Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kabel hjælp... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
E-m@il
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hey alle sammen...

Nu har jeg efter længere tids søgen fundet både de højttaler og den forstærker jeg gerne ville have.. Mit gamle set ud var en Harman Kardon Avr. 2550 og et sæt KEF 2005,2 men så hørte jeg et sæt Q7'er spille også var jeg solgt.. synes de spiller så kanon godt... selv på min gamle forstærker... men på den "nye" (4år gamle harman kardon var 8500) forstærker spille de så godt at jeg bliver overrasket hvergang jeg høre noget musik jeg kender godt på den.. er rigtigt glad for det nu... men mit ømme punkt er højttaler kabler... jeg har gennem de par år det har taget mig at samle mit anlæg sammen ikke ofret en skid på højttaler kabler da jeg mere eller mindre vidste jeg ville have noget større når jeg fik plads... og det har jeg fået nu... så nu kommer spørgsmålet hvilke jeg skal vælge...? alle mine signalkabler er tara-labs i klassen "gode" så mit spørgsmål er om jeg får noget ud af at mine højttaler kabler også er af mærket tara labs...? og endeligt mine Kef Q7'er og min center Q9C kan alle sammen Bi-wires bør jeg gøre det...? prislejet ligger på 100-150kr/M eller mindre hvis det er... jeg ved godt at i sikkert siger at der er kun et at gøre og det er at lytte sig frem og det ved jeg godt.. men tænkte i måske kunne give mig nogle ledetråde til hvad jeg Ca. skal kigge efter single eller bi-wire osv..

Tak for hjælpen på forhånd...

Hilsen Emil

Mine film
Til top Vis E-m@il's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E-m@il Besøg E-m@il's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Tillykke med valget af ht! Der er desværre ikke så mange, der har givet sig lejlighed til at lytte til denne fremragende serie fra KEF, som nu ikke forhandles mere. Jeg har haft Q7 i snart 2 år, og i denne uge ankom et komplet sæt på 5 ht i serien (se mit link, købt brugt) i samme træsort og jeg forbinder nu anlægget med 4 x Q7 og 1 Q9c. Derfor var jeg også ude i kabelovervejelser, men for at nå hele vejen rundt i stuen, skulle jeg bruge 32 meter og det lagde automatisk en dæmper på meterprisen.

Jeg har tilgode at høre resultatet (forstærker beskadiget som følge af indbrud), men jeg valgte 2 x 4 "standard" kabel fra Aurora. De siges at være på højde med samme type Supra-kabler, som jeg har på de 2 "gamle" fronter og som jeg synes gør det godt. Så det er et forsøg, som jeg nok skal vende tilbage til, når forstærker er retur fra værksted. Kablerne er i den "billige ende" (listepris 30 kr/m) - med tiden kunne jeg måske finde på at opgradere kablingen til et "seriøst" mærke, men om det vil øge lydkvaliteten i forhold til de billige er altid en individuel vurdering og et emne der ofte skaber høj bølgegang i debatten. Men nu lægger jeg ud med disse.

Mht. bi-wiring: Som du vil se i min tråd, oplevede jeg en markant ændring ved at bi-wire fronterne, men kablerne er ikke ens og er en metervare fra Elgiganten. Ikke optimalt, men gav dog en forbedring jeg synes om! Der er jævnligt debat her på sitet om resultatet - en generel holdning er, at hellere ofre det dobbelte på 1 sæt gode kabler i stedet for 2 "halvdårlige" i samme budget. Jeg vil afprøve dette ved at biwire fronterne med samme kabel som går til baght - som jo kun er single-wired.

I fælles interesse: Håber du får flere input her ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes