Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp-nye højttalere! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg står og skal flytte og får i den sammenhæng en stue på ca 25kvm. Jeg hører lidt af hvert, dog mest rock såsom VETO, Red hot chili peppers, metallica etc. Tja alt andet end jazz, klassisk osv.

Mit budget ligger på 5-7k for et par og køber gerne brugt. Jeg har før haft et par System Audio 3070 som jeg syntes mægtig godt om, men ku godt tænke mig en højttaler med mere slam i Sådan jeg kan slukke for subwooferen med god samvigtighed når der skal høres musik

Pt. har jeg blot et par ældre System Audio højttalere på standere. Det skal siges at center og baghøjttalere også er SA, men nyere afstamning. Sub = Dali SWA12.

Forresten vægtes der vel 50/50 mellem musik og film .

Mit anlæg er pt.

Sur. = Sony STR-DA50ES

DVD/CD = Sony DVP NS400D (gammel sag)

Effekt= Ear 202

HT-kabler = Tara Labs Prism bi-wire 1000.

Jeg har haft set på Dali Evidence 870 - den ser nok til at ku rykke igennem? eller er det for stor en mundfuld for min is-blok?

Mvh Søren

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Det er jo lige før budgettet giver plads til et sæt brugte Dali Grand Diva. Prøv at søge lidt på foraet herinde på den. Jeg ved dog ikke helt hvordan din effekt vil klare dem. Jeg kender den ikke så godt, men det var da et forslag.

Du skal nok også gøre dig klart hvor meget plads du vil give højtalerne. Du kan ikke bare købe nogle store højtalere måske enda med bagudrettet basrefleksport og sætte dem ind i et hjørne. Ikke hvis målet er god lyd i hvert fald.

Held og lykke med jagten.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Er der nok bas i sådan et par og fås de i lys træ/ahorn? Det glemte jeg vist at nævne

De kommer ikke til at stå i et hjørne, men det bliver heller ikke en desideret lytte-stue

Men målet er selvfølgelig god lyd

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jeg mener bestemt at Grand serien ikke blev lavet i lys træ.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Nej nu da jeg tænker mig en ekstra gang om, og du nævner dette, kommer jeg i tanke om en fyr der vistnok lavede sine "Grander" om så de blev lyst træ!

Nå men der må ku findes andet der er lyst i træet, sådan ca

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Avance Signature 8 mk II eller mkIII

mkII fåes i fugleøjeahorn.

Mvh.

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Avance ligner helt sikkert en oplagt mulighed - hvor kan man lytte til sådan et par ? Jeg bor i midten af Århus.

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Så hut jeg hvisker, er det stort set kun Expert i Varde og KT Radio i Kbh., der forhandler Avance højttalere, så du bliver nok nødt til at bevæge dig uden for Århus

Avance Signature 8 Mk II er udgået, og efterfølgeren Signature 8 Mk III er vist også mere eller mindre udgået, men afløst af Dana 980. Jeg ved ikke om Dana 980 kan fås i lys finish, men Signature 8 Mk III kunne vist kun fås i kirsebær.

Hvad ang. lyden, kan jeg kun anbefale Signature 8 Mk III (som er den eneste af de 3 nævnte, jeg har hørt) - Den spiller godt

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Ascari skrev:

Nej nu da jeg tænker mig en ekstra gang om, og du nævner dette, kommer jeg i tanke om en fyr der vistnok lavede sine "Grander" om så de blev lyst træ!

Hvis du ser det som en mulighed at omfinér dem, kan du kontakte Svend P her fra forummet, og evt. få linket til hans "Grand makeover" og nogle råd.

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Frandsen skrev:

Ascari skrev:

Hvis du ser det som en mulighed at omfinér dem, kan du kontakte Svend P her fra forummet, og evt. få linket til hans "Grand makeover" og nogle råd.

Ja det ville være en mulighed... Hvis han vil sælge hans  Jeg er ikke ligefrem nogen ørn med hænderne, så den mulighed er vist lukket, men tak for tippet!

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:
Så hut jeg hvisker, er det stort set kun Expert i Varde og KT Radio i Kbh., der forhandler Avance højttalere, så du bliver nok nødt til at bevæge dig uden for Århus

Avance Signature 8 Mk II er udgået, og efterfølgeren Signature 8 Mk III er vist også mere eller mindre udgået, men afløst af Dana 980. Jeg ved ikke om Dana 980 kan fås i lys finish, men Signature 8 Mk III kunne vist kun fås i kirsebær.

Hvad ang. lyden, kan jeg kun anbefale Signature 8 Mk III (som er den eneste af de 3 nævnte, jeg har hørt) - Den spiller godt

M.V.H.
Søren

Det er sgu ærgeligt at der ikke ligger nogle forhandlere i århs midtby.. Ferie kommer der ellers lidt af i næste uge og havde planlagt den helt store rundtur!

Men vil denne Signature 8 mk III spille denne slam-bas jeg efterlyser?! Umiddelbart ser enhederne ikke voldsomt store ud. Jeg tænker og sammenligner lidt med Dali Evidence 870...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Prøv at give Dali Ikon serien et lyt... Jeg synes at især Ikon 7 giver smæk og vellyd for pengene... De forhandles i HiFi Klubben...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Prøv at give Dali Ikon serien et lyt... Jeg synes at især Ikon 7 giver smæk og vellyd for pengene... De forhandles i HiFi Klubben...

Ja det er sikkert en højttaler med lækker lyd, men jeg syntes simpelthen ikke de er særligt pæne.. og så koster de 10600kr hvilket er noget over mit budget!

Af en eller anden grund sværger Dali Evidence 870 brugt som en fed mulighed - eller Dali Grand! Er jeg helt på herrens mark og vil min Ear 202 have styr på sådanne forholdsvis store højttalere?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Exxtreme skrev:

Ja det er sikkert en højttaler med lækker lyd, men jeg syntes simpelthen ikke de er særligt pæne.. og så koster de 10600kr hvilket er noget over mit budget!

Af en eller anden grund sværger Dali Evidence 870 brugt som en fed mulighed - eller Dali Grand! Er jeg helt på herrens mark og vil min Ear 202 have styr på sådanne forholdsvis store højttalere?

Det er ganske rigtigt ikke jordens flotteste højttaler, men den spiller efter min mening bedre end nogen af de andre der er nævnt i tråden... Hvis du har 7000,- så ville jeg vente til jeg havde sparet 9500,- op, og var så taget i HFK og prutte dem ned i 9500,-... Har du hørt Ikon 7?

Men hvis du direkte ikke kan lide udseendet betyder det jo også noget... Men lyden er jo det vigtigste...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

<snip>
Men vil denne Signature 8 mk III spille denne slam-bas jeg efterlyser?! Umiddelbart ser enhederne ikke voldsomt store ud. Jeg tænker og sammenligner lidt med Dali Evidence 870...

Nu er det ikke kun membranareal, der er afgørende for "slammet" en højttaler kan levere, men også motorsystemet (hvor kraftig magneten er), afstemningen af højttaleren o.s.v. har noget at sige
Jeg har ikke lavet en direkte sammenligning af Dali Evidence 870 med Avance Signature 8 Mk III, men det er ikke min fornemmelse at Signature 8 Mk III har dårligere bund end Evidence 870, måske kan Signature 8 Mk III snarere virke som om, der er lidt for meget niveau i bunden, mens Evidence 870 lød lidt tynd (stram?), da jeg hørte den.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Exxtreme skrev:

Ear 202 er for lille til Grand, men kan gå til 870, det er hvad jeg har hørt ihvertfald. Jeg har selv nogle Dali 850 som er forgængeren for 870. Der er ryk i bassen, men den skal have noget effekt for at blive stram. Jeg har dog ikke hørt 870, så jeg kan ikke sige hvor, og hvor stor forskel der er, men jeg mener at den skulle have mere hul igennem.

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

hmm.. jeg laver lige et summa- sumarum ( eller sådan noget) :

Grand = ny effekt!

870= ok men svær at finde, knap så veldefineret bas?

Avance= har lidt af det hele ?

Jeg ku være fræk (hvilket jeg har tænkt mig). Her er der en udfordring: Find mig en lys (ahorn, lys eg) højttaler i prislejet 5-8k som giver mig hvad jeg efterlyser!  Gerne brugt, men så ikke så sjældne man skal lede helt vildt!  Den skal være nogenlunde let at trække. (Har 2x200watt at gøre med i 4ohm)

Der er jo ( sørgeligt) mange af de nævnte højttalere der ( så vidt jeg ved) ikke fås i lys finish. (850, Grand, Avance?, Dali Ikon melder sig selv ud med det design

Der kommer ny stue i næste uge og alt ( AM-bord, reol, sofabord, centerhøjttaler, baghøjttaler, spisebord) er i lyst træ, så det vil se smaddergodt ud at holde dem i samme kulør

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Eltax Symphony 8.4 findes i lyst træ, og så koster den endda kun 1200,- i Tyskland, NYpris, for et par! 

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Eltax Symphony 8.4 findes i lyst træ, og så koster den endda kun 1200,- i Tyskland, NYpris, for et par! 

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

der er en evidence 870  her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=20692

Mener det er det bedste bud i den prisklasse hvis det skal være med lys finer!

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes