| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandsynligheden for at jeg inden alt for længe erhverver mig et sæt Primare 928 er ikke længere så lang som den har været, men hvad ville disse flotte klodser spille godt på af højtalere....?
Michael
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Sandsynligheden for at jeg inden alt for længe erhverver mig et sæt Primare 928 er ikke længere så lang som den har været, men hvad ville disse flotte klodser spille godt på af højtalere....?
Michael
|
|
|
Helt ærligt hr. hedebølge? Hvordan skal man kunne svare på dit spørgsmål, når du ikke fortæller en pind om dine økonomiske rammer, for slet ikke at tale om din personlige lyd-smag??

__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primares egen højtaler som hedder "Litle sixteen".
Dette sæt hørte jeg spille forrygende på en udstilling for mange år siden.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin Logan CLS er et fantastisk match... det er ikke et disco-setup, men det spiller
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Martin Logan CLS er et fantastisk match... det er ikke et disco-setup, men det spiller |
|
|
Netop Martin Logan blev anvendt under lyttetest ifølge High Fidelity - så mon ikke den er god til at trække strømforslugne HT...
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
928 erne, spiller bedst uden højttalere
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
928 erne, spiller bedst uden højttalere |
|
|
ja det var da en holdning   hvad begrunder du din underlige udtalelse med?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror at du kan hente noget ved at skifte de ellers så flotte forgyldte HT terminaler på 928'erne, idet de næppe lyder specielt godt som de ser ud...
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin Logan CLS. 928 serien er udviklet på dem.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for tråden, den har jeg ikke være opmærksom på, men vil da lige prøve at køre den igennem.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
928 erne, spiller bedst uden højttalere | | | ja det var da en holdning   hvad begrunder du din underlige udtalelse med?
Det virker bare helt omvendt, at anskaffe en forstærker og så lede efter højttalere til. Normalt ville der være mere fornuft i at finde nogle højttalere først, som passer til ens smag. Derefter finde en forstærker der passer til.
Se det er ikke spor underligt.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
|
Raincoat skrev:
928 erne, spiller bedst uden højttalere | | | ja det var da en holdning hvad begrunder du din underlige udtalelse med?
Det virker bare helt omvendt, at anskaffe en forstærker og så lede efter højttalere til. Normalt ville der være mere fornuft i at finde nogle højttalere først, som passer til ens smag. Derefter finde en forstærker der passer til.
Se det er ikke spor underligt.
|
|
|
Det kan du have ret i, men nu er 928éren jo ikke ligefrem nogen "stangvare" man kan købe hvor og hvornår som helst, så derfor handler det om at smede mens jernet er varmt, og dérfor kommer forstærkeren i første omgang.
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig  . Så håber jeg at du osse finder nogle højttaler, du selv kan li.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
|
Raincoat skrev:
928 erne, spiller bedst uden højttalere | | | ja det var da en holdning hvad begrunder du din underlige udtalelse med?
Det virker bare helt omvendt, at anskaffe en forstærker og så lede efter højttalere til. Normalt ville der være mere fornuft i at finde nogle højttalere først, som passer til ens smag. Derefter finde en forstærker der passer til. Ja, det er selvfølgelig omvendt...i den ideelle verden finder man først HT - derpå kigger man sig om efter en AMP til at drive dem. Derefter CD/pladespiller - altså signalkilder. Til sidst trimmer man ind med kabler....men HAR man nu udset sig et forstærkersæt som 928 er det da nærliggende at man spørger her på forum, om hvad den kan trække...
Så lighten up fister-medister i regnfrakke! 
Se det er ikke spor underligt. Nossør! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Primare 928 ikke en Livsstil?
Hvis du køber 928 sættet køber du det fordi du syntes det er pænt, og godt kan lide at have noget som ingen andre har! Lyden kan ikke have været et valg parameter.
Hvis det er rigtigt så skal du vel også have nogle højttalere som er specielle, og hvor lyden ikke nødvendigvis er et valgparameter.
Så en Primare højtaler er et godt bud, da de højst sansynligt vis er lavet med en 928 som reference, og så lyder højtaleren i hvert fald som Primare mener de skal lyde, der er heller ikke så mange der har dem.
Held og lykke med jagten og lad os da endeligt høre hvad det ender med.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
|
Er Primare 928 ikke en Livsstil? Måske...
Hvis du køber 928 sættet køber du det fordi du syntes det er pænt, og godt kan lide at have noget som ingen andre har! Lyden kan ikke have været et valg parameter. Hmmm! Da High fidelity testede den i 1/88 var de ovenud begejstrede og efter testen indgik sættet som faste redskaber!
Hvis det er rigtigt så skal du vel også have nogle højttalere som er specielle, og hvor lyden ikke nødvendigvis er et valgparameter.
Så en Primare højtaler er et godt bud, da de højst sansynligt vis er lavet med en 928 som reference, og så lyder højtaleren i hvert fald som Primare mener de skal lyde, der er heller ikke så mange der har dem.
Held og lykke med jagten og lad os da endeligt høre hvad det ender med. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
Er Primare 928 ikke en Livsstil? |
|
|
Hvis vellyd er en livsstil så kan man godt kalde det, det __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
|
Hvis du køber 928 sættet køber du det fordi du syntes det er pænt, og godt kan lide at have noget som ingen andre har! Lyden kan ikke have været et valg parameter.
|
|
|
Bare rolig, køber jeg noget så er det ikke BARE fordi det er pænt, men også fordi det er det. Jeg har ikke et "lydstudio" hvor jeg kan skide på hvordan det ser ud, bare det lyder godt. Om 928 er en livsstil som en er inde på vil jeg sætte mig tvivlende over for..... Lydmessigt er B&O en livsstil, men ikke Primare. Og slet ikke noget som "gammelt" som deres 928 der er en del ældre end noget af "publikummet" herinde. Bevars jeg synes de er pæne og anderledes, men fordi noget er anderledes er det ikke nødvendigtvis pænt!
Når så dét er sagt så er det mere lyden end udseendet det handler om 40/60 måske. Men hvor finder man et produkt som er pænt, har nogle fantastiske test´s (i tidernes morgen) til en pris under 20K
- Jeg kender ikke mange!
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
jensen_one skrev:
|
|
|
|
Bare rolig, køber jeg noget så er det ikke BARE fordi det er pænt, men også fordi det er det. Jeg har ikke et "lydstudio" hvor jeg kan skide på hvordan det ser ud, bare det lyder godt. Om 928 er en livsstil som en er inde på vil jeg sætte mig tvivlende over for..... Lydmessigt er B&O en livsstil, men ikke Primare. Og slet ikke noget som "gammelt" som deres 928 der er en del ældre end noget af "publikummet" herinde. Bevars jeg synes de er pæne og anderledes, men fordi noget er anderledes er det ikke nødvendigtvis pænt!
Når så dét er sagt så er det mere lyden end udseendet det handler om 40/60 måske. Men hvor finder man et produkt som er pænt, har nogle fantastiske test´s (i tidernes morgen) til en pris under 20K
- Jeg kender ikke mange!
|
|
|
Jeg forstår da at få en diskussion igang, jeg mener helt afgjort hvad jeg skrev.
En test i 88!!!! Tag jer sammen Der var standarden ikke en samme, hvor mange af jeg gidder at se på en testvinder af plamaskeærme fra 2002? eller køre i årets bil fra 88? jeg gør ikke. Jeg læste selv bladet dengang og de har revideret deres karaktersystem mange gange siden.
Man skal ikke købe et sæt 928 fodi det er godt, for så godt er det ikke. Jeg synes det er Sindsygt pænt, og kunne godt trænke mig at invistere i det, men det skulle være ligesom at investere i kundst, jeg tror de bevare deres værdi og det kan jo være et købsargument i sig selv.
Jeg er ikke efter den fordi det er en primare, jeg har selv primare, (noget af det sjove )
Man kan sagtens få forstærker til under 20K der er pæne og har top test for deres tid, og det kan primare også levere: I30 har fået What Hifi´s guldmedalje for at være den bedste forstærker i prisklassen op til 2500 pund i 2005, den er ikke lige så speciel og den holder ikke prisen lige så godt men den lyder bedre.
En bonus bemærkning
At investere i gammel hifi kan være fedt, fordi det er billig men "driftsomkostningerne" kan være høje, og det behøver ikke engang være særligt gammel, jeg har en kammi der har kastet 5000 i en 3 år gammle Thule pa250(altså i rep), nu er den ca 5 år og den besluttede sig for at dø fordi HFIén slog fra(og det gjorde den pga en fejl uden for, så der er ingen undskyldning).
Vi kan også relatere det til gamle biler, de fleste har råd til en gammel Ferrari, men de færste af os har råd til at holde den kørende.
"Konklusion":
Lad os til sidst ikke glemme at at man skal købe det `man godt kan lide og hvis du syens at 928 sættet lyder himmelsk, så skal du købe det. Men glem ikke at tæst det op mod noget nutidigt.
igen held og lykken med jagten være tror mod dig selv og ikke alle bonderøvene herinde (mig selv inkluderet) 
|
| Til top |
|
| |