| Sendt: 19 August 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med valget af ht! Der er desværre ikke så mange, der har givet sig lejlighed til at lytte til denne fremragende serie fra KEF, som nu ikke forhandles mere. Jeg har haft Q7 i snart 2 år, og i denne uge ankom et komplet sæt på 5 ht i serien (se mit link, købt brugt) i samme træsort og jeg forbinder nu anlægget med 4 x Q7 og 1 Q9c. Derfor var jeg også ude i kabelovervejelser, men for at nå hele vejen rundt i stuen, skulle jeg bruge 32 meter og det lagde automatisk en dæmper på meterprisen.
Jeg har tilgode at høre resultatet (forstærker beskadiget som følge af indbrud), men jeg valgte 2 x 4 "standard" kabel fra Aurora. De siges at være på højde med samme type Supra-kabler, som jeg har på de 2 "gamle" fronter og som jeg synes gør det godt. Så det er et forsøg, som jeg nok skal vende tilbage til, når forstærker er retur fra værksted. Kablerne er i den "billige ende" (listepris 30 kr/m) - med tiden kunne jeg måske finde på at opgradere kablingen til et "seriøst" mærke, men om det vil øge lydkvaliteten i forhold til de billige er altid en individuel vurdering og et emne der ofte skaber høj bølgegang i debatten. Men nu lægger jeg ud med disse.
Mht. bi-wiring: Som du vil se i min tråd, oplevede jeg en markant ændring ved at bi-wire fronterne, men kablerne er ikke ens og er en metervare fra Elgiganten. Ikke optimalt, men gav dog en forbedring jeg synes om! Der er jævnligt debat her på sitet om resultatet - en generel holdning er, at hellere ofre det dobbelte på 1 sæt gode kabler i stedet for 2 "halvdårlige" i samme budget. Jeg vil afprøve dette ved at biwire fronterne med samme kabel som går til baght - som jo kun er single-wired.
I fælles interesse: Håber du får flere input her ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|