for de er overkill til mit værelse?

Så vil gerne høre om i har nogle gode forslag til et par højttalere, nye eller brugte, med dejlig detaljeret lyd overall og så fyldig bas. Eller også skal det være et par uhyggeligt gode mindre højttalere:)

Budgettet ligger helst under 6000, men kan i ekstreme tilfælde strækkes mere..:)
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Skal lige nævne at jeg har lyttet til et par højttalere:):

QLN MKII: Gode, lidt skarp diskant og måske lidt manglende mellemtone. Ok bas, men ikke med "rigtig" punch (små enheder). Desværre med dårlig forstærker, men kunne evt. være på tale (koster kun 2900 fra ny )

B&W DM603 S3: Mange detaljer, men måske lidt uharmonisk diskant efter min mening. Mangler også punch i bassen.

Dali Ikon 6: Rigtig dejlige, eneste mangel er igen den dybe bas

Dali Concept 8: Rigtig god harmoni og ok slagkraft, men ikke detaljerede nok..

Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes