Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali eller gale?` (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
warcaos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

jeg sidder og overvejer at skifte mine selvbyggede HT ud med nogle nye gulvhøjttalere.
Mit valg går pt mod enten et sæt DALI Blue 3003, DALI Concept 6 eller Gale 4040.
men hvad er bedst? er der nogen der kan anbefale enten det ene eller det andet?

Til top Vis warcaos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af warcaos Besøg warcaos's Websted

Greekstar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

jeg ville klart gå efter dali! gale er mere tam og tilbageholdende, med færre detaljer i diskanten.. det er en billig højttaler. det indrømmede ekspedienten i hfk lyngby også da jeg på et tidspunkt lyttede til dem...

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Dali dali dali. Ingen tvivl. Enhver dali spiller langt bedre end Gale, efter min mening.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

warcaos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

jeg hælder også selv mest til dali, da dem jeg kender der har dali er godt tilfreds med det. Men er lidt i tvivl om det skal være enten dali blue 3003 eller concept 6... har nemlig ikke de vilde finanser til det :)
Til top Vis warcaos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af warcaos Besøg warcaos's Websted

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hvis du går ud på brugtmarkedet, skulle det ikke være umuligtSmile

MVH Trutta

Til top Vis trutta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trutta

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Pyh ha, hvis Dali er det du stræber efter har du ikke særlig store krav til naturlig lyd, køb noget andet end det prikkende, skrigende, komprimerende stads.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

warcaos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

er nu ikke helt fastlåst på det skal være dali. har også kig på nogle fra canton og magnat i tyskland.. men synes der er lidt langt ned, når nu hfk ligger lige i nærheden... desværre er der heller ikke rigtigt nogle forhandlere af dem i dk hvor jeg kan lytte til dem :(

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt" cantons" modeller, men jeg synes bestemt de er flotte, så hvis de bare lyder halvt så godt som de tager sig ud, så ville jeg tage chancen og finde til Tyskland. Men jeg kan nu ikke forstå det du skriver med at de ikke findes i danmark, for det mener jeg bestemt at de gør, kan bare ikke huske hvem det lige er der forhandler dem.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

warcaos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

hmm... har ihvertfald ikke kunne finde en forhandler så :) det lyder nok mere sandsynligt

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Tag ud og lyt på noget forskelligt! Bare fordi en hader Dali, behøver de jo bestemt ikke at være dårlige i dine øre.
Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Pyh ha, hvis Dali er det du stræber efter har du ikke særlig store krav til naturlig lyd, køb noget andet end det prikkende, skrigende, komprimerende stads.

Hej Mercury

Hvad for højttalere har du selv ???

vh. Henrik

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hvor mange penge vil du smide efter højtalerne?
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at KT Radio i Odense har Canton.......de havde dem i hvert fald med, til deres messe sidste efterår. Men ellers er Dali (i mine øjne), som regel ikke noget dårligt valg.....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Mercury skrev:

Hej Mercury

Hvad for højttalere har du selv ???

vh. Henrik

Hej Henrik,

Jeg lytter til Martin Logan og BKS-105

MEN, jeg kan sagtens få stor glæde ud af andre højtalere, der er masser af muligheder, men konkret var jeg for 2 dage siden i hifi-klubforretning og lytte på Ikon-2 og Ikon-6. Det var en skræmmende dårlig lyd disse ht'ere laver. Som om de var designet ud fra udseendet og dermed nok skulle ligne mere end de kunne levere, afgjort flotte ht'ere, men karakteristikaene var, prikkende diskant, få detaljer, kompression ved meget moderate lydstyrker, manglende bas, udemærket mellembas, ok perspektiv. Generelt en lav kvalitet på lyd. Musikoplevelse kan man godt glemme alt om, lyttetræthed på rekordtid. Dali, han skal bare male sine malerier og lade dygtigere om det med musikken .

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej er nu íngen Dali fan, men er meget enig med koret om at Dali nu laver en række ok gode højttalere. Men har du et par grand til formålet, så ville jeg droppe nyt og kigge i den blå. Selv et sæt Dali 103er spiller efter mine (relative lave) standard ret godt og er mest begrænset af den forstærker du sætter til. Jeg købte et sæt til 300 kr. i den blå og de spiller faktisk rigtig godt.

Mvh

warcaos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har ca 3000kr at gøre godt med (plus/minus 500kr) så allerede der sætter det sine begrænsninger. Men det jeg ved om dali er, at 1001 spiller godt i forhold til at det er en reolhøjttaler, og at 8008eren er en rigtig god gulvhøjttaler. Ene og alene af den grund er mit håb at 3003 kan måle sig med den, selv om den er mindre på alle fysiske måder.
Men skulle lejligheden byde sig, er jeg altid åbne over for andre forslag. Så er der nogen der har nogle, så sig bare til :)

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

dali har de bedste speakers i alle prisklasser ! derfor der aldrig bliver solgt nogen brugt af dem..

du kommer ganske langt på dba.. ville nuppe en fra evidence serien hvis det skal være dali, ikke helt så farvelade agtig som blue serien.

snell EIII ville imo være dem ovelegne, men er jo noget ældre..

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

warcaos skrev:
er nu ikke helt fastlåst på det skal være dali. har også kig på nogle fra canton og magnat i tyskland.. men synes der er lidt langt ned, når nu hfk ligger lige i nærheden... desværre er der heller ikke rigtigt nogle forhandlere af dem i dk hvor jeg kan lytte til dem :(

Det er Lydcentrum der distribuere Canton i DK http://www.lydcentrum.dk/

Du kan evt. sende en pb til bruger "hclyd" for at finde en forhandler der hvor du bor.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

warcaos skrev:
jeg sidder og overvejer at skifte mine selvbyggede HT ud med nogle nye gulvhøjttalere.
Mit valg går pt mod enten et sæt DALI Blue 3003, DALI Concept 6 eller Gale 4040.

Hvis jeg var dig ville jeg har klart vælge dali concept 6 har selv lige købt mine dali concept 6 for ca 3 mdr siden og de holder virkelig og lyden er kanon. Jeg har selv kigget og lyttet på både gale og mange andre men dali er den i dette pris nivaeu, der virkelig gør det  bedst. Du vil helt sikkert ikke blive skuffet så. Men for en sikkerheds skyld vil jeg forslå du lytter nogle forskellige mærker og højtalerer, så du finder nogle som i din smag er lige til dig

warcaos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Eltax-Man skrev:

warcaos skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg har klart vælge dali concept 6 har selv lige købt mine dali concept 6 for ca 3 mdr siden og de holder virkelig og lyden er kanon. Jeg har selv kigget og lyttet på både gale og mange andre men dali er den i dette pris nivaeu, der virkelig gør det  bedst. Du vil helt sikkert ikke blive skuffet så. Men for en sikkerheds skyld vil jeg forslå du lytter nogle forskellige mærker og højtalerer, så du finder nogle som i din smag er lige til dig

det skal jeg helt sikkert også.. uden tvivl.. i morgen skal jeg en tur til århus, så må jeg jo se om jeg falder over et par gode butikker... der er jo en del gode der :)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes