Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til køb af stereo anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Dette er min første post på forumet som det ses, og jeg har i det hele taget ikke været bruger herinde ret længe.
Situationen er den, at jeg ønsker at udskifte mit nedarvede, 15 år gamle anlæg (Technics + B&W) til noget, der rent faktisk kan spille musik. Til dette ligger mit budget på maksimalt 10.000 - gerne langt mindre, men da jeg er helt ny i 'branchen' ved jeg ikke helt hvordan prislejet ligger.
Jeg har set mange anlæg herinde til 40k+, og jeg vil bare lige understrege, at det altså ikke er noget i den stil jeg er på udkig efter!

Min far købte for et par måneder siden et par Castle Stirling 3 (http://www.castle.uk.com/pages/classic_stirling.htm), som blandt andet er kreeret til at spille klassisk musik meget smukt, hvilket den formår 100%! Desværre er Castles højttalere tilsyneladende sjældne herhjemme, så jeg leder som udgangspunkt efter et alternativ (eller hvis nogen har noget brugt, så skriv lige til mig :)).

På forstærkerdelen må jeg sige, at jeg er faldet pladask for Harman Kardons design, og især for HK 970. Er den et godt valg til roligere musik som klassisk klavermusik og lign.? - og er det samtidig muligt at spille godt op for noget i den hårde ende?

Jeg spiller al min musik fra min computer, så jeg har ikke brug for en CD-afspiller medmindre nogen overbeviser mig om, at det er strengt nødvendigt/vil forbedre lyden markant!

Jeg forventer at dette anlæg skal have en levetid på 5-10 år - er det realistisk?

Al hjælp og alle forslag modtages glædeligt :)

Mvh
Johan

EDIT: Er min tråd i det forkerte forum? Jeg havde svært ved at vælge om det var højttalere, analog eller spørgsmål! Håber jeg valgte rigtigt, ellers så beklager jeg.
Til top Vis NightHaunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightHaunter

NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne meget godt bruge lidt hjælp. Jeg ser ud til at have fundet nogle lækre Castle højttalere i en engelsk forretning, som jeg kan få sendt herover.
Jeg ved dog bare ikke hvilken forstærker, der er bedst til den lidt mere rolige ende? Ville en Harman Kardon stadig fungere godt dér?

Bør man gå efter en surround forstærker eller en stereo forstærker?
Til top Vis NightHaunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightHaunter

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 August 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Gå ude i verden og se hvad der tiltaler dig!
Du kan på denne side slå op hvilke butikker der sælger HiFi i nærheden af dig.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 August 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Medmindre du spiller din musik ukomprimeret (.wav/andet tabsfrit format), vil kunne hente rigtigt meget med en dedikeret CD-afspiller.

De er ofte at finde brugt for relativt få penge.

Er du på udkig efter stander-højtaler? -eller måske "rigtige" gulvhøjtalere?
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller hovedsageligt MP3'ere fra min computer, så det kan godt være jeg skulle overveje at investere i en CD-afspiller! - Det bliver dog nok i 2. omgang.

Højttaleren bliver enten en Castle Stirling 3 eller en Castle Conway 3. Begge en fantastisk højttaler som jeg har meget glæde af at høre - men kun nedenunder, da det er min fars :P

Mange tak for jeres henvendelser :)

NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Så er forstærkeren købt! Det blev H/K 970 - der var et super tilbud på den i Lyd og Bolig.
Jeg behøver ikke mere hjælp her, mange tak!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes