Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Tannoy (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pedro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hjælp mig!!

Jeg er den heldige ejer af et sæt Tnnoy 633 og et sæt 636 som jeg bruger som front og bag... men i 636'erne er Dual concentric enheder begyndt sige som om de skraber på inde i selve enheden.. de er begge blevet skilt ad og renset men uden held... i 633'eren er der gået en bas enhed... så er mit spørgsmål: hvor og hvem kan hjælpe mig... jeg har prøvet i Audiophil i Ålborg, som skulle være importøre af Tannoy, men de var ikke til megen hjælp... håber der er nogen med lidt erfaring indenfor Tannoy der kan hjælpe...

På forhånd tak

Peter Sørensen

Til top Vis Pedro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedro

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 August 2006 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke størrelsen på de Dual Concentrics enheder, der sidder i dine Tannoy´er.

I starten af 70´erne byggede jeg et sæt klinkebeklædte kabinetter til 15" Dual Concentrics. Dengang var det et godt tip, at dreje enheden 90 grader, en gang om måneden. Membranen er så tung, at den "skrider" i limningen, så hvis ikke man drejede enhederne jævnligt, ville de før eller siden skrabe på.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Pedro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Det er kun 6,5" Dual Concentic enheder, så jeg tror ikke membranen er så tung i netop den enhed.. men måske det kunne hjælpe for hvis man trykker i toppen af enheden er der ikke noget men hvis man trykker i bunden skraber den på... men hvad med den enhed der skal skiftes til 633'eren.. kender du et godt sted at handle...?? 

Til top Vis Pedro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedro

adamt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 August 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Sun Audio har også Tannoy (Aalborg) - ved ikke om de kan hjælpe, kender ikke dine modeller..
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Pedro skrev:

Det er kun 6,5" Dual Concentic enheder, så jeg tror ikke membranen er så tung i netop den enhed.. men måske det kunne hjælpe for hvis man trykker i toppen af enheden er der ikke noget men hvis man trykker i bunden skraber den på... men hvad med den enhed der skal skiftes til 633'eren.. kender du et godt sted at handle...?? 

Jeg har nogle gange (især med Lowther enheder) brugt den metode, at sætte lige præcis den tone i højttaleren, der fremprovokerer mislydene. Så har jeg drejet enheden, indtil mislyden var væk. Prøv det, måske er du heldig. Du skal også være opmærksom på, at hvis enhederne har blik-chassis, skal tilspændingen på baflen være nogenlunde ens på skruerne, da chassiet ellers kan vride sig, og dermed give svinspole-mislyde. OG, husk at krydsspænde.

Prøv evt. at erstatte basserne i de andre Tannoy´er med andet mærke enheder, som er tilgængelige. Du skal nok fifle lidt med delefiltret bagefter.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 August 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Den danske importør af Tannoy ligger ikke i Ålborg?

Her er den korrekte:

Audiophil ApS
Stamholmen 193F, st th
2650 Hvidovre

tlf. 3678 1622
e-mail:  audiophil@get2net.dk

Prøv at ringe til Per eller Hans og hør om de kan hjælpe dig.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 August 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

øhh, er det et generelt problem det der med Tannoys Dual Concentrics enheder ? Så har jeg da noget at glæde mig til kan jeg regne ud. Hmm, man kan vel også bare vende højtaleren på hovedet.

Nå, jeg krydser fingre for at mine D700 holder, det har de da gjort i 4 år nu uden problmer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes