Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio-højttalere ødelagt af små fingre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Basserne i mine Dynaudio Audience 52 og 42C er ødelagte efter mine unger har pillet ved dem. D.v.s. basserne kan godt spille, men svingspolen skraber imod svingspolegabet, så det lyder ikke for heldigt når de spiller 
De har også haft trykket diskanterne ind, men de er blevet rettet ud igen, dog med små ujævnheder i stof-overfladen. Mon det har noget at sige?
Men hvad gør jeg med basserne? De skal vel recones, men hvem kan gøre det og hvad mon sådan noget koster? Det er faneme lidt træls at have så dyre højttalere der ikke virker.

Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

http://www.dynaudio.com/

Prøv at høre hvad nye enheder koster.

vh. Henrik

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

http://www.dynaudio.com/

Prøv at høre hvad nye enheder koster.

vh. Henrik

Yes, kender godt Dynaudios side, men er sq bange for, at nye enheder koster kassen. Jeg er ikke umiddelbart frisk på at ofre flere tusinde pr. bas. Normalt laver man vel bare ødelagte basser? Det må da være muligt at smide en ny membran i.
Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej...

Kedeligt ! Så er det sagt. Diskanterne kan du leve med, de vil forsat spille. Dengang jeg arbejdede i branchen, så var ventetiden lang på reps., da Dynaudio kørte forskellige produktioner.....så en recone kunne det godt være....men regn med det er dyrt. På et tidspunkt var dansk audio teknik den hjemmeligt agent, men jeg har sidenhen hørt at dynaudio har "udfaset" salg af løse enheder. Hvad det betyder for dig kan jeg ikke gennemskue. Ring til dem......eller DAT.  

Ellers kunne det være at du skulle kigge i den blå efter nogle erstatninger. Der er nogle gange en del til ret beskedent penge. Jeg mindes ikke at de på nogen måde er billige fra ny.  

Mvh

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 20 August 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Du kan jo prøve her : http://www.basrep.dk/

De bruges normalt til rep af ældre enheder der ikke længere kan skaffes nye.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Har skrevet med Basrep, men han er ikke sikker på at han kan klare opgaven. Jeg må ringe til Dynaudio mandag og blot krydse fingre for at de ikke kræver en million pr. enhed.
Jeg skulle sq være blevet ved Dali. Så var det bare at køre i nærmeste afdeling af Hifiklubben og få enheden byttet for et nærmest symbolsk beløb.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Ja, nu ved jeg jo ikke hvad du kalder et symbolsk beløb, men hvis Hifiklubben vil have 1200 kr + forsendelse for en lille diskantenhed tør jeg ikke gætte på hvad de vil have for en basenhed.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42570&P N=2&TPN=2

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 20 August 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Landberg skrev:
Har skrevet med Basrep, men han er ikke sikker på at han kan klare opgaven. Jeg må ringe til Dynaudio mandag og blot krydse fingre for at de ikke kræver en million pr. enhed.
Jeg skulle sq være blevet ved Dali. Så var det bare at køre i nærmeste afdeling af Hifiklubben og få enheden byttet for et nærmest symbolsk beløb.

hehe...

Ja, medmindre du skulle ha' nye enheder til eksempelvis en Dali Grand Diva.

Der tager de, hold fast, 2100,- for 1 bas-enhed!!! 

Så er den sq osse betalt.

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Ja, nu ved jeg jo ikke hvad du kalder et symbolsk beløb, men hvis Hifiklubben vil have 1200 kr + forsendelse for en lille diskantenhed tør jeg ikke gætte på hvad de vil have for en basenhed.

Hej..

Jeg er ikke utilbøjelig til at sige at det slet ikke kan betale sig. Dengang jeg havde med Dynaudio at gøre, der kostede en ombytningsenhed 75% af nypris. Det vil nok koste mere end 5000 kr. at udbedre dine højttalere. Jeg er ikke imponeret over det jeg har fået lavet hos Basrep./Glenn. Der blev brugt meget lim og det virkede sku lidt overpriced ifht. til det finish jeg havde ventet. Det blev ikke bedre af den ene 10" blev slået istykker på vej retur og kunne blot kastes i skraldebøtten. Men det kan være uheld og enhederne virkede altså også helt fint....limmen er på bagsiden, men de bliver selvfølgelig lidt tungere af det. Det er til trods for at jeg spurgte om det skulle sende forsigtigt...men det mente han ikke var nødvendigt...han pakkede det godt ind. Men sh*t happens. Men med så fine enheder som Dynaudio, der tror jeg ikke Basrep er den rigtige....beklager.

Hvad hedder enhederne helt præsist?

Mvh

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Det ligner en Esotec diskant i 52eren, den kan du også få brugt for en tusse pr. sæt...set i "den blå", ....måske er bassen en 17W...koster ca. et af de store stykket. Samme melding om 42 C...altså Esotec og 17W. Så et overslag på ca. 5000 kr. er ikke tosset. Men har ungerne ødelagt svingspolen på bassen, så har de jo nærmest kastet med dem!

Mvh  

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Der står mærkeligt nok ikke noget på bassen i 52'eren, men i 42'eren hedder bassen "15W75". Det er dælme ringe hvis det ikke kan svare sig at skifte to basser i et par højttalere. Håber ikke det er skrotningsgrundlag at to basser er stået af. Men omvendt er der også grænser for hvor mange penge jeg er villig til at ofre, da jeg aldrig er blevet ubetinget forelsket i højttalerne og egentligt ikke rigtigt bruger mit surround-setup. Så hvis det bliver for dyrt vil jeg overveje at skifte dem ud med nogle gulvhøjttalere og en 2-kanals forstærker. 

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

1200,- for en diskant enhed og 2100,- for en bas ditto er nu engang hvad det koster og det bliver bestemt ikke billigere af at der står dynaudio på,hvad koster en ny forskærm til mondeo'en?sådan er det, ikke noget at himle op over,det bedste ville nok være at kontakte dansk audio teknik,der får du ikke originale enheder men prisen er så nok også derefter,ellers kan du jo være heldig at finde en ramponeret brugt hvor netop de enheder du efterspørger er iorden.

ps: selvfølgelig er det overpris på reservedele men der findes vel næppe et sted overhovedet hvor det ikke er sådan.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Det ligner en Esotec diskant i 52eren, den kan du også få brugt for en tusse pr. sæt...set i "den blå", ....måske er bassen en 17W...koster ca. et af de store stykket. Samme melding om 42 C...altså Esotec og 17W. Så et overslag på ca. 5000 kr. er ikke tosset. Men har ungerne ødelagt svingspolen på bassen, så har de jo nærmest kastet med dem!

Mvh  

Det jeg ikke forstår er, at der intet synligt er sket med basserne og de spiller stadig. De "skramler" bare når man hiver dem frem og tilbage. Som om der sidder et eller andet fast i svingspolegabet.
Er nogle stofdiskanter, der har været trykket, men nu rettet ud, færdige fordi overfladen ikke er perfekt? Sådan nogle diskanter er jo nærmest så bløde i overfladen at et vindpust vil kunne deformere dem.

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Tja...

Kan bare huske at jeg dengang jeg havde Dali 400 kunne få en ny bas ombyttet for nogle få hundrede kroner. Nuvel, en Audience 52 er også en dyrere højttaler end en Dali 400, men der er sq lang vej fra "nogle få hundrede kroner" til "det kan ikke svare sig at lave højttalerne".

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

1200,- for en diskant enhed og 2100,- for en bas ditto er nu engang hvad det koster og det bliver bestemt ikke billigere af at der står dynaudio på,hvad koster en ny forskærm til mondeo'en?sådan er det, ikke noget at himle op over,det bedste ville nok være at kontakte dansk audio teknik,der får du ikke originale enheder men prisen er så nok også derefter,ellers kan du jo være heldig at finde en ramponeret brugt hvor netop de enheder du efterspørger er iorden.

ps: selvfølgelig er det overpris på reservedele men der findes vel næppe et sted overhovedet hvor det ikke er sådan.

Fortæller du mig, at en bas fra en Audience 52 koster 2.100kr? I så fald skal jeg ikke bruge en krone på at lave de højttalere. Det er sq for galt.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Nej, de 2100 kr var Hifiklubbens pris på en basenhed til Dali Grand Diva. Jeg er nu enig med dig i at det er urimeligt selvom music 4 all åbenbart mener at det er OK.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

ej det var brok der skrev det om bassen dali diva,men tror nu ikke de er meget billige til dynaudioret sikker på at de her kan hjælpe dig http://www.danskaudioteknik.dk/
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Jeg hører DAT mandag. Har de ikke længere en afdeling i Århus? Husker stadig da jeg købte Beyma i rå mængder af Poul for 15-20 år siden 

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej Landberg

Der er ingen grund til at kassere dine højttalere, jeg havde et sæt Dynaudio Special One og gummieophænget på bas/mellemtone var blevet stift med alderen, så jeg ringede til Dynaudio og talte med deres tek. chef - jeg sendte derefter begge enheder til Dynaudio, som aftalt og få dage efter fik jeg et nyt sæt, prisen var såvidt jeg husker 500,- kr. stk.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nu også undersøge prisen på de originale enheder først. Man kan ikke bare købe nogle tilfældige enheder som lige passer i hullet og så tro at det spiller ordentligt. Delefiltret i dine højttalere er konstrueret efter de originale enheder. Dansk Audio Teknik har mange fine enheder, men det hjælper ikke hvis tingene ikke passer sammen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes