Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: småt surround 5.1 ca 30K (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 August 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Skal have skiftet mit store surround ud med noget med mere waf.. kigget på atlantic technology 4200e til 25.000kr ok, men ikke fantastiske til stereo god til surround http://www.atlantictechnology.com/system_4200.htm

Kravet er småt, hænge på væggen(ikke gulvhøjt) spille rigtigt godt også stereo ikke meget over 30.000 helst ellers skal det være fantastisk...hørt proac respons..flot til stereo ikke imporende til surrround.

Har I nogle forslag

Til top Vis jkjelds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjelds

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har da et forslag til dig, du får ikke brugt op alle pengene, jeg ved ikke om det er til at leve med?

Et 5.1 set koster 11321, og et 5.2 (som jeg vil anbefale) 16417kr ferdig leveret. Jeg har selv et par af fronthøjtalerene og de er riktigt, riktigt gode. Jeg har haft subwooferen, og 2 af den vil kunne rive malingen ned af væggene om du ønsker det.

Settet kan også leveres i hvid og sølv

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=arkiv&group=690& amp; amp;art=6425&year=2006

Højtalerene er lukkede og egner sig meget godt for at monteres på væg, de har også indebyggede vægfester. Om du venter til september kommer der en større udgave af subwooferen, 2 af den vil ikke kun rive ned malingen, men også væggene

Før jeg købte SBS'ene hadde jeg et par Dali Evidence 470, og jeg blev virkelig overrasket over at et par højtalere til ca 2500kr var bedre end et par til 9000kr. De spiller meget ørevenligt og balanseret uden at nogle deler af lydbilledet stikker sig ud.

Subbene er lidt specielle siden de bruger en anderledes konstruktion med store kabinetter, en stor port der er tunet meget dybt og et element med ekstremt lang slaglængde (5cm). Med at tune de dybt flytter de den dårlige transientresponsen som portede subs har ned i et ikke audibelt (kun følbart) område og opnår dermed høj effektivitet samtidigt som de lyder godt til musik

Brug så nogle af de pengene der er tilbage på en Velodyne SMS-1

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=499&a mp;a mp;subgroup=0&id=2653

så havner den samlede prisen på 22790kr. Dette opsettet tilfredstiller alle dine krav som jeg ser det. Problemet er at du ikke kan få hørt højtalerene med mindre du kommer forbi Århus og besøger mig. Der er dog 45 dagers åbent køb, så det burde ikke være nogen katastrofe om det ikke falder i smag

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke umiddelbart finde på et alternativ, med mindre det skulle være noget dali. Jeg har ikke hørt dette som du linker til, og jeg kender det ikke. Men flot ser det ud.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jkjelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

ja det skal nu være noget jeg kan hører i kbh omeng...(stereo skal gerne være på højde med proac respons, altså rigtig god low-highend)

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hmm, nu er antallet af højtalere der kan fungere på en væg ret begrenset så det burde ikke være så svært at overskue. System Audio har da et par stykker (Talent & Exact)

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 August 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kig på M&K (Miller&Kreisel) så det vil jeg foreslå. Jeg ved ikke hvor godt det er til stereo, tvivler lidt... Men surround, uha det godt!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

jkjelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

ok hvor hørte du dem henne jeg var i lydbutikken på fredriksberg de nævnte dem ikke da jeg ville høre noget andet end Atlantic ...Sagde at de ikke havde en reelt alternativ i i den prisklasse/størrelse..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes