| Sendt: 27 August 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Dette er min første post på forumet som det ses, og jeg har i det hele taget ikke været bruger herinde ret længe. Situationen er den, at jeg ønsker at udskifte mit nedarvede, 15 år gamle anlæg (Technics + B&W) til noget, der rent faktisk kan spille musik. Til dette ligger mit budget på maksimalt 10.000 - gerne langt mindre, men da jeg er helt ny i 'branchen' ved jeg ikke helt hvordan prislejet ligger. Jeg har set mange anlæg herinde til 40k+, og jeg vil bare lige understrege, at det altså ikke er noget i den stil jeg er på udkig efter!
Min far købte for et par måneder siden et par Castle Stirling 3 (http://www.castle.uk.com/pages/classic_stirling.htm), som blandt andet er kreeret til at spille klassisk musik meget smukt, hvilket den formår 100%! Desværre er Castles højttalere tilsyneladende sjældne herhjemme, så jeg leder som udgangspunkt efter et alternativ (eller hvis nogen har noget brugt, så skriv lige til mig :)).
På forstærkerdelen må jeg sige, at jeg er faldet pladask for Harman Kardons design, og især for HK 970. Er den et godt valg til roligere musik som klassisk klavermusik og lign.? - og er det samtidig muligt at spille godt op for noget i den hårde ende?
Jeg spiller al min musik fra min computer, så jeg har ikke brug for en CD-afspiller medmindre nogen overbeviser mig om, at det er strengt nødvendigt/vil forbedre lyden markant!
Jeg forventer at dette anlæg skal have en levetid på 5-10 år - er det realistisk?
Al hjælp og alle forslag modtages glædeligt :)
Mvh Johan
EDIT: Er min tråd i det forkerte forum? Jeg havde svært ved at vælge om det var højttalere, analog eller spørgsmål! Håber jeg valgte rigtigt, ellers så beklager jeg.
|